AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Søsteren min er gift med en mann som psykisk og fysisk mishandler henne. Utenfra virker han som en sjarmerende og morsom type, men vi har alle gjennomskuet han. Vi merker at søsteren vår aldri kommer uten han, hun blir aldri lenger med på en fest, på shopping er han med, til og med da hun hadde utdrikningslag så sendte han meldinger til MEG om at jeg måtte få henne hjem innen midnatt! Akkurat som om hun var et barn med innetider! Jeg nektet jo plent å gjøre dette og fikk henne hjem først 02:00 om natten, da var han så sint at han først ikke ville låse opp døren ( søsteren min fikk ikke en gang ha egen husnøkkel )! Blåmerker har vi sett opptil flere ganger! Nå nylig dro hun endelig hjem til foreldrene våre og ville dra fra han. Hun innrømte da at et opphold hun hadde på psykiatrisk tidligere i år kom av all den verbale mishandlingen han har utsatt henne for. Vi håpet på at hun nå endelig skulle dra fra han, men etter to uker kommer han og henter henne! Nå skal hun liksom ta tilbake alt hun har sagt om han og late som om han er snill. Vi vet jo at han ikke er snill i det hele tatt! Jeg har sagt jeg nekter han adgang i mitt hus og han er også nektet å komme til andre i familien. I jula er kun hun invitert og ikke han. Men dette syntes søsteren min er dårlig gjort! Hva skal vi gjøre? Anonymkode: f7d85...a23 2
Gjest theTitanic Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsteren min er gift med en mann som psykisk og fysisk mishandler henne. Utenfra virker han som en sjarmerende og morsom type, men vi har alle gjennomskuet han. Vi merker at søsteren vår aldri kommer uten han, hun blir aldri lenger med på en fest, på shopping er han med, til og med da hun hadde utdrikningslag så sendte han meldinger til MEG om at jeg måtte få henne hjem innen midnatt! Akkurat som om hun var et barn med innetider! Jeg nektet jo plent å gjøre dette og fikk henne hjem først 02:00 om natten, da var han så sint at han først ikke ville låse opp døren ( søsteren min fikk ikke en gang ha egen husnøkkel )! Blåmerker har vi sett opptil flere ganger! Nå nylig dro hun endelig hjem til foreldrene våre og ville dra fra han. Hun innrømte da at et opphold hun hadde på psykiatrisk tidligere i år kom av all den verbale mishandlingen han har utsatt henne for. Vi håpet på at hun nå endelig skulle dra fra han, men etter to uker kommer han og henter henne! Nå skal hun liksom ta tilbake alt hun har sagt om han og late som om han er snill. Vi vet jo at han ikke er snill i det hele tatt! Jeg har sagt jeg nekter han adgang i mitt hus og han er også nektet å komme til andre i familien. I jula er kun hun invitert og ikke han. Men dette syntes søsteren min er dårlig gjort! Hva skal vi gjøre? Anonymkode: f7d85...a23 Du setter henne i en klemme og hun får nok ikke kommet uten han, uten å få et helvete hjemme. Du gjør faktisk bare vondt verre. Hun må selv gå fra ham eller be om hjelp til dette. Hun kommer ikke til å gå fra han bare fordi du ikke har bedt ham til jul. Det er vanskelig å komme ut av klørne på slike partnere.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Ofte har slike partnere vanskelig for å gå av ulike årsaker. Kontakt et krisesenter og be om råd? Anonymkode: 78192...53f 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Hvilket land er han fra? Kan dere snakke med familiens hans og kanskje komme til en enighet? Da trenger dere ikke å snakke direkte med han. Anonymkode: c7c3e...766
Apis Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Umiddelbart tenker Jeg du angriper dette feil, som sagt av bruker over her du setter henne i en skvis, kan ikke damene i familien reise på jentetur mens gutta reiser på guttetur, da får dere henne på egenhånd og kan snakke litt ordentlig og uhindret sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt jeg nekter han adgang i mitt hus og han er også nektet å komme til andre i familien. I jula er kun hun invitert og ikke han. Men dette syntes søsteren min er dårlig gjort! Hva skal vi gjøre? Anonymkode: f7d85...a23 Du skal hvertfall ikke nekte adgang for han. Du gjør det vondt verre. Det som jeg kan tenke meg, er at dere må være flinke til å fortelle henne at hun kan når som helst komme og få hjelpe. Det være seg om det er i morgen eller 5 år fram i tid. Hun trenger å vite at hun har en trygg havn, ett sted å dra den dagen hun vil bort fra han. Dere kan hjelpe henne til å hjelpe seg selv. Hun må selv ta skrittet for å forlate han, men dere kan prøve og legge til rette for det, slik at veien blir lettere for henne. Hun kan være totalt hjernevaska, og tro at alt er hennes egen skyld og at det er dette hun fortjener. Ved å kun invitere henne og ikke han til jul, så er du jo sikker på at hun ikke kommer til dere i jula. I verste fall blir hun alene med han. Er det det du ønsker?? Det tror jeg ikke. Det du heller burde gjøre, er å hyppig invitere de over. På middager, på turer osv. På slike treff kan dere få en mulighet til å snakke med henne alene. Kanskje dere kan legge noe til henne på badet feks, så kan hun lese der inne. http://www.sisselgran.org/tema-hekt.html https://psykopaten.info/2020/09/19/10-kjoreregler-for-et-endelig-brudd-med-psykopaten/ https://psykopaten.info/kjennetegn-pa-en-psykopat/ Hun må først innse og ønske å forlate han. Hva du og de andre i familien ønsker, er ikke relevant her. Anonymkode: 87bf0...b97 9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 https://psykopaten.info/hvor-kan-du-fa-hjelp/ https://www.epitel.info/ Anonymkode: b8f14...d7e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land er han fra? Kan dere snakke med familiens hans og kanskje komme til en enighet? Da trenger dere ikke å snakke direkte med han. Anonymkode: c7c3e...766 Hvilket land kommer han fra? Hva slags spørsmål er det? Spiller ingen rolle hvor han er i fra, en drittsekk er en drittsekk uansett. Anonymkode: 80446...62d 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 TS, du hjelper ikke søsteren din ved å stenge henne ute. Du skremmer henne, det vil bli vanskeligere for henne å kontakte deg om hun skulle ønske det, nettopp fordi hun frykter du skal straffe henne mer. Så klart er det en uholdbar situasjon, men det beste du kan gjøre er å være der for henne. Anonymkode: 80446...62d 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land kommer han fra? Hva slags spørsmål er det? Spiller ingen rolle hvor han er i fra, en drittsekk er en drittsekk uansett. Anonymkode: 80446...62d Hvor han kommer fra har betydning for hvordan man bør gripe an problemet. Anonymkode: c7c3e...766 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsteren min er gift med en mann som psykisk og fysisk mishandler henne. Utenfra virker han som en sjarmerende og morsom type, men vi har alle gjennomskuet han. Vi merker at søsteren vår aldri kommer uten han, hun blir aldri lenger med på en fest, på shopping er han med, til og med da hun hadde utdrikningslag så sendte han meldinger til MEG om at jeg måtte få henne hjem innen midnatt! Akkurat som om hun var et barn med innetider! Jeg nektet jo plent å gjøre dette og fikk henne hjem først 02:00 om natten, da var han så sint at han først ikke ville låse opp døren ( søsteren min fikk ikke en gang ha egen husnøkkel )! Blåmerker har vi sett opptil flere ganger! Nå nylig dro hun endelig hjem til foreldrene våre og ville dra fra han. Hun innrømte da at et opphold hun hadde på psykiatrisk tidligere i år kom av all den verbale mishandlingen han har utsatt henne for. Vi håpet på at hun nå endelig skulle dra fra han, men etter to uker kommer han og henter henne! Nå skal hun liksom ta tilbake alt hun har sagt om han og late som om han er snill. Vi vet jo at han ikke er snill i det hele tatt! Jeg har sagt jeg nekter han adgang i mitt hus og han er også nektet å komme til andre i familien. I jula er kun hun invitert og ikke han. Men dette syntes søsteren min er dårlig gjort! Hva skal vi gjøre? Anonymkode: f7d85...a23 Se det jeg har uthevet. I praksis har du jo også avskåret søsteren din i jula. Rådet mitt er å hold henne tettere til deg, ikke omvendt. Da blir hun jo hele aleine. Anonymkode: 990bf...71e 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor han kommer fra har betydning for hvordan man bør gripe an problemet. Anonymkode: c7c3e...766 Enig, finnmarkinger er totalt forskjellige fra bergensere. Hver by har hver sin type idiot. Anonymkode: bb6ff...009 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 Drittsekker finnes i alle land. Og dette eksemplaret er faktisk farlig. Rart at ingen nevner det i sine svar. Les innlegget en gang til. Søstra di må ut av dette asap. Anonymkode: 5b7b9...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå