Gå til innhold

Enkel trening for helsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker en enkel måte å trene på som jeg kan trives med i lengden. Trening for hele kroppen, som gjør meg sterkere til å takle hverdagens løft og annet, samtidig forebygge problemer man kan få senere. Rett og slett ha dette som en livsstil.

Men det er så mye forvirrende informasjon der ute, det er 10000 forskjellige øvelser og 1000 forkjellige råd.

Treningen jeg driver med fast er turer og løping, derfor får leggene og forside lår  god trening. 

Men jeg ønsker å styrke hele kroppen. Dette vil jeg gjøre hjemme. Problemet er at jeg ikke vet hvilken øvelser som et best å ta, jeg ønsker at det ikke skal ta så mye tid og energi, men ett enkelt opplegg å følge som jeg kan gi alt på der og da. Få det inn som en rutine uten å måtte planlegge hele tiden.

Hvis jeg tar push ups 5 × 3 to gsnger i uken, er dette bortkastet, var det heller noe annet jeg burde gjort? Skjønner?

Jeg ønsker kvalitet på styrketreningen og ett opplegg jeg kan bruke i mange år som blir rutine. Men jeg vet ikke hva som er best program, hva som er unødvendig osv.. 

Noen som vet hvordan jeg skal få til dette? Jeg er lei av tips som: Gå inn på den og den siden, der er mange ulike øvelser for hele kroppen. MEN hvilken er best å ta da?😳

Anonymkode: 12007...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gjør noe. Hopp og sprett litt, stup kråke, stable kasser, løp til bussen. Noe, hva som helst, som du faktisk gjør, litt, av og til, er bedre enn noe du bare fantaserer om å gjøre, i timesvis hver dag :wink: Du trenger ikke være så ambisiøs hvis du ikke er en aktiv idrettsutøver, og da lager noen garantert et skreddersydd program til deg.

Anonymkode: 4c080...35c

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare gjør noe. Hopp og sprett litt, stup kråke, stable kasser, løp til bussen. Noe, hva som helst, som du faktisk gjør, litt, av og til, er bedre enn noe du bare fantaserer om å gjøre, i timesvis hver dag :wink: Du trenger ikke være så ambisiøs hvis du ikke er en aktiv idrettsutøver, og da lager noen garantert et skreddersydd program til deg.

Anonymkode: 4c080...35c

Men jeg ønsker styrketrening som jeg kan gi alt på der og da, jeg liker å presse meg, men ønsker å vite hva. Trenger resultater, bli sterkere. Har lett for å få smerter og stivhet i kroppen. Har lyst på ett skikkelig hardt styrke program, men ønsker at det er enkelt og forståelig, at det eneste jeg trenger er å gjøre det. Å hoppe opp og ned gir ikke motivasjon, når jeg først skal gjøre noe, hva som helst, så liker jeg å gjøre det skikkelig.

Anonymkode: 12007...19e

Skrevet

Mulig det kan funke med noen kettlebell og manuler og en stang

Program og program kommer an hva slags utstyr du har det da.

Alle er det mulig og lage noe enkelt med, ikke all verdens utstyr også :)

Skrevet

Jeg ville startet med et "treningsprogram uten vekter hjemme". Du finner masse, og får bygget opp litt grunnstyrke. Så tar du det videre derfra, enten med nye øvelser eller vanskeligere varianter :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...