Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det her? Har drevet med en del styrketrening siste året og fikk etterhvert litt stikkende smerter på utsiden av låret og ene rumpeballen. Fortsatte å trene, men etterhvert ble jeg mer og mer nummen i foten. Gikk til fysioterapeut som mener jeg har falsk isjias som kommer fra muskler i setet. Dette er nå 3 uker siden og plagene er der enda selvom jeg har fått 5 behandlinger. Fortsatt nummen i fot og legg, men kun litt smerter i fot, legg og sete. Trodde isjias innebar ekstreme smerter? Noen med erfaringer her? Blir jo litt redd for at dette kommer av noe mer alvorlig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falsk isjias kommer av overarbeidede muskler, og ikke avklemming av isjias i ryggen som ved prolaps. Behandlingen av falsk isjias er hvile og få musklene til å slappe av og slippe taket. Hvis du fortsetter å trene vil musklene fortsatt klemme av isjias og du vil fortsette å få smerter og nummenheter. 

Anonymkode: ebbd5...2ab

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Falsk isjias kommer av overarbeidede muskler, og ikke avklemming av isjias i ryggen som ved prolaps. Behandlingen av falsk isjias er hvile og få musklene til å slappe av og slippe taket. Hvis du fortsetter å trene vil musklene fortsatt klemme av isjias og du vil fortsette å få smerter og nummenheter. 

Anonymkode: ebbd5...2ab

Jeg har ikke trent de siste ukene, kun gjort uttøyingsøvelser jeg har fått. Men blir jo ikke bedre. Hvor lang tid kan sånt vare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...