AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg ønsker å finne meg en såkalt praksisplass da jeg ønsker å få meg erfaring innen ett visst arbeidsområde. Jeg tenker at dette er en fin måte for meg å få foten innenfor det jeg ønsker å jobbe med. Jeg sitter her nå og søker etter forskjellige firmaer/arbeidsplasser som kan være aktuelt for meg å utføre denne praksisplassen på og ønsker å ringe eller sende mail til arbeidsgivere. Problemet er at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal uttale meg og formulere meg. Jeg synes ordet praksisplass høres så stusselig og desperat ut og litt sånn "jeg kommer fra nav og får ikke jobb noe sted og må derfor jobbe gratis" Kan noen være så snill å gi meg noen tips på hvordan jeg kan formulere meg i en eventuelt mail og finnes det noe bedre ord for praksisplass. 😟 Anonymkode: 7f5f5...5e2
Sunset90 Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Arbeidsutprøvning arbeidserfaring utplassering Tror det er bedre måter og formulere dette på en og bruke 1 bestemt ord. Endret 19. oktober 2020 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 7 minutter siden, Sunset90 skrev: Arbeids utprøvning Tusen takk 🙂 ts Anonymkode: 7f5f5...5e2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg syntes «praksisplass» høres langt bedre ut en «arbeidsutprøvning». Sistnevnte indikerer at man ønsker å prøve ut restarbeidsevne, praksis tyder på at man ønsker erfaring innen et fagfelt slik at man havner lengre opp i bunken ved videre jobbsøking, pga. relevant arbeidserfaring. Ubetalte «internships» er jo vanlig i mange andre land. Anonymkode: ef662...fb2 20
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Hospitere er et vanlig ord Anonymkode: ff8f7...50d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 «Ønsker å hospitere for å tilegne meg mer relevant arbeidserfaring» Anonymkode: d1197...7ba 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Jobbsmak, arbeidstrening. Anonymkode: 8a711...2a6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes «praksisplass» høres langt bedre ut en «arbeidsutprøvning». Sistnevnte indikerer at man ønsker å prøve ut restarbeidsevne, praksis tyder på at man ønsker erfaring innen et fagfelt slik at man havner lengre opp i bunken ved videre jobbsøking, pga. relevant arbeidserfaring. Ubetalte «internships» er jo vanlig i mange andre land. Anonymkode: ef662...fb2 enig. arbeidsutprøving syns jeg har en mer negativ klang enn praksisplass Anonymkode: 6ddb7...b1f 1
Glitnir Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Synes praksisplass er fint. Evt trainee.
little fairy Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Hospitere heter det vel egentlig. Kan du ikke snakke med nav om hvor du kunne tenke deg erfaring fra? Bedre få praksisplass via de. Bittelitt betalt og du får oppfølging. Du kan vel også ringe/maile og si du ønsker erfaring innenfor.....og siden deres bedrift virker interessant så ønsker du å forhøre deg om det er mulighet for å hospitere / bygge erfaring.
Hannah80 Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 Praksisplass er et vanlig ord å bruke. Hvorfor pynte på det, egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 Praksisplass (med liten p!) er helt ok, hospitere også. Det blir ikke finere om man bruker engelsk. Anonymkode: af724...bab 1
Amélie La Croix Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Det er nok bare meg, men får en sykehusfølelse av "hospitere". Synes praksisplass høres best ut. Arbeidstrening eller arbeidsutprøvning blir i mine ører et ord som sier at du egentlig ikke "kan" jobbe, men at det skal testes ut om du greier det eller ikke. Slik jeg tolker det, så er det kun erfaring du mangler. Da synes iallfall jeg praksisplass definitivt høres best ut. Men hver sin smak, sa kjerringa.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #15 Skrevet 19. oktober 2020 7 timer siden, Sunset90 skrev: Arbeids utprøvning arbeidserfaring utplassering Tror det er bedre måter og formulere dette på en og bruke 1 bestemt ord. Hvorfor deler du det ene ordet og ikke de to andre? Anonymkode: 71b86...e97
Nasse Nøff Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 Hva slags bransje ønsker du erfaring fra? Mange steder bruker man internship som betegnelse på den type stillinger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå