Drizzt Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Nå har barna mast seg frem til gresskar og vi har fått 1 stk 3 kilo gresskar i huset. Jeg har ikke kjøpt før fordi jeg mildt sagt hater smaken, men i år var eldste fast bestemt. Hva lager dere som er raskt, enkelt og helst uten så mye smak av gresskar? Smaken må kunne kamufleres hvis jeg skal også spise det.😁 Noe enkelt og raskt typ muffins og sånt? 😄
davis Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg lagde gresskar brownies for første gang, til og med min veldig kresne samboer elsket dem 😄 alt gresskaret gjorde var å tilføre fuktighet i dem, så de ble bare veldig saftige uten noe form for gresskar smak 😊 og veldig enkle å lage! Eneste som tar tid er skjæringen og kokingen av gresskar
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg bruker finrevet gresskarkjøtt i stedet for gulrot i gulrotkake, passer med samme type krydder. Synes også det er godt i suppe, med ingefær chili, hvitløk og kokosmelk. Anonymkode: 788b6...0a5 1
Tvist Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Suppe er klassisk. Synes det smaker litt som gulrot, eller søtpotetsuppe. Bland gjerne i litt kokosmelk og chili så blir det bra. Jeg pleier å jevne den med stavmikser. Finnes masse oppskrifter på det, e. eks https://www.bama.no/oppskrifter/gresskarsuppe-med-chili-ingefar-og-kokos/ Ovnbakt synes jeg ikke noe om det, men i år tenkte jeg å prøve gresskar masala https://www.bama.no/oppskrifter/tikka-masala-med-gresskar-poteter-og-gronne-bonner-servert-med-nanbrod/ . Mange andre smaker, så gresskaret blir gjerne litt skjult. Bananbrød med gresskar må bare bli godt. https://www.vegetarbloggen.no/2020/10/18/bananbrod-med-gresskar/?fbclid=IwAR0a-eBY1oLQkP3_6y45JaghOrfdiEWX6cwx2KjMm-T9pcMBFbajLz1Ash8 Her finner du også flere tips.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Det er veldig godt i boller! Bollene blir saftige og gode, men det smaker ikke så veldig gresskar av det. Anonymkode: 1150d...350
Gjest theTitanic Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 5 timer siden, Drizzt skrev: Nå har barna mast seg frem til gresskar og vi har fått 1 stk 3 kilo gresskar i huset. Jeg har ikke kjøpt før fordi jeg mildt sagt hater smaken, men i år var eldste fast bestemt. Hva lager dere som er raskt, enkelt og helst uten så mye smak av gresskar? Smaken må kunne kamufleres hvis jeg skal også spise det.😁 Noe enkelt og raskt typ muffins og sånt? 😄 Du har kjøpt deg pyntegresskar. Det er spiselig men ikke noe særlig godt. Vil du smake god gresskarsuppe og gresskarpai så kjøp deg et hokaido gresskar.
Ze.Xhx Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Stek gresskarkjernene i panna og krydre etterpå. Det er digg det!
Drizzt Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, theTitanic skrev: Du har kjøpt deg pyntegresskar. Det er spiselig men ikke noe særlig godt. Vil du smake god gresskarsuppe og gresskarpai så kjøp deg et hokaido gresskar. Jeg har smakt ordentlig gresskar som ble kjøpt direkte fra produsent tilbake da jeg var ung, så hatet smaken alle 4 ganger jeg smakte på gresskarmaten min ellers veldig kokeflink mor lagde. Jeg kjøpte nå fra Rema, aner ikke hva det er men hovedmålet var å lage Helloween lantern. Og eventuelt lage noe mat med kjøttet 😄 Takk alle for gode tips Jeg vil gjerne ha oppskriften på browniene @davis
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg ville ikke brukt pyntegresskar i matlaging, det er ikke å anbefale😬 Anonymkode: b0c4e...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå