Gå til innhold

Hva har man som kjæreste "rett" til å vite om partnerens fortid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en som skriver at man har rett til å vite om partneren har solgt sex før de ble sammen.

Hva tenker dere at man har "rett til å vite" om kjærestens fortid? Og hvorfor, ikke minst? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man skal dele resten av livet sammen, syns jeg i utgangspunktet at det ikke bør være noen hemmeligheter de imellom. Men det bli kanskje noe annet i praksis.

Hadde ikke du likt å vite det om partneren din hadde solgt kroppen sin før dere ble sammen? 
Prostitusjon kan si ganske mye om en person.

Anonymkode: a3cec...340

• Liker 14
Skrevet

Det kommer an på hva slags standard man har. Har man standard bør man vite det meste som er å vite. Men er man en dørmatte behøver man jo ikke vite noe.

En som blir sammen med en tidligere prostituert, er muligens en dørmatte uansett?

Jeg hadde aldri blitt sammen med en jeg ikke vet alt om. 

Anonymkode: b97e7...6d6

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva slags standard man har. Har man standard bør man vite det meste som er å vite. Men er man en dørmatte behøver man jo ikke vite noe.

En som blir sammen med en tidligere prostituert, er muligens en dørmatte uansett?

Anonymkode: b97e7...6d6

Dette! Er svært viktig for meg å vite hvordan person jeg er sammen med og at vi har samme syn/verdier på ting.

Hvis en person svarer unnvikende på spm er det iallefall en alarmklokke som ringer hos meg.

Anonymkode: d10b9...12f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du vel singel nå 🙂 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man skal dele resten av livet sammen, syns jeg i utgangspunktet at det ikke bør være noen hemmeligheter de imellom. Men det bli kanskje noe annet i praksis.

Hadde ikke du likt å vite det om partneren din hadde solgt kroppen sin før dere ble sammen? 
Prostitusjon kan si ganske mye om en person.

Anonymkode: a3cec...340

For min del ville ikke det spilt noen rolle. Jeg bryr meg lite om noen selger eller kjøper sex så lenge der er frivillig. Det er ikke noe som opptar meg.

Men jeg har opplevd grov vold, så jeg ville ikke klart å være sammen med en voldtekt, eller voldsdømt mann. Så jeg ville visst det, og ville følt at jeg hadde rett til å vite det. Syns vel grensa går der når det gjelder "rett til å vite"  Når en har skadet andre.. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

For min del ville ikke det spilt noen rolle. Jeg bryr meg lite om noen selger eller kjøper sex så lenge der er frivillig. Det er ikke noe som opptar meg.

Men jeg har opplevd grov vold, så jeg ville ikke klart å være sammen med en voldtekt, eller voldsdømt mann. Så jeg ville visst det, og ville følt at jeg hadde rett til å vite det. Syns vel grensa går der når det gjelder "rett til å vite"  Når en har skadet andre.. 

Enig i denne. Jeg har opplevd overgrep og hadde aldri godtatt om kjæresten hadde gjort det mot en annen.

Mens alt annet frivillig sex, kjøpt eller solgt - kjør på.. hans kropp og liv 🙂

Anonymkode: dbecb...2ba

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange han har hatt sex med og hvem han har hatt sex med spiller ingen rolle for meg. Har han skadet andre på noe vis (vold mot kvinner eller at han har hatt en tendens til å havne i slåsskamp med andre menn på byen) det vil jeg vite. Det er deal breaker. 

Anonymkode: 95998...0d2

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Jeg har opplevd overgrep og hadde aldri godtatt om kjæresten hadde gjort det mot en annen.

Mens alt annet frivillig sex, kjøpt eller solgt - kjør på.. hans kropp og liv 🙂

Anonymkode: dbecb...2ba

Skrev litt feil. Han hadde ikke trengt å være dømt. Det holder at man er voldelig... ville bare poengtere det, da det ble litt feil kan du si 🙂

Skrevet

Jeg ville visst om vold, kriminalitet. Og om vedkommende hadde hatt sex el vært sammen med noen jeg har en relasjon til. 
Synes man bør være åpen om ting som sex-salg, store psykiske problemer, spiseforstyrrelser og selvmordsforsøk. 
I det hele slikt som det blir folkesnakk om. Må være mye greiere å få vite sånn direkte fra kilden enn ute på byen. 

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på hva som mener med å vite alt. Feks er seksuelle detaljer fra tidligere forhold noe man verken bør fortelle eller si noe om om det ikke utrykkelig er ønsket. Spesielle ting som utøvd vold, solgt sex, etc så er jeg mer usikker. Disse tingene ville vært en dealbreaker for meg så da er kanskje konklusjonen at man ikke må fortelle om man vil at forholdet skal vare. :)

Anonymkode: 99955...b6c

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Helgeline skrev:

Jeg ville visst om vold, kriminalitet. Og om vedkommende hadde hatt sex el vært sammen med noen jeg har en relasjon til. 
Synes man bør være åpen om ting som sex-salg, store psykiske problemer, spiseforstyrrelser og selvmordsforsøk. 
I det hele slikt som det blir folkesnakk om. Må være mye greiere å få vite sånn direkte fra kilden enn ute på byen. 

Creepy.... "sånt det blir folkesnakk om"  Vet ikke jeg altså. Jeg hører selvfølgelig rykter, men en ting jeg alltid tenker er : "hvem" snakker. Det er viktigere å vite. Det snakkes om mye rart. 

• Liker 4
Skrevet
54 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ser en som skriver at man har rett til å vite om partneren har solgt sex før de ble sammen.

Hva tenker dere at man har "rett til å vite" om kjærestens fortid? Og hvorfor, ikke minst? 

Jeg har ikke rett til å vite noe om en evt. partner, men jeg har full rett til å velge bort en evt. partner. ;)

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Creepy.... "sånt det blir folkesnakk om"  Vet ikke jeg altså. Jeg hører selvfølgelig rykter, men en ting jeg alltid tenker er : "hvem" snakker. Det er viktigere å vite. Det snakkes om mye rart. 

Det er sant. Men når man bor i en liten by som meg er det greit å komme ryktene i forkjøpet !

• Liker 3
Skrevet

Man bør kunne svare ærlig når noen spør, og prøve å dele en del spontant. 

Jeg hadde aldri løyet. Men jeg har ikke en forpliktelse til å fortelle alt som har skjedd sia jeg blei født. Han sier jo ikke alt han heller. Det tar tid å bli trygg nok til å dele mer. 

Anonymkode: a7711...596

• Liker 1
Skrevet

Kort og greit: Nei.

Anonymkode: 27963...d63

Skrevet

Har ikke rett til å vite noe, men om ikke tilliten er der til å være åpen tror jeg ikke forholdet har noen fremtid. Generelt er jeg for gammel til å dømme folk for bakgrunnen deres, med mindre det dreier seg om vold, dyremishandling etc. 

Anonymkode: 863cd...1c7

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis fant jeg en som ikke hadde hatt sex med over 10 stk. Det sies jo seff noe om en person som har sex med svært mange - det er ikke kvalitet man går etter.

Anonymkode: 5fecf...bf2

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man bør kunne svare ærlig når noen spør, og prøve å dele en del spontant. 

Jeg hadde aldri løyet. Men jeg har ikke en forpliktelse til å fortelle alt som har skjedd sia jeg blei født. Han sier jo ikke alt han heller. Det tar tid å bli trygg nok til å dele mer. 

Anonymkode: a7711...596

Her er du inne på noe vesentlig. *Når* bør man dele ting! 

• Liker 2
Gjest byråkrati
Skrevet (endret)

Selvsagt ikke, men jeg tenker det er naturlig å ville gi et kort referat om fortiden til den man står nærmest og stoler mest på. Jeg vet hvor mange sexpartnere min kjæreste har hatt, men jeg vet selvfølgelig ikke i detalj hva de gjorde i sengen og den slags. Om partneren ikke ville si antall partnere, så hadde jeg lurt på hvorfor han ikke stolte på meg

Noen greier forteller man selvsagt ikke med en gang. Som komplisert familiehistorie, dødsfall osv. Men om man er sammen i 5 år og man ikke vet mer eller mindre alle slike ting, så syntes jeg det er rart. Jeg snakker med sambo om alt mulig, jeg vet det meste store hendelsene som har skjedd i løpet av livet hans, både de bra og det vonde. Det samme vet han om meg. 

Dersom man får spørsmål som er vanskelige, så sier man at man vil si det en dag, men man er ikke klar enda. Man trenger ikke lyve. 

Endret av byråkrati

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...