Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tanker har dere om dette? 
Er dette greit? 

Snakk om felles vaskeri, vask, tørk evt tørkesnor.

12 enheter! 

Anonymkode: a1234...6a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bleiene blir vel rene på slutten av vasken ? 🤔

Dessuten er det jo ikke slik at de er fulle av avføring når man vasker de, man bruker innlegg og bæsjen pluss innlegget havner helt andre steder enn i felles vaskemaskin.

Anonymkode: 74562...a16

• Liker 10
Skrevet

Helt innafor.

Anonymkode: b6360...ac1

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ikke? Man må jo til tider vaske babyklær fulle av avføring og tiss ved lekkasje. 

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bleiene blir vel rene på slutten av vasken ? 🤔

Dessuten er det jo ikke slik at de er fulle av avføring når man vasker de, man bruker innlegg og bæsjen pluss innlegget havner helt andre steder enn i felles vaskemaskin.

Anonymkode: 74562...a16

Innleggene vaskes også jo.

Har fått klage fra styret at flere har rapportert om at dette er ekkelt. Så er litt usikker om vi kanskje bør bytte til vanlige bleier.

Men det er jo bare bæsj?!

Skrevet

Det er faktisk veldig ekkelt. 

Anonymkode: b34c7...49d

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått klage fra styret at flere har rapportert om at dette er ekkelt. Så er litt usikker om vi kanskje bør bytte til vanlige bleier.

Hvorfor bruker du ikke rispapir? 

Anonymkode: f41ff...c90

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk innlegg som kan kastes. Å uansett, skal dere ikke få vaske klærne til babyen om bleien lekker da eller? :klo:

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du ikke rispapir? 

Anonymkode: f41ff...c90

Bruker Geffen sine innlegg. 
det er disse som passer i mine bleier. 

Skrevet
2 minutter siden, Kittyfox skrev:

Bruk innlegg som kan kastes. Å uansett, skal dere ikke få vaske klærne til babyen om bleien lekker da eller? :klo:

Det er en vesentlig forskjell på uhell innimellom og bæsjebleier hver dag. 

• Liker 10
Skrevet

Er dette en baby som spiser morsmelk eller et større barn som spiser fast føde?

Morsmelksbæsj er vannløselig, så det er det bare å vaske. Barn med fast føde bør han engangsinnlegg øverst i tøybleien, slik at du kan kaste det øverste innlegget når det er bæsj i det. Noen velger også å skrape av bæsj og skylle selve bleia i kaldt vann før den legges til vask, men det er jo betraktelig mer jobb. Om du vasker bleier som er fulle i "stort barn"-bæsj, er jeg enig i at det er ekkelt, det er på ingen måte den vanlige måten å vaske tøybleier på. Hvis det faktisk er dette du gjør, så må du slutte, for du gir oss andre tøybleiebrukere et ufortjent dårlig rykte.

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Sariou skrev:

Er dette en baby som spiser morsmelk eller et større barn som spiser fast føde?

Morsmelksbæsj er vannløselig, så det er det bare å vaske. Barn med fast føde bør han engangsinnlegg øverst i tøybleien, slik at du kan kaste det øverste innlegget når det er bæsj i det. Noen velger også å skrape av bæsj og skylle selve bleia i kaldt vann før den legges til vask, men det er jo betraktelig mer jobb. Om du vasker bleier som er fulle i "stort barn"-bæsj, er jeg enig i at det er ekkelt, det er på ingen måte den vanlige måten å vaske tøybleier på. Hvis det faktisk er dette du gjør, så må du slutte, for du gir oss andre tøybleiebrukere et ufortjent dårlig rykte.

Ungen er 10 mnd. Spiser blanding av brød, middagsglass og pupp.

Nå er det slik at vi bruker stoffbleier med stoffinnlegg. Dette brukte storesøster før junior.

Er jo veldig dyrt om vi skal måtte bytte stoffbleier. 

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert.

Og hvis du går over til engangsbleier kan du banne på at en eller annen klager over at du fyller opp felles søppeldunker...

Anonymkode: a5cea...dfb

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde synes det var veldig ekkelt hvis jeg var avhengig av fellesvaskeri. Kan dere ikke kjøpe egen vaskemaskin? Evt. bruke vanlige bleier?

Anonymkode: 3b143...3e5

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det slik at vi bruker stoffbleier med stoffinnlegg. Dette brukte storesøster før junior.

Ja, altså, stoffbleier med stoffinnlegg er jo tøybleier. Men det er altså vanlig å bruke engangsinnlegg oppå, de koster nesten ingenting, du skal ikke bytte noe som helst. Engangsinnleggene er ikke egentlig engangs, de kan vaskes når de bare er tisset på og kastes når de er bæsjet på. Det er overraskende om du har brukt tøybleier på to barn og ikke hørt om dette før.

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Sariou skrev:

Ja, altså, stoffbleier med stoffinnlegg er jo tøybleier. Men det er altså vanlig å bruke engangsinnlegg oppå, de koster nesten ingenting, du skal ikke bytte noe som helst. Engangsinnleggene er ikke egentlig engangs, de kan vaskes når de bare er tisset på og kastes når de er bæsjet på. Det er overraskende om du har brukt tøybleier på to barn og ikke hørt om dette før.

Bruker hampinnlegg fra lillegullbleier. 
Vi har brukt dette hele tiden siden begge har blitt veldig såre i huden av annet.

Vi har forsøkt engangsinnlegg på begge. I min barselgruppe er det heller ikke vanlig å bruke engangsinnlegg. De fleste bruker Hampinnlegg eller bambusinnlegg.

Men skjønner jo fra flere her at det er mange som reagerer.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde synes det var veldig ekkelt hvis jeg var avhengig av fellesvaskeri. Kan dere ikke kjøpe egen vaskemaskin? Evt. bruke vanlige bleier?

Anonymkode: 3b143...3e5

Det er ikke opplegg til det i leiligheten. 
Da må vi evt flytte. 

Skrevet

Kan dere ikke i det minste skylle bæsjebleiene godt for hånd før dere vasker de i maskinen da? Jeg kan også godt forstå at folk reagerer hvis dere stadig vekk vasker bæsjebleier i felles vaskemaskin. Ellers hadde jeg tatt til meg rådet om å bruke engangsinnlegg i bleiene. 

Anonymkode: 49e11...feb

• Liker 12
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min barselgruppe er det heller ikke vanlig å bruke engangsinnlegg. De fleste bruker Hampinnlegg eller bambusinnlegg.

Hva gjør dere med bæsjen når den blir fast da?

Jeg kjenner mange som bruker/brukte tøybleier på ungene sine, og ingen vasker bæsjebleier i vaskemaskin uten å fjerne bæsjen på en eller annen måte før vask. Bare så det er sagt. Jeg skjønner godt at folk som ikke bruker tøybleier reagerer dersom dere tror det er normalt.

• Liker 11
Gjest førstedamen
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ris papir brukes jo sammen med vanlig innlegg, kan brukes i alle tøybleier. 

Innlegget som er i greffen tar jo urin, rispapir er som et tynt dopapir. Da havner bæsj på papiret, og du vipper besj i do og kaster papiret i søpla. Er det rennende avføring kaster du hele rispapiret med avføringen på. Da beskytter du bleiene of det blir mye mindre lukt og grisete vask. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...