Gå til innhold

Er det lov å parkere på gress langs en vei i et boligfelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er nok ikke første som parkerer der, så vedkommende blir vel lei av at folk parkerer der og sliter på gresset/marka. Hvis du måtte ty til å parkere der for et jobbintervju å er det nok mange som parkerer der til vanlig også for jobb. Rart at det ikke var muligheter for å parkere der du var på jobbintervju. Jeg vet ikke hvem som har rett, men jeg ville unngått å parkere slike steder hvis det er mulig å ungå, fordi det ofte skaper dårlig stemning for de som bor i området og gress tåler dårlig å bli kjørt på.

Anonymkode: 4102f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvor du parkerte, jeg ser for meg en opparbeidet plen når du beskriver situasjonen. Det er jo ikke noen egnet plass å parkere. 

Anonymkode: 6396b...cae

Det var en grøftekant, men med gress. det var trær og busker ellers langs veien, så dette var det best egnede stedet å parkere en bil. :)

Anonymkode: f8292...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er gress eller grus, glass- skår eller asfalt, underlaget er likegyldig, så er det ikke lov uten videre å parkere på noen andres eiendom. La oss begynne med å holde oss til det.

Etter hva jeg forstår, så stod du ikke på eiendommen til han du fikk kjeft hos. Vel og bra. Var du på jobbintervju hos den som hadde tomta du parkerte på? Var det noen andre sin tomt eller var det bare brakkareal?

Hvis du stod i veien for sintingen, så virker det som om han har brukt arealet på andre siden av vegen for seg til å svinge bilen, altså har han kjørt der. Med mindre det er hans eiendom, eller han har vegrett der, så har han ingen som helst rett til å kjøre bil over stykket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, det er ikke til forstyrrelse. Tror du leser deg blind på en paragraf. 

Da kan du si hva det var da?

Anonymkode: 32b9b...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du si hva det var da?

Sur gretten gammal gubbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AndreasBR skrev:

Ser da helt klart på bildet at det ikke sperrer adgang. Sikkert gammal sur møkkafyr som ikke har peiling på rygging. 

Det vet du da ingenting om. Du vet ikke hvor bred veien er, hvor stor bilen som skal inn i garasjen er osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ezio skrev:

Det vet du da ingenting om. Du vet ikke hvor bred veien er, hvor stor bilen som skal inn i garasjen er osv.

At han har kjøpt for stor bil er kun hans eget problem. 
Men det skal sies at jeg har sett veien fra en annen vinkel (Gule sider istedenfor google) og jeg ville antagelig ikke parkert der selv. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en grøftekant, men med gress. det var trær og busker ellers langs veien, så dette var det best egnede stedet å parkere en bil. :)

Anonymkode: f8292...600

Jøss. Jeg bruker å parkere på parkeringsplasser. De er bedre egnet enn grøftekanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ezio skrev:

Jøss. Jeg bruker å parkere på parkeringsplasser. De er bedre egnet enn grøftekanter.

Da har du aldri vært i et boligfelt 🤣🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

At han har kjøpt for stor bil er kun hans eget problem. 

Nei, det er ikke hans problem, fordi veien skal være fri. Du har ikke lov til å parkere slik at du hindrer adgangen til privat eiendom. Så lenge bilen er typegodkjent i Norge, er den lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Da har du aldri vært i et boligfelt 🤣🤦‍♂️

Jo, og parkerer på parkeringsplasser eller i oppkjørsler. Gress er ikke til parkering. Gress blir ødelagt av tunge biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ezio skrev:

Jo, og parkerer på parkeringsplasser eller i oppkjørsler. Gress er ikke til parkering. Gress blir ødelagt av tunge biler.

Først og fremst, vennligst stopp å svare meg i sin helhet på KG:
For det andre, her er parkering utenfor parkeringsplass og oppkjørsel, helt lovlig.. 
977fb841af39c318c158f132f9e335c6.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AndreasBR skrev:

Først og fremst, vennligst stopp å svare meg i sin helhet på KG:

Det bestemmer vel ikke du. Jeg svarer hvem jeg vil.

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

For det andre, her er parkering utenfor parkeringsplass og oppkjørsel, helt lovlig.. 

Jeg trodde jeg ikke skulle svare deg? Hvorfor snakker du til meg da? Det der er en vei med asfalt og grus på sidene, ikke en grøft av gress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AndreasBR skrev:

Sur gretten gammal gubbe. 

Du får ta lappen og lære deg å parkere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får ta lappen og lære deg å parkere da.

Har lappen på alt fra moped til lastebil med henger :) (Med unntak av buss) 
Kan å parkere 😜 

Slutt med avsporing. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AndreasBR skrev:

Har lappen på alt fra moped til lastebil med henger :) (Med unntak av buss) 
Kan å parkere 😜 

Slutt med avsporing. 

Da kan du si hva slags paragraf som skal benyttes for feilparkering til Ts? Jeg har sagt vtl 3, du vet ikke? Gir deg noe tips paragraf 17.1, 17.2, 17.3 som du sikkert gikk glipp av i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du si hva slags paragraf som skal benyttes for feilparkering til Ts? Jeg har sagt vtl 3, du vet ikke? Gir deg noe tips paragraf 17.1, 17.2, 17.3 som du sikkert gikk glipp av i teorien.

Paragraf 17 kommer ikke til anvendelse i dette tilfellet. Ingen av punktene der handler om dette. 

17.1 omhandler hvor det er forbudt å stoppe, mens 17.2 omhandler parkering. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2020 at 3:13 PM, Ezio said:

Det er ikke lov til å parkere på offentlig gress heller...

Hvorfor ikke? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AndreasBR skrev:

Paragraf 17 kommer ikke til anvendelse i dette tilfellet. Ingen av punktene der handler om dette. 

17.1 omhandler hvor det er forbudt å stoppe, mens 17.2 omhandler parkering. 

Da ble det vtl 3 allikevel da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...