Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss være ærlige her . I Norge så har vi over tid utviklet en bruk og kast mentalitet når det gjelder forhold. Den minste lille ting er nok til å avslutte forhold.

Så kan enkelte her gjerne komme med bla bla bla og hvor fantastiske vi nordmenn er, men fakta er at vi ser på mennesker som objekter, og behandler de deretter. Det er få som tar seg bryet med å se på forhold som noe som sammen skal bygges over tid.

Mann her.

Anonymkode: 468e6...009

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

De fleste ønsker nok et langvarig forhold da, bare at det skal tilfredsstille alskens drømme fantasier som ikke eksisterer i virkeligheten. Samtidig er egoet noe som kommer i veien, den andre skal møte egne krav.

Heldigvis gjeler ikke det her absolutt alle, men ganske mange.

Anonymkode: 9e944...4ce

Skrevet

Jeg hadde det ønsket i begge mine forhold. Å bygge opp et liv, holde ut til vi ble gamle og grå. Var gjennom flere krangler der den ene partneren ble stille i lang tid, la seg sint, "silent treatment" ble fort arg der han ble matriell voldelig.. Den andre partneren ble fysisk og psykisk voldelig, truet, slo, smelte med diverse både foran meg og barn. Jeg gikk ut av begge forholdene. Jeg ønsker et _godt_ forhold. 

Anonymkode: 7ca4d...873

Skrevet

Jeg lurer ofte på hva som gjør at noen av oss er i få og/eller lange forhold, mens andre er i det ene forholdet etter det andre, nesten uten pustepause mellom.

Jeg selv er i den første kategorien, men har kjæreste i den andre. Merker at det gjør meg veldig usikker og utrygg på forholdet. Typen er ingen player-type, men jeg lurer jo på hvorfor jeg innbiller meg at dette forholdet skal vare, når ingen andre av hans forhold har gjort det.

På tross av at vi har ganske like personligheter, merker jeg en stor forskjell på måten vi er (var) forelsket på. Han ble veldig fort veldig forelsket, men det holder tydeligvis på å gå over 🥴 Jeg bruker lang tid på å bli forelsket, men når jeg først blir det, er det av hele mitt hjerte og med hele meg. Jeg er like forelsket som i begynnelsen, og innstilt på å gjøre mitt for at dette skal vare, uten å gå på akkord med meg selv.

Jeg mener at usunne og ulykkelige forhold bør avsluttes så tidlig som mulig. Men dersom begge i et godt forhold er innstilt på å gjøre jobben det er, å bygge hverandre opp og gjøre forholdet sterkt, så tror jeg en kan komme langt. 

Men mange er utålmodige, går fort lei og vil bare skumme fløten. Når forelskelsen og spenningen har lagt seg, er det liksom bare til å surfe videre til nestemann. Et forbrukssamfunn av forhold som er lite bærekraftig. 

Anonymkode: 4f2e9...d47

• Liker 1
Skrevet

Mange er i dårlige forhold for lenge fordi de blir traumatiserte og lærer ikke hva det faktisk innebærer å bli traumatisert, og hvordan det påvirker bevisstheten videre.

Anonymkode: be506...62a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer ofte på hva som gjør at noen av oss er i få og/eller lange forhold, mens andre er i det ene forholdet etter det andre, nesten uten pustepause mellom.

Jeg selv er i den første kategorien, men har kjæreste i den andre. Merker at det gjør meg veldig usikker og utrygg på forholdet. Typen er ingen player-type, men jeg lurer jo på hvorfor jeg innbiller meg at dette forholdet skal vare, når ingen andre av hans forhold har gjort det.

På tross av at vi har ganske like personligheter, merker jeg en stor forskjell på måten vi er (var) forelsket på. Han ble veldig fort veldig forelsket, men det holder tydeligvis på å gå over 🥴 Jeg bruker lang tid på å bli forelsket, men når jeg først blir det, er det av hele mitt hjerte og med hele meg. Jeg er like forelsket som i begynnelsen, og innstilt på å gjøre mitt for at dette skal vare, uten å gå på akkord med meg selv.

Jeg mener at usunne og ulykkelige forhold bør avsluttes så tidlig som mulig. Men dersom begge i et godt forhold er innstilt på å gjøre jobben det er, å bygge hverandre opp og gjøre forholdet sterkt, så tror jeg en kan komme langt. 

Men mange er utålmodige, går fort lei og vil bare skumme fløten. Når forelskelsen og spenningen har lagt seg, er det liksom bare til å surfe videre til nestemann. Et forbrukssamfunn av forhold som er lite bærekraftig. 

Anonymkode: 4f2e9...d47

Forelskelser kommer og går. Hvis du mater de så lever de. Hvis de sulter så dør de.

Forelskelser er bare bullshit uansett, det er hjernen som lurer en selv med hormoner og dopaminer.

Kjærlighet burde være det eneste som betyr noe.

Skrevet

Vi er ikke laget for lange forhold. Skulle byttet partnere etter ett år eller noe sånt.

Anonymkode: 7e216...7de

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke laget for lange forhold. Skulle byttet partnere etter ett år eller noe sånt.

Tull. Folk med empati er laget for lange forhold.

• Liker 2
Skrevet

Hvem gidder egentlig diskutere med noen som erklærer at fakta er det de selv mener? 

Anonymkode: 326fe...c73

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem gidder egentlig diskutere med noen som erklærer at fakta er det de selv mener? 

Anonymkode: 326fe...c73

Det har jeg og lurt på. I ganske lang tid.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

De fleste ønsker nok et langvarig forhold da, bare at det skal tilfredsstille alskens drømme fantasier som ikke eksisterer i virkeligheten. Samtidig er egoet noe som kommer i veien, den andre skal møte egne krav.

Heldigvis gjeler ikke det her absolutt alle, men ganske mange.

Anonymkode: 9e944...4ce

Dette er egoisme. Det er det egoet vil bare. Egoet er ikke i veien, det står midt i sentrum. Og det er ingenting bak, ved siden eller foran, for noen andres ego finnes det ikke hensyn for.

De skal bare ta hensyn til egoet i sentrum. Som bare er et sort hull, som aldri gir noe tilbake. Kun agn og lokkemat slik at folk skal fokusere videre og gi flere energier til det sorte hullet.

Og jorden mister stadig så mye kjærlighet, som forsvinner inn i det sorte hullet, fordi det blir aldri sendt videre og endte opp med å ha null verdi for noen. Utenom at det dekket litt av behovet til én person som ikke forstår hva det betyr å bry seg om noen andre sine vegne.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at vi har utviklet oss til å gå inn i det vi håper blir et livslangt forhold, er at våre avkom bruker så lang tid på å bli selvstendige. Instinkt, altså.

Men lettvintholdningen blant en del nå for tiden gjør at jeg lurer på om de i det hele tatt tenker på barna. Skilsmisse, nye steforeldre, stesøsken, halvsøsken, enda en skilsmisse, og hele historien på nytt... Det er ikke lett for barn i dag. En utrygg tilværelse. Men det vil mange ikke innse. Det er fryktelig trist å se.

Jada, jeg vet det finnes forhold som det er best for alle at avsluttes. Og ja, det finnes situasjoner med mine, dine, våre, alles, som fungerer. Bare så det er nevnt.

Endret av every woman
Skrevet
Akkurat nå, every woman skrev:

Grunnen til at vi har utviklet oss til å gå inn i det vi håper blir et livslangt forhold, er at våre avkom bruker så lang tid på å bli selvstendige. Instinkt, altså.

Men lettvintholdningen blant en del nå for tiden gjør at jeg lurer på om de i det hele tatt tenker på barna. Skilsmisse, nye steforeldre, stesøsken, halvsøsken, enda en skilsmisse, og hele historien på nytt... Det er ikke lett for barn i dag. En utrygg tilværelse. Men det vil mange ikke innse. Det er fryktelig trist å se.

Jada, jeg vet det finnes forhold som det er best for alle at avsluttes. Bare så det er nevnt.

Hvor får du dette fra? Bare ønsketekning eller?

Kjipt å ønske at ting ikke skal gå bra. Da ber man om bråk.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du dette fra? Bare ønsketekning eller?

Kjipt å ønske at ting ikke skal gå bra. Da ber man om bråk.

Får det fra..? Jeg har sett det skje mange ganger. Med disse som går inn og ut av forhold med barna på slep.

Mulig du misforstod meg? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Endret av every woman
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, every woman skrev:

Får det fra..? Jeg har sett det skje mange ganger. Men disse som går inn og ut av forhold med barna på slep.

Så da tror du at du kan spå fremtiden?

Shit as. Fantasier og fordommer. Hvis det er sånt vi skal forholde oss til så.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da tror du at du kan spå fremtiden?

Shit as. Fantasier og fordommer. Hvis det er sånt vi skal forholde oss til så.

Javel. Du bruker altså "ingen kan spå framtiden" som en unnskyldning for å fly inn og ut av forhold? Hvis det handler om traumer så må man jobbe med traumene. Både for sin egen og for andre skyld. Ikke minst for barnas. De er helt uskyldige.

Endret av every woman
Skrevet
4 minutter siden, every woman skrev:

Javel. Du bruker altså "ingen kan spå framtiden" som en unnskyldning for å fly inn og ut av forhold? Hvis det handler om traumer så må man jobbe med traumene. Både for sin egen og for andre skyld. Ikke minst for barnas. De er halt uskyldige.

Nei, det er du som bruker at du kan spå fremtiden for at man aldri skal forlate dårlige forhold. Hvert fall hvis det er vold og trusler involvert. Da skal man jobbe med de da. Hvis man går så vil man jo skille seg enda flere ganger også, for det har du sett skje med helt andre.

Og man kan ikke jobbe med traumer i samme miljø som traumatiserte en. Det et bare ikke mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...