Gå til innhold

Hvor mye snakker dere med kjæresten? + avstand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møter bare kjæresten i helgene som følge av litt langdistanse mellom oss og han jobber jo i uke dagene naturligvis.

men vi snakker hver dag hele tiden på meldinger, altså hvert 5 minutt gjennom hele dagen, når han jobber kan det gå en halvtime til en time men ellers er det hvert 5 minutt. Dette gjør jo meg glad. Jeg har egentlig separasjonsangst og denne snakkingen hele tiden gir meg en form for ro i hvertfall fra savnet. Men det virker kanskje noen ganger som at jeg er for på, for når han er hjemme og sånt og ikke svarer før det er gått 5-10 minutter så blir jeg sur og lei meg. Det føles ut som at jeg ikke har et liv, og kanskje har jeg ikke hatt det før etter jeg ble sammen med han, men jeg føler meg oppslukt i kjærligheten og har bare lyst til å snakke med han hele tiden fordi jeg savner han. Vi har vært sammen i tre måneder nå fast. Men av og på i tre år (gjort det slutt  tre ganger).

jeg vil virkelig at det skal fungere for oss, men føler bare på at det har vært denne avstanden som har skapt så store problemer.

jeg er 26 år og også klassifisert med borderline (altså separasjonsangst preger mye)

Anonymkode: dd4a3...cd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, ingen kommer til å holde ut med deg om du er så needy at du blir sur om du ikke får svar på meldinger øyeblikkelig og samtidig sender meldinger hele tiden. Du kan ikke ta ut angsten din på kjæresten, da vil vedkommende gå lei (sannsynligvis etter å ha blitt fullstendig psykisk nedkjørt av den emosjonelle utpressingen). 

Skjerp deg, søk mer helsehjelp og ta ansvar for egne behov - ikke legg dem over på partner. Du har mer intense følelser om du har en borderlinediagnose, men du har ikke ikke kontroll over egne handlinger.

Anonymkode: 2db1f...bcf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt det helt likt som deg. Det ødela veldig mye. Ble slutt for ikke så lenge siden(vi var sammen i flere år),. Anbefaler deg også å (fortsette å?)gå til psykolog, for det er tøft å skulle forstå slike dyptliggende problemer på egen hånd. Veldig vondt. Bli glad i deg selv før du prøver å bli glad i andre, det blir på feil premisser ellers. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: d9424...cd4

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møter bare kjæresten i helgene som følge av litt langdistanse mellom oss og han jobber jo i uke dagene naturligvis.

men vi snakker hver dag hele tiden på meldinger, altså hvert 5 minutt gjennom hele dagen, når han jobber kan det gå en halvtime til en time men ellers er det hvert 5 minutt. Dette gjør jo meg glad. Jeg har egentlig separasjonsangst og denne snakkingen hele tiden gir meg en form for ro i hvertfall fra savnet. Men det virker kanskje noen ganger som at jeg er for på, for når han er hjemme og sånt og ikke svarer før det er gått 5-10 minutter så blir jeg sur og lei meg. Det føles ut som at jeg ikke har et liv, og kanskje har jeg ikke hatt det før etter jeg ble sammen med han, men jeg føler meg oppslukt i kjærligheten og har bare lyst til å snakke med han hele tiden fordi jeg savner han. Vi har vært sammen i tre måneder nå fast. Men av og på i tre år (gjort det slutt  tre ganger).

jeg vil virkelig at det skal fungere for oss, men føler bare på at det har vært denne avstanden som har skapt så store problemer.

jeg er 26 år og også klassifisert med borderline (altså separasjonsangst preger mye)

Anonymkode: dd4a3...cd8

Jeg og kjæresten min ringes hver kveld, han bor i et annet land i Europa. Uten om den daglige tlf samtalen hender det vi sender en og annen snap til hverandre men ikke hver dag vi sender snap ila en dag heller. Om jeg var deg ville jeg ha tonet det kraftig ned..

Anonymkode: 17ca8...b94

Skrevet

Har vært i avstandsforhold i fire år, møtes kanskje hver 5-7 uke. Vi prater i telefonen kanskje en gang i mnd, og sender som regel et par meldinger/snap hver dag. Om vi ikke har en utbrodert meldingssamtale i løpet av dagen pleier vi alltid uansett sende god natt/god morgen-melding. Men noen dager kan det gå et par dager uten kommunikasjon hvis vi begge er veldig travle, men det er ikke noe krise. Har det helt topp når vi endelig møtes, men er to veldig selvstendige mennesker med mye å gjøre hver for oss i hver vår by :) 

Anonymkode: 746be...253

Skrevet

Avstandsforhold på 3 mnd. nå, og mange mnd. igjen uten at vi kan se hverandre!

Vi skriver litt hver morgen, og litt hver kveld. Typ god morgen, god natt - og samtaler som utvikler seg fra det. Ila dagen har vi lite kontakt, kanskje sender vi hverandre noen snaps el. Å ringe gjør vi sjeldent, typ 2-3 i mnd. 

Forslår at du tar en samtale med kjæresten din. Det som funker for andre par, funker kanskje ikke for dere og omvendt. Du må rett og slett snakke med kjæresten din og se om hn syns sånn som det er nå er godt, eller om han vil ha endringer. Det er fasit❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...