AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Okei jeg har et lite problem og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Greien er at jeg har en kjæreste som er bestevenn med min bestevenn. De har vært bestevenner siden før meg og kjæresten ble kjent men det er ikke lenge. De to har vært veldig knyttet til hverandre, de har funnet på masse ting på fritiden og han har sovet hos henne mange ganger. Dette er før vi ble kjærester. Jeg er veldig usikker nå, for jeg vil ikke at begge skal dele bestevenn på 2 ulike måter. Jeg vil ikke at de to skal være sammen uten meg og drive å snakke om forholdet vårt. Er jo ofte det bestevenner gjør Jeg er vanligvis ikke en veldig sjalu person av meg, men dette syntes jeg både er litt rart og vanskelig. Trenger derfor tips. Kanskje andre har vært i samme situasjon? Eller hva tenker dere egentlig om dette? Anonymkode: fa35d...8ac
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Ta en prat med dem. Anonymkode: d06be...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 De har vært bestevenner siden før dere ble kjærester, så hva er problemet? Dette visste du jo om i forkant. Personlig hadde jeg ikke giddet. Det blir for nært... Anonymkode: 2be0a...caf 15
Hemmelig00 Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en prat med dem. Anonymkode: d06be...aa9 Vet ikke helt hvordan det skal funke. Bestevenninnen min driter i alle bortsett fra seg selv. Hun har selv kjæreste men lar andre gutter sove over hos henne selvom kjæresten ikke er komfortabel med det. Hun lever etter «jeg kan ikke endre livet mitt helt bare fordi h*n ikke liker det. Enten får h*n finne seg i det eller droppe meg»
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Hvor lenge har hun vært bestevenninnen din og hvor lenge har du vært kjæreste med vennen hennes? Anonymkode: 27033...356
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Det er jo egentlig du som har blitt bestevenn med bestevennen hans ETTER at dere ble sammen? Hvordan gikk det til? 🙉 Uansett.. Å sove hos/med andre trenger han ikke gjøre om du ikke liker det.. Såpass kan du kreve. Anonymkode: cea1b...f44
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har hun vært bestevenninnen din og hvor lenge har du vært kjæreste med vennen hennes? Anonymkode: 27033...356 Vi har vel vært bestevenner i 7år, og jeg og kjæresten har vært sammen i snart 1 år Anonymkode: fa35d...8ac
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Gjør noe med den sjalusien din. Det er ikke sunt. Min mann er bestevenn med sin eks. De har vært det lenge før jeg møtte han. Skjønner ikke problemet at kjæresten er god venn med en motsatt kjønn. Du hadde nok ikke reagert det samme om bestevennen var en mann. Anonymkode: 659da...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo egentlig du som har blitt bestevenn med bestevennen hans ETTER at dere ble sammen? Hvordan gikk det til? 🙉 Uansett.. Å sove hos/med andre trenger han ikke gjøre om du ikke liker det.. Såpass kan du kreve. Anonymkode: cea1b...f44 Nei jeg har kjent bestevennen mye lengre enn han. De møttes for rundt 2 år siden, jeg har kjent bestevennen i rundt 7 år. Møtte kjæresten gjennom bestevenninnen Anonymkode: fa35d...8ac
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 8 minutter siden, Hemmelig00 skrev: Bestevenninnen min driter i alle bortsett fra seg selv. Hva slags "vennskap" har hun med deg? Du har etter min mening rotet deg inn i dette selv, ved å bli kjæreste med en fra felles krets, og burde skjønt bedre. Anonymkode: 162e8...6d8 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg har kjent bestevennen mye lengre enn han. De møttes for rundt 2 år siden, jeg har kjent bestevennen i rundt 7 år. Møtte kjæresten gjennom bestevenninnen Anonymkode: fa35d...8ac Du skrev jo i HI at de har vært venner før dere ble sammen. Eller hva tror du @Hemmelig00 ? Anonymkode: 659da...a0b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags "vennskap" har hun med deg? Du har etter min mening rotet deg inn i dette selv, ved å bli kjæreste med en fra felles krets, og burde skjønt bedre. Anonymkode: 162e8...6d8 Vi er veldig gode venner, vi trenger ikke snakke sammen hver dag men er der for hverandre når vi trenger det. må også bare få sagt at jeg har vært veldig usikker på dette forholdet siden starten mellom meg og kjæresten. Jeg er ikke 100% komfortabel og det visste kjæresten før vi inngikk et forhold. Er derfor usikker på hva jeg bør gjøre nå for nå er jeg kommet til et punkt der jeg selv tror det er best å bare gi opp Anonymkode: fa35d...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skrev jo i HI at de har vært venner før dere ble sammen. Eller hva tror du @Hemmelig00 ? Anonymkode: 659da...a0b Beklager hvis jeg skrev sånn at du misforstod. Kort forklart så har jeg kjent denne venninnen i mange år, kjæresten min og henne ble kjent for rundt 2 år siden, da kjente ikke jeg han, hadde kun møttes på en fest eller 2. Jeg har vært bestevenn med henne i rundt 7 år. Anonymkode: fa35d...8ac
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Min x ble bestevenn med min besteveninde ( 17 års vennskap) fordi jeg tok hun mer og mer hjem til oss pga hennes deprisjon. Tenkte d var ingen fare siden jeg stolte fulle og helt på hun og han.... x en og jeg hadde vært sammen 6 år å jeg følte meg trygg på han😉 Plutselig oppdaget jeg at de hang sammen uten at jeg ble invitert. Eller når jeg var på jobb var de ute å fant på ting... kjærsten forsikkret meg hele tiden at det kun var vennskap. Inntil jeg tok han i å juge og jeg ba han slutte å henge med hun hele tiden fordi jeg ble sjaku av det.... jeg har tidligere aødri vært sjalu men gan derimot var mye sjalu og jeg hadde droppet flere gutte venner for han... men sa jeg ba han om dette da slo han opp... Jeg sa til hun bestevenninda mi at jeg håpet hun ville respektere vårt vennskap så mye at hun kunne droppe å henge med han inntil jeg kom over dette... jadde d skulle hun.... etter 5 dager møtte jeg de sammen... Fikk senere bekreftet min misstanke... så nei jeg har ikke stor tro på at vennskal mellom han ig henne kun er vennskap... Anonymkode: caf8c...529 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Huff. Ikke noe god venn det der. Har hun empati? Hvis ikke, så har hun bare skadefryd. Dvs, hun koser seg bare når andre har det vondt. Det er kun når det går negativt ut over andre, at de selv føler noe positivt. Og motsatt, når andre har det bra, da har de det kjipt. Og den eneste måten å gjøre de fornøyd på, er ved å la de gjøre det kjipt for en. Jo mer en selv sliter da, jo bedre føler de seg. Og de ser på det som meningen med livet, å være en belastning for andre. For å ødelegge for andre, slik at andre har det verst mulig, for da har de selv det best mulig. Dette er alltid intensjonene deres, uavhengig av hva de sier og vil at andre skal tro, for det er bare lokkemat slik at de kan få viljen sin, slik at de kan være en belastning for andre, slik at andre får det mindre bra enn de kunne hatt det. Og de vil prøve så lenge som mulig å kaste bort andres tid og energier. Jo lengre andre sliter, jo mer fornøyd er de med seg selv. Dette er hele meningen med livet deres. Bør man kaste bort mest mulig av sitt eget liv på å tilfredsstille en sånn person? Anonymkode: edecb...61e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 De er sånn uavhengig av de selv sier og tror, for de forstår ikke resten av seg selv uansett, siden de ikke har noe kontakt med underbevisstheten sin. Og underbevisstheten er minst 80% av bevisstheten. Anonymkode: edecb...61e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 Uansett hva de gjorde før og at hun har overnatting av andre menn mens hun er i forhold, så syns jeg det er innafor å si at når han er sammen med deg, så er du ikke komfortabel med at han overnatter hos andre damer. Jeg hadde ikke godtatt det, og det gjør meg IKKE til en møkkakjerring som må "jobbe med usikkerheten min". Venninna di høres ut som hun kanskje er mer liberal med sånt enn flertallet, så spørs om du får noe støtte derfra. Hvis hun er en god og enpatisk venn klarer hun å sette seg inn i hvorfor du ikke vil at KJÆRESTEN DIN skal sove hos henne. Hun høres ut som hun elsker oppmerksomhet fra menn og blåser i hvordan det føles for andre. Anonymkode: ec272...2d8 1
911 Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 (endret) På 19.10.2020 den 10.41, Hemmelig00 skrev: Vet ikke helt hvordan det skal funke. Bestevenninnen min driter i alle bortsett fra seg selv. Hun har selv kjæreste men lar andre gutter sove over hos henne selvom kjæresten ikke er komfortabel med det. Hun lever etter «jeg kan ikke endre livet mitt helt bare fordi h*n ikke liker det. Enten får h*n finne seg i det eller droppe meg» En slik kjæreste hadde ikke blitt gammel hos meg. Greit nok at man kan ha venner av begge kjønn, men en slik holdning til andre hadde vært no-go for meg. Hun er helt blottet for empati og er helt i sin egen boble. Hun gir blaffen i hva andre tenker og føler. Jeg ville kuttet ut begge to om jeg var deg. Endret 6. november 2020 av 911 2
Gjest Alterego666 Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 Jeg var i mange år bestevenn med begge to i et vennepar. Hang sammen med dem hele tiden, og en periode bodde både hun og jeg i samme andre by. Da hang vi absolutt hele tiden og sov over hos hverandre. Dette var aldri et problem så lenge de var sammen. Når de gjorde det slutt var det mye som ble et problem, og i dag har jeg ingen kontakt med den ene av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå