AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Samboer hevner seg pga. opplevd kritikk. Jeg sa fra at jeg blir stresset av at han er så oppjaget hver helg, og til tross for at det er fint at han liker å ha det strøkent, så tar han mye plass, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når disse raidene starter. Det smelles med dører, han løper, hiver klær totalt ukritisk til vask, slenger bestikk i skuffer så det bråker. Dette får meg nedstemt hver eneste helg. Jeg gjør ting, men er ikke så nøye, og tar ting roligere. Dette trigger tårer, jeg blir veldig dårlig av det. Da det smalt pga. brutal støvsuging, satte jeg ned foten og sa at det er uholdbart. Hele gårdagen og dagen i dag går med til hevn. Han sier ikke noe, men roter med vilje. Han lar sukker ligge slengt utover benken. Han har med vilje latt klær ligge utover gulvet siden i går. Han har kastet søppel rundt i skapet. Han trasser ved å vise hvor jævlig det kan bli her. Skal jeg gidde å plukke opp etter han eller bare overse? Tenkte å ta en prat senere. Dette blir for dumt Anonymkode: a1455...027
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Ikke rydd etter han og vent til dere får ta en ordentlig prat. Så kan han se selv hvor barnslig han har vert. Dere må finne et kompromiss begge er fornøyde med. Anonymkode: 89202...640 17
Wolff Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Han virker ikke normal. Hvor gammel er han? Ikke regn med at han vil bli bedre med åra. Dette er ikke en mann du vil kaste bort livet ditt på. Aldri finn på å få barn med en slik mann! 26
Raven.Writingdesk Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da det smalt pga. brutal støvsuging, satte jeg ned foten og sa at det er uholdbart. Anonymkode: a1455...027 At det var...?! 😳 Høres ut som dette er tatt rett ut fra karakteren «Sara Eline» i «parterapi» 20
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, Raven.Writingdesk skrev: At det var...?! 😳 Tenkte det samme. Du er ikke høysensitiv, ts? Ordene du bruker, "trigger tårer" og "brutal støvsuging", får meg til å tenke på denne her.. Anonymkode: 2ce72...96d 4
Rosatoast Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Ehh 🥴 dere er hvor gamle sa du? Dette høres svært barnslig ut, hva er det du sier/gjør som gjør at han reagerer slik? Og hvorfor bråker han så mye? Han virker ganske kjapp på avtrekkeren (brå i handlinger). Dette kan du bare si ifra på en pen måte, at du ikke takler pga traumer elns... Foruten det så virker dere som en svært dårlig match 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Akkurat nå, Rosatoast skrev: du ikke takler pga traumer elns... Skal hun dikte opp noen traumer som hun kan bruke for å manipulere kjæresten sin? Anonymkode: 2ce72...96d 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Hva er brutal støvsuging? Anonymkode: 2460c...deb 11
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 Om hver helg blir ødelagt, så er det på tide å komme seg til en egen bolig. Særbo eller avslutt forholdet. Dere virker ikke til å ha et godt forhold. Anonymkode: b35fa...9b4 14
Rosatoast Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal hun dikte opp noen traumer som hun kan bruke for å manipulere kjæresten sin? Anonymkode: 2ce72...96d Mente hvis hun har traumer. Har aldri sagt noe om manipulering.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er brutal støvsuging? Anonymkode: 2460c...deb Kan tenke meg at det er å treffe sofabeinet med kraft istedenfor å støvsuge utenom. Treffe veggen istedenfor å støvsuge langs. Altså bråke mer enn man må. Og med vilje. Anonymkode: 178ca...2ab 24
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 Oj oj, dette er ikke helt normalt og svært barnslig! Silent treatment er ett rødt flagg for meg, og egentlig det jeg reagerer mest på. Jeg ville ikke ryddet noe etter han, men prøvd å snakke med han. Helst passiv aggressivt med hvor gammel han er og hvor barnslig han er med trusler om å gjøre det slutt grunnet hans manglende modning og langsinthet. Mer riktig er det vel gjerne å prøve å undersøke hvorfor han reagerer så sterkt, og hvordan det oppleves for deg, samt finne en løsning på hvordan dere kan ha fine helger sammen. F.eks kan han støvsuge brutalt eller kaste oppvasken ut av maskinen mens du går en tur, eller er på trenging eller noe? Anonymkode: 79ea5...32d 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 Forstår ikke helt det opprinnelige du ble sur for, han rydder og vasker i helgene men på en bråkete og rask måte? Han vil kanskje bli raskt ferdig da...? Synes det er litt spesielt at du tyr til tårene pga litt stressende husvask fra samboer men ok, kan du høre med ham om dere kan bli enige om en viss tid i helgen som er til husarbeid der dere begge kan rydde så du vet når det er, eller du kan gå ut av huset? Kan det hende han rydder så "bråkete" fordi han vil demonstrere at du ikke bidrar? Kanskje dere må ta en prat om hva som skal gjøres og når. Å hevne seg på kritikk ved å rote med vilje er veldig barnslig og spesielt. Anonymkode: d690f...ebf 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Du kan jo også bruke mer logiske argumenter enn at du føler det ukoslig, som feks at han må støvsuge litt mer forsiktig så han ikke ødlegger møbler, vegger osv. Generelt at han må være litt mer forsiktig for å ikke ødlegge inventar i huset. At han vasker mye klær er vel ikke så farlig men du kan jo si at det sliter på klær å vaskes unødvendig mye (om han vasker rene klær, skjønte ikke helt) Anonymkode: d690f...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 Her kan det være to ting som er problemet; du er høysensitiv, han er faktisk for brå og virker sint. Jeg har også opplevd menn som er sinte og sure når de gjør husarbeid. Dersom det ikke er du som er problemet, men han som er helt oppspilt, sint og grinete så hadde jeg aldri orket å være sammen med han. Bare gå, det blir ikke bedre. Dersom han faktisk bare rydder, men er litt ekstra bråkete uten at det ligger sinne bak de brå bevegelsene så hadde jeg vært strålende fornøyd med å ha en partner som rydder, vasker og ordner opp. Hvis det bare er du som overdriver så burde han få holde på, det viktigste er at husarbeidet blir gjort! Du får heller gå deg en tur mens han holder på da, eller ta på deg hodetelefoner og sett deg på soverommet med en film. Anonymkode: 03c9f...811 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #17 Skrevet 19. oktober 2020 Du vil ikke rydde, du vil at det skal være ryddig, du vil at samboer rydder når det passer deg og på din måte? Ok, heelt innafor.... eller ikke Anonymkode: d0f71...9ec 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #18 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg leste den forrige tråden du laget om dette. Her ville jeg bare ignorert og gjort og sagt ingenting frem til han hadde "rast fra seg". Hvis han er sint eller i "hevnmodus" så er det ikke vits å ta noen diskusjon nå. Han er antagelig ikke mottakelig og det vil trolig bare eskalere. Gi ham noen timer/dager til å roe seg på og så kan dere sette dere ned og prate om det ordentlig, når dere begge har fått roet dere. Anonymkode: 1804d...3cb 5
FrkZ Skrevet 19. oktober 2020 #19 Skrevet 19. oktober 2020 Hvis jeg var deg, så hadde jeg rømt huset når han styrer på slik. Reis på besøk til en venninne, dea på kafé, gå en tur o.l. Eller kjøp deg Bose øreklokker og legg deg på sofaen og ta en blund. Han vil tydeligvis ha oppmerksomhet når han styrer rundt slik. Ikke gi han det. Overse han, og lat som ingenting. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #20 Skrevet 19. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal hun dikte opp noen traumer som hun kan bruke for å manipulere kjæresten sin? Anonymkode: 2ce72...96d Hva driver kjæresten med da, om ikke det er manipulering? Jeg sier ikke at man skal lyve på seg traumer el, men hensyn og omtanke skal vel gå begge veier i et likeverdig forhold? Anonymkode: efbf0...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå