AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Ok. Så, jeg kastet opp igår kveld for første gang på en stund. Er i slutten av siste trimester. Hadde spist middag for 6 timer siden, og det var søren meg middag som kom opp igjen! Er ikke det drøyt lenge å ha den maten i magen? Har lest at før tok det 50 minutter å tømme magesekken, nå som gravid tar det 150? Altså omtrent 2,5 time. Ikke hadde jeg spist enormt mye heller, en normal middagsporsjon. Er dette normalt? Det rareste er at jeg var veldig sulten en stund før jeg ble dårlig, og spiste to knekkebrød. Rart å være sulten når man fortsatt har mat i magen?? Nå som jeg har skrevet dette hører jeg selv at det høres helt banalt ut, men det er et reelt spørsmål 🙈 Anonymkode: 956b1...a58
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Du har blitt feilinformert Når du spiser, tar det ca. seks til åtte timer for maten å passere gjennom magesekken og tynntarmen. Maten føres så til tykktarmen for videre fordøyelse og absorbering av vann. Eliminering av ufordøyde matrester gjennom tykktarmen begynner vanligvis etter totalt 24 timer. Anonymkode: f510f...21d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Noe lignende skjedde meg i sommer. Spiste middag med venner rundt 7-tiden. Rundt midnatt ble jeg kjempedårlig og kastet opp i 2 timer. Jeg var faktisk matforgiftet og det samme skjedde de jeg spiste med. Det var fremdeles mat i magen etter 5 timer. Var ikke gravid på det tidspunktet. Anonymkode: 8cffe...614
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har blitt feilinformert Når du spiser, tar det ca. seks til åtte timer for maten å passere gjennom magesekken og tynntarmen. Maten føres så til tykktarmen for videre fordøyelse og absorbering av vann. Eliminering av ufordøyde matrester gjennom tykktarmen begynner vanligvis etter totalt 24 timer. Anonymkode: f510f...21d Ah. Takk for svar. Jeg har lest det her, på fakta nr 21😬 https://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/47-utrolige-graviditetsfakta/ Men det er sikkert ikke alt det som stemmer uansett 😅 Anonymkode: 956b1...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå