Ayesh Skrevet 19. oktober 2020 #1 Del Skrevet 19. oktober 2020 Hei vi har stor stue med litt lite lys. Tenker å kjøpe gulvlampe som jeg kan ha stående i et hjørne bak sofaen. Har tenkt å kjøpe fra ikea. Men jeg ønsker gulvlampe som gir mye lys. Vet at leselamper har mye lys. Men jeg står mellom disse to https://www.ikea.com/no/no/p/simrishamn-gulvlampe-forkrommet-opalhvit-glass-10437765/ https://www.ikea.com/no/no/p/not-uplight-leselampe-gulv-svart-60324676/ Hvilken av de er høyest i høyden? Og gir mest lys? Eller er det en annen dere kan anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg likte best den første! Den lyser nok opp mer enn nr 2. Men skal den stå halveis bak sofaen trenger den ikke være så pen og da er nr 2 bedre, den er høyest åså. Pluss den stjeler ikke oppmerksomhet, om du skjønner hva jeg mener Anonymkode: c8cd1...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg likte best den første! Den lyser nok opp mer enn nr 2. Men skal den stå halveis bak sofaen trenger den ikke være så pen og da er nr 2 bedre, den er høyest åså. Pluss den stjeler ikke oppmerksomhet, om du skjønner hva jeg mener Anonymkode: c8cd1...e8f Takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 19. oktober 2020 Flere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har den siste du lenket til, fungerer veldig bra sammen med Trådfri pærene til Ikea og det er ikke mangel på lys. Anonymkode: 9372a...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 19. oktober 2020 #6 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Jeg har den enkle versjonen av NOT, de uten leselyset, og jeg er veldig fornøyd med de lampene. Vi har fire stykker plassert rundt omkring i stua og jeg har hamstret en del av de digre lyspærene IKEA hadde før, de er egentlig sparepærer, men har en glasskuppel rundt den begredelige fasongen i midten, så de ser ut som gammeldagse lyspærer på størrelse med store grapefrukter. Jeg husker ikke wattstyrken på dem, men de lyser som gamle 65-70 Watts pærer, så det er godt lys i dem. Edit; Jeg har også kjøpt et par ekstra sånne lamper for å få dem til å bli litt høyere. Alle lampene våre er én sånn rørdel lenger enn de egentlig er. Endret 19. oktober 2020 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Del Skrevet 19. oktober 2020 NOT-lampa er utrolig kjip. Den gir godt lys, og er mye lampe for pengene, det skal den ha, men den ser virkelig ikke bra ut. Jeg hadde den enkle versjonen av NOT i årevis, men gav den bort for noen år siden. Lyskuplene er av plast, og det gir et veldig billig inntrykk. Jeg vil ikke anbefale den, rett og slett pga det billige utseendet. Av de to du har valgt deg ut er NOT-lampa høyest. Den er 174 cm høy. Den andre er 158, noe som gjør at den laveste kuppelen kommer ganske lavt når den skal stå bak en sofa. Hvis det er plass uten at det ser rart ut, kan du alltids sette den oppå en liten krakk eller noe. Jeg har denne selv. Den er 150 høy, og jeg vet ikke helt hva jeg tenkte da jeg kjøpte den, men særlig klartenkt var jeg ikke. Da jeg satte den i hjørnet bak sofaen så den kjempeliten og helt bortkommen ut. 😜 Heldigvis hadde jeg en liten kasse den kunne stå på, og som ikke synes pga at den er gjemt bak sofaen. Det fungerer faktisk. Det samme vil jeg tro om den Simrishamn-lampa du har sett på. Anonymkode: 2fe19...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Del Skrevet 19. oktober 2020 Må det være ikea? Jeg har en variant av denne med tre skjermer https://www.skeidar.no/produkter/belysning/gulvlamper/kobenhavn-gulvlampe/?VariationId=V_5637156701 Anonymkode: 62261...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå