Gå til innhold

Barn med spesielle navn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det med alle disse trådene om andre barn sine navn? 😂😂

Jeg regner med at det er voksne folk her inne. kanskje vi skal begynne å ha litt mer toleranse for at folk er forskjellige, slutte å bry oss om hva andre velger å gjøre med livene sine... 

Kjipe voksne kan skape kjipe barn. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, sitter det voksne mennesker å mobber barnehagebarn? Det er veldig forstyrrende. 

Anonymkode: a9f23...d78

• Liker 3
Skrevet

Navnet skjemmer ingen, og det er sant. Har selv ett litt pompøst navn som ikke så mange heter her i Norge, det har en morsom historie for hvordan jeg ble hetende akkurat det. Det samme har kanskje denne gutten som har to kraftige navn. 
Har kun fått positive tilbakemeldinger hele livet på å ha et sjeldent navn. Synes faktisk det er litt stas. 
Navnet definerer deg ikke som person. Noen navn synes jeg ikke er fine, men de har blitt fine for personer som heter det er så flotte. 

Anonymkode: 688e6...571

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er veldig spesielt at jeg skulle liksom ta alle valg som gjelder mine barn med tanke på hva andre, slemme mennesker kan muligens tenke om det. Det er som å leve i frykt. Hvor er friheten? Hvorfor er nordmenn så jævla opptatt av hva andre folk gjør, hvordan andre folk ser ut og hva andre folk heter? Det er virkelig vanskelig for meg å skjønne at i et land der folk støtter pride og rettigheter for alle så må man faktisk være redd for at et barn kan bli mobbet (av voksne???) på grunn av navnet sitt. For noen hyklere. 

Anonymkode: 6eae1...e60

Dette !  ❤️

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnehage og hører daglig mange spesielle navn. Det rareste må vel være han som var oppkalt etter en amerikansk stat, men skrevet og uttalt på en rar, norsk måte.(La oss si at han heter Nju Jårk. Han heter ikke det altså, men navn på en annen stat skrevet på norsk)

Anonymkode: d23ef...1bb

Teksas? Våsshingtånn? Kolorado? Kentøkki? Mishigan? Havai?

I needs to know 😩

• Liker 6
Skrevet

Egentlig litt flott at ikke alle ungene heter Mathias og Thea..

Anonymkode: 055e8...6a0

• Liker 3
Skrevet

Spesielle navn gjør ofte at jeg ikke gidder(har problemet med) lære meg dem. Like moro når jeg får hjem minea, mina, kani, muna og mirielle hjem. (fiktive navn, men er slik venninnegjengen her klinger). Jeg er faktisk litt usikker på hvem 3 av dem er, kan ikke bruke utelukkelsesmetoden.

Så når jeg får flere barn så blir det kjedelige navn som huskes! Haha

på generell basis så synes jeg det er slitsomt med alle disse nye spesielle navnene som er i omløp. Jeg kan umulig være alene om å mene det er slit.

Anonymkode: fb2d4...ec6

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har begynt en ny gutt i barnehagen til sønnen min med et spesielt navn. Det er to pretensiøse fornavn som passer dårlig sammen (han bruker begge navnene) og et «staselig» etternavn. La oss kalle han Constantin August Løvensjold (Ikke hans egentlige navn).

Jeg merker at de andre foreldrene humrer litt. En sa han «gledet» seg til å møte foreldrene som hadde gitt han dette navnet. Barna tenker selvfølgelig ikke over det, men jeg merker en viss skepsis i foreldregruppen.   Tenker foreldre som gir barna sine «spesielle navn» på at det kan få konsekvenser for barnet? 

Anonymkode: f41e3...0db

Høres mer ut som om det fører til konsekvenser for foreldrene her.

Barna bryr seg ikke.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, minister-mio skrev:

Syntes du Leo og Leon er spesielle navn?

Nei, men blenda fint inn med Leonardo og Leopold. Constantin August hadde ikke slikt seg ut på noe vis. Da jeg var liten ville Caspian Maximillian vært meget spesielt (og også Leo og My og Mio og Ea), nå er det Kjell Olav som er spesielt. 

Anonymkode: 8b940...81e

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjule?

Anonymkode: 6aa1c...a56

Ja, det er nok sånn "høyklassefolk" skriver det. 😄

Skrevet
På 19.10.2020 den 8.58, SoWhat? skrev:

Jeg kan reagere på ulike navn, og jeg kan synes de er både pompøse og upassende. Men jeg hadde aldri i verden "humret" med andre foreldre, eller latterliggjort på andre måter. Det er så utrolig udannet og dårlig stil. Jeg hadde sett rart på en som hadde uttalt at han "gledet" seg til å møte disse foreldrene. 

Det er lov til å reagere og det er og til å bli lattermild. Men å uttrykke alt en tenker og mener og syns er jo noe barn gjør. Voksne burde ha litt mer..dannelse. 

Helt enig. Jeg hadde synes at vedkommende var vanvittig ufin.

Jeg er langt fra perfekt selv, og hadde nok hatt mine tanker om familiens utdanningsnivå og stil, men jeg ville aldri i verden sagt noe på det til de andre foreldrene.

I barnehagen vår har vi flere barn som har navn med en «kreativ vri», så de skiller seg neppe ut. Det er nok verre for mitt barn som har et familienavn nedarvet i generasjoner – 38 ble født med samme navn som henne året hun ble født, og det er en synkende trend. «Alle» vi møter uttaler navnet feil, eller forteller om en gammel tante de har med samme navn. Hehe. Det er nok flere Valentino Dominic og Constantin August enn det er Marit og Grete i barnehagene nå. 

Anonymkode: 060eb...0e1

• Liker 1
Skrevet
På 19.10.2020 den 8.32, AnonymBruker skrev:

Er det lov å gi sine utenlandske barn rare utenlandske navn da? Eller skal de også gis vanlige norske navn for å sikre at ingen vil tenke at navnet er for rar? 

Bor de i Norge, bør de bruke norske navn.

Anonymkode: 1c168...b04

Skrevet
På 20.10.2020 den 1.33, Ginny skrev:

Teksas? Våsshingtånn? Kolorado? Kentøkki? Mishigan? Havai?

I needs to know 😩

Me too! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...