Emma3 Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Vi kjøpte oss baycall igår, og er kjempe fornøyd. Høyrer snuppa tydelig.. Huset vårt er stort, og barnerommet er i den andre enden enn våres. Før har vi hatt dørene opne, slik at vi kunne høyre tulla. I natt hadde vi dørene igjen og babycallen på. Klarte ikkje heilt å stole på den (måtte ta ioo dørene). Kanskje ein tilvenning, men trur eg må ta batter i den i tilfelle strømmen går! Korleis brukar du din babycall?
Gjest Snuppa, ikke innlogget Skrevet 29. juli 2005 #2 Skrevet 29. juli 2005 Har brukt den om natten siden jenta vår ble lagt på eget rom rett etter at hun hadde fylt 2 mnd. Bruker også å legge den i bunnen av vognen når hun sover ute. Har også brukt den når vi har overnattet på pensjonat - rekkevidden er jo opp mot noen hundre meter. Etter kort tid lærer du deg til å stole på den og vil sove godt hele natten. Det trenger man! Jenta vår har blitt 2 år og vi bruker den fortsatt - gjør livet så mye lettere!
Gjest lilletroll Skrevet 29. juli 2005 #3 Skrevet 29. juli 2005 Vi har brukt vår fra vår lille ble født. I begynnelsen lå den i vognen når hun lå ute i den og sov, og så brukte vi den på natten fra hun begynte å sove på eget rom i 4-5mnd alder. Datteren vår er snart 4, men vi bruker den fortsatt hver natt, da hun sover i andre enden av huset. På den måten hører vi det om hun våkner og er lei seg av en eller annen grunn. Datteren står heller ikke opp selv på morgenen, så da roper hun når hun er våken. (Synes det er heeelt greit at hun ikke har skjønt at hun kan stå opp selv )
Glossy Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 Vi bruker vår hver dag. Setter den på inne på soverommet når vi sitter i stuen. Da kan jeg ha alle dørene igjen og slippe å "lytte" etter henne. Nå hører vi henne klart og tydelig hvis det er noe. Så babycall er vel det beste vi har skaffet oss. Hvis tulla ligger i vogna ute så legger vi den bare ut der og, så slipper vi å sjekke hele tiden. Helt genialt
koldbruna Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Vi bruker vår hver dag. Setter den på inne på soverommet når vi sitter i stuen. Da kan jeg ha alle dørene igjen og slippe å "lytte" etter henne. Nå hører vi henne klart og tydelig hvis det er noe. Så babycall er vel det beste vi har skaffet oss. Hvis tulla ligger i vogna ute så legger vi den bare ut der og, så slipper vi å sjekke hele tiden. Helt genialt ← Signerer denne.Det er sånn vi gjør det her i gården også.
Gjest Gjest_la Flaca_* Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Bruker den akkurat nå faktisk, for nå sover hun ute i vogna si. Ellers har vi den på når hun er lagt for kvelden fordi huset er så stort. Brukte den også i tillegg til åpen dør da hun nettop hadde flyttet på eget rom, fordi jeg var livredd for ikke å våkne. Så at det ble nevnt i et innlegg her at du kommer til å slappe av og stole helt på den etterhvert. IKKE gjør det!!! Babycallen er et teknisk hjelpemiddel, og vi vet jo at alt sånt kan svikte en gang i mellom. Jeg har en fra Phillips som plutselig sluttet å virke. Det viste seg at strømledningen ikke fungerte lenger. (har fått ny nå). Jeg skal love deg at det var lite hyggelig å finne en svett og utgrått baby i vogna, som hadde ligget og følt seg forlatt og livredd i verste fall 30 minutter. Det er lang tid når ungen er et par måneder. Liknende ting har også skjedd senere. Babycall er helt fantastisk, og jeg aner ikke hvordan jeg skulle greid meg uten. Men jeg stoler ikke blindt på den. Døra står alltid åpen i tillegg og jeg sjekker innimellom for å være på den sikre siden.
monja Skrevet 29. juli 2005 #7 Skrevet 29. juli 2005 Vi bruker babycall'en når tassen sover dupp eller har lagt seg på rommet sitt. Har aldri brukt den ute i vogna.
missluna Skrevet 29. juli 2005 #8 Skrevet 29. juli 2005 Vi bruker den hele tiden, helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Veldig praktisk. Bruker den i vogna hvis han ligger der og sover, eller i sengen hans på dagen når han sover der. Vi har han fremdeles inne på vårt soverom om natten, så da trenger vi den ikke. Men siden vi røyker begge to, har vi den på og har med oss mottakeren inn på røykerommet, så vi slipper å ha døren åpen så det kommer røyk i gangen og sånn.
Nala Skrevet 29. juli 2005 #9 Skrevet 29. juli 2005 Bruker alltid babycallen når lillesøster sover. Vi har katt, så vi tør ikke ha døra til soverommet åpent. Derfor bruker vi den når hun sover der om kvelden (slår den av når vi legger oss, da overtar storesøster alarmen). I tillegg bruker vi alarmen når lillesøster sover lurene sine. Hun sover to lurer per dag, begge i vogna ute. Har da alarmen på, for jeg har ikke sjans til å høre henne ellers. Å sjekke til henne bare innimellom syns jeg blir for usikkert.
*Heidi* Skrevet 31. juli 2005 #10 Skrevet 31. juli 2005 Noen som har sånn med tv? Fornøyd,eller bare tull?
Gjest Turi Skrevet 1. august 2005 #11 Skrevet 1. august 2005 Bruker den hele tiden og stoler fullt på den. Den bråker noe j*vlig når den mister kontakten. Og mottakeren piper og varsler om noe skjer med senderen. Dessuten har både sender og mottaker internt batteri. I tillegg står de stort sett alltid i laderen - ikke noe problem om strømmen går altså. Har som regel vogna slik at jeg kan se den i tillegg da. Og kommer hun opp i store hysteriske skrikehøyder innendørs, hører jeg henne uten babycall, så helt avhengige er vi jo ikke.... Bruker den i senga, i vogna, i båten, på ferie - uansett når snuppa sover. Og kunne ikke levd uten.
Cr@sh Skrevet 1. august 2005 #12 Skrevet 1. august 2005 Vi bruker vår hver dag. Setter den på inne på soverommet når vi sitter i stuen. Da kan jeg ha alle dørene igjen og slippe å "lytte" etter henne. Nå hører vi henne klart og tydelig hvis det er noe. Så babycall er vel det beste vi har skaffet oss. Hvis tulla ligger i vogna ute så legger vi den bare ut der og, så slipper vi å sjekke hele tiden. Helt genialt ← Som om jeg skulle ha skrevet det selv.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #13 Skrevet 1. august 2005 har tre barn og jeg har ALDRIG eid en babycal!!! ungene er friske og raske, har aldri vært et problem å gå for å se etter dem...
Glossy Skrevet 1. august 2005 #14 Skrevet 1. august 2005 har tre barn og jeg har ALDRIG eid en babycal!!! ungene er friske og raske, har aldri vært et problem å gå for å se etter dem... ← Tror vel neppe barn blir MINDRE friske og raske ved bruk av babycall, men det er vel bare for å "lette" jobben for foreldrene slik at de slipper å "lytte" til barne hele tiden...
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #15 Skrevet 1. august 2005 Tror vel neppe barn blir MINDRE friske og raske ved bruk av babycall, men det er vel bare for å "lette" jobben for foreldrene slik at de slipper å "lytte" til barne hele tiden... ← mente bare at de ikke blir minrdr sunne og friske om du IKKE har babycall!!! syntes heller ikke det var så my jobb å gå å se etter dem... poenget mitt er i bunn og grunn at for oss så var det helt unødvendig å ha det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå