Gå til innhold

Like vintre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å lære seg å like vintre bedre? Jeg har prøvd i alle år men jeg finner ingenting som er positivt med vinter, snø, kulde og mørket. Jeg hater den årstiden men så har jeg ingen annen valg.

Anonymkode: 75b06...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager litt tullete svar her, men for min del hjalp det å investere i en skikkelig varm boblejakke og gode sko. Mye av problemet jeg hadde med vinteren var at jeg frøs mye. 😅

Skrevet

Jeg elsker vinteren! Mørket, kulden, varm drikke (klarer ikke drikke varme drikker fra aprik til oktober), stearinlys, deilige pledd, å se snøen lave ned (med unntak av når jeg må måke den da). Ikke minst kan jeg kontrollere min egen temperatur. Jeg hater varme og blir sur når jeg er varm, pluss at jeg ikke klarer å gå ut når det er mer enn 15 grader og sol. Er det over 20 grader ute, er jeg ferdig. Dessverre er det slik at man ikke kan kle av seg mer når man allerede er naken, men om vinteren er det bare å kle på seg mer om det er for kaldt. 

Skrevet (endret)

Du kan jo dyrke innelivet.  Vet jo ikke hva du liker, emn lee, se film, invitere noen på god mat..ellers er det jo ubehagelig å fryse.  Selv blir jeg anspent av det, og hvis man samtidig er redd for å dette på isen, blir det ikke bedre av det.  Men gå en tur med varme klær på, hvis det er fint snøføre, det synes jeg er fint.

Endret av Dubidu
Skrevet

Det er jo mye man kan gjøre selv om det er vinter. Dyrk innekos som stearinlys, peis, pledd og god mat. Desember (slutten av november og begynnelsen av januar) er jo jul og kan gjøres mye ut av, som baking, pynting, musikk mm. Det er deilig å legge kroppspress til side, med store varme myke klær. Trening kan du gjøre inne. Jeg synes også det er vidunderlig å dra på svømmehallen og tar badstue etterpå. Deilig. Det er mye kjekt å gjøre som man bare kan gjøre om vinteren, stå på ski, kjøre akebrett, gå på skøyter, bruke spark. Jeg er glad i vinteren (særlig når det er snø). Høsten er verre, men mye av det jeg nevner for vinteren gjelder høsten også.

Anonymkode: 60305...652

• Liker 1
Skrevet

Har hatet vinter siden jeg var ungdom.. 25 år siden og det har bare blitt verre. Nedturen kommer allerede i september og varer til april.. Hater alt med denne tia, kulde,mørket, savner friheten og lettheten som sommeren føles. 

Og sola. 

Ser for meg at det blir flukt ned til et varmere land, når barna er store 

Anonymkode: ee27a...747

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mye man kan gjøre selv om det er vinter. Dyrk innekos som stearinlys, peis, pledd og god mat. Desember (slutten av november og begynnelsen av januar) er jo jul og kan gjøres mye ut av, som baking, pynting, musikk mm. Det er deilig å legge kroppspress til side, med store varme myke klær. Trening kan du gjøre inne. Jeg synes også det er vidunderlig å dra på svømmehallen og tar badstue etterpå. Deilig. Det er mye kjekt å gjøre som man bare kan gjøre om vinteren, stå på ski, kjøre akebrett, gå på skøyter, bruke spark. Jeg er glad i vinteren (særlig når det er snø). Høsten er verre, men mye av det jeg nevner for vinteren gjelder høsten også.

Anonymkode: 60305...652

Jeg liker ikke noe av dette. Liker ikke innekos med stearinlys , peis, pledd, baking, pynting, ski osv. 

Eneste jeg liker er å være ute i sommerhalvåret. Jeg liker å gå tur i skogen men kun når det er varmegrader uten snø. Også liker jeg å sole meg ute og å være på stranda og å bade i sjøen. Noe jeg kun kan gjøre om sommeren.

Hater alt med vinter å gjøre. Ønsker jeg kunne ha gått i dvale og å våkne opp når våren kommer.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatet vinter siden jeg var ungdom.. 25 år siden og det har bare blitt verre. Nedturen kommer allerede i september og varer til april.. Hater alt med denne tia, kulde,mørket, savner friheten og lettheten som sommeren føles. 

Og sola. 

Ser for meg at det blir flukt ned til et varmere land, når barna er store 

Anonymkode: ee27a...747

Helt enig. Har også hatet vintere siden jeg var 10-12 år.

Det siste kan jeg aldri gjøre av mange forskjellige grunner.

Skrevet

Det beste med livet er å kjenne at sola varmer godt noe den kun gjør i maks fem måneder. Fra begynnelsen av mai til og med september.

Skrevet (endret)

Er det en bestemt opplevelse, eller bare en stemning, som gjør at dere ikke liker vinteren?  For min del har hver årstid sin sjarm, 

Endret av Dubidu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...