Gå til innhold

Hvilket forum bruker du utenom KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et behov for å stimuleres intellektuelt og sliter med inspirasjon. Jeg er drittlei av å få humøret ødelagt av høyreekstreme folk som lager de samme rasist-trådene om og om igjen bare for å provosere eller for å se hvor mange meningsfeller de har her. Hvilket forum bruker dere utenom KG?

Anonymkode: d8b4a...536

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurdert å finne en facebookgruppe som passer behovene dine da?

Anonymkode: cce66...5c1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurdert å finne en facebookgruppe som passer behovene dine da?

Anonymkode: cce66...5c1

Jeg har ikke så mange venner, så jeg synes det er flaut å henge på Facebook, får for mye angst.

Skrevet

Utenom KG så bruker jeg bare Twitter, egentlig. (Utenom Facebook, men så at det ikke var noe du ville bruke uansett.) Litt risky med Twitter, det skal sies, det er mange som har en tendens til å for eksempel kuppe tråder der med GIFs og gudene vet hva. Det er mangelvare på gode forumer på nettet, det er alltid enten incels eller høyreekstreme som ødelegger det for min del.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Amélie La Croix skrev:

Utenom KG så bruker jeg bare Twitter, egentlig. (Utenom Facebook, men så at det ikke var noe du ville bruke uansett.) Litt risky med Twitter, det skal sies, det er mange som har en tendens til å for eksempel kuppe tråder der med GIFs og gudene vet hva. Det er mangelvare på gode forumer på nettet, det er alltid enten incels eller høyreekstreme som ødelegger det for min del.

For min del også og jeg føler det er så begrenset med steder man kan blomstre om man ikke har venner og ikke bruker sosiale medier. Vurderer vg debatt, men liker ikke brukergrensesnittet på mobilen... Får vel bare lete videre.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For min del også og jeg føler det er så begrenset med steder man kan blomstre om man ikke har venner og ikke bruker sosiale medier. Vurderer vg debatt, men liker ikke brukergrensesnittet på mobilen... Får vel bare lete videre.

Nei, ser problemet ditt. Jeg har vel kommet fram til at hvis man først må velge mellom pest og kolera (satt veldig på spissen) så er KG det beste alternativet. Det er mye tull og avsporinger her, det skal sies, men finnes mange her inne som det er veldig ålreit å diskutere med. Man må bare lete veldig lenge noen ganger. Synd..

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Amélie La Croix said:

Hvis du trykker på brukernavnet ditt (øverst til høyre)  så får du opp en nedtrekksmeny hvor du har "ignored users" opsjonen. Trykker du der så kan du filtrere bort innlegg fra folk som du mener ikke bidrar med noe interessant i en debatt. De fleste forum har slike opsjoner. Det filtrer bort mesteparten av søpla. Det øker ikke kvaliteten på et forum men du slipper å lese gjennom 10 sider med oppgulp fra frustrerte sjeler.

Anonymkode: 69baf...0ed

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du trykker på brukernavnet ditt (øverst til høyre)  så får du opp en nedtrekksmeny hvor du har "ignored users" opsjonen. Trykker du der så kan du filtrere bort innlegg fra folk som du mener ikke bidrar med noe interessant i en debatt. De fleste forum har slike opsjoner. Det filtrer bort mesteparten av søpla. Det øker ikke kvaliteten på et forum men du slipper å lese gjennom 10 sider med oppgulp fra frustrerte sjeler.

Anonymkode: 69baf...0ed

Det visste jeg ikke - takk for tipset! Blir en annen greie med anonyme som ikke bidrar med noe som helst da, men får iallfall luket ut noe.

Skrevet

Reddit 

Det er nesten helt umulig for meg å bruke andre forum enn reddit, pga. formatet.

De eliminerte problemet med postere som avsporer, postere som skal diskutere seg i mellom, og det å måtte scrolle tråder. 

Hver gang noen postere her på KG avsporer en tråd, så tenker jeg "KG skulle hatt samme format som Reddit", slik at posterne bare kunne fått diskutere seg i mellom, og/eller bli downvoted.

Anonymkode: 89aac...aa5

Skrevet

Men hvordan blokkere folk som poster anonymt? Blir anonyme postere fra akkurat den brukeren også blokkert?

Anonymkode: 46102...12b

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tuller du. Jeg vurderte å lage en profil der og fulgte litt med på det som skjedde der. No good. Er ts le ekstreme så får ts et Helvete der ihvertfall, på alle arenaer der. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reddit 

Det er nesten helt umulig for meg å bruke andre forum enn reddit, pga. formatet.

De eliminerte problemet med postere som avsporer, postere som skal diskutere seg i mellom, og det å måtte scrolle tråder. 

Hver gang noen postere her på KG avsporer en tråd, så tenker jeg "KG skulle hatt samme format som Reddit", slik at posterne bare kunne fått diskutere seg i mellom, og/eller bli downvoted.

Anonymkode: 89aac...aa5

Tusen takk, skjønner ikke hvorfor jeg ikke vurderte reddit! Er jo faktisk helt utrolig lett å luke ut ugresset der som du nevner. Euforisk å se at trumpster maga avskum får så synlige og konsekvent mange downvotes der. Fantaserer noen ganger om sånne øyeblikk som i filmen 'Inglorious Basterds' hvor man bare samler en stor gjeng høyreekstreme på ett sted og bare jevner de fullstendig fra jordas overflate.... De er så totalt bortkasta oksygen, men man må liksom bare godta at sånne folk eksisterer. 

2 timer siden, Theo_1 skrev:

Nå tuller du. Jeg vurderte å lage en profil der og fulgte litt med på det som skjedde der. No good. Er ts le ekstreme så får ts et Helvete der ihvertfall, på alle arenaer der. 

Sant, det er derfor jeg var nysgjerrig på om det var andre alternativ. Likevel virker det som de mest ekstreme der blir latterliggjort på en mye mer effektiv måte enn her. De blir jo såpass ydmyket at de må bruke litt tid på å motivere seg selv til å vise det stygge ansiktet sitt i forumet igjen. Spytter på ytre høyre og det rynkete, ekle ansiktet til siv jensen, spesiell plass i helvete for denne personen, som ikke er verdt stor forbokstav engang.

Skrevet

Forum.doktoronline.no

Mye mindre trafikk dessverre, men mer oppegående brukere i snitt. 

Anonymkode: 1ee9a...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...