AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hei. Vi skal flytte til Oslo for å studere, og vurderer Kringsjå studentby pga nærheten til marka. Vi har et barn i bhg alder. Noen med erfaringer rundt standard på bolig, sosialt, lekeplasser osv? Anonymkode: 6008f...f76
powerpuffen Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg hadde aldri flyttet i studentbolig med barn - med mindre det er en spesifikk blokk/område som er beregnet for par med barn. Jeg har ikke bodd på Kringsjå, men jeg har bodd på to andre studentboliger i Oslo. Det er mye bråk og festing. Jeg har ikke barn selv, men jeg kunne til tider gå på veggene med alt bråket.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Familieboligene er vel for seg selv? Anonymkode: 6008f...f76
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Har ikke bodd der selv, bare i «vanlig» hybel, men senere har jeg blitt kjent med mange som har hatt barn i studentby, riktignok på Sogn. Det er helt knall, bortsett fra at leilighetene er litt små - men det er de andre steder også. Kringsjå er kjempefint! Få barnet inn i studentbarnehage også, de er helt topp!! Anonymkode: 22abe...15e 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg bodde på Kringsjå med sønnen min da jeg var student, fra han var 2,5 til han gikk i 2. klasse, og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe dumt? Kringsjå studentby er veldig rolig, og et supert område. Vi trivdes kjempegodt med nærheten til marka, og det at barnehagen lå på samme område. Vi ble også kjent med mange andre foreldre i samme situasjon, altså studenter med barn på samme alder (sikkert mest fordi han gikk i barnehage der også). Og det var helt gull for oss som hadde flyttet til Oslo fra en by ganske langt unna. Digg å kunne spenne på seg skiene rett utenfor blokka om vinteren, og kult å ha så mange fine steder å sove i telt/hengekøye i nærheten. Og vi betalte en god del mindre enn vi ville gjort for tilsvarende leilighet av samme størrelse. Sønnen min gikk i Skogly barnehage, og jeg kunne virkelig ikke vært mer fornøyd med barnehagen. Studentbarnehagene har helt supre tilbud til foreldrene, som f.eks. lørdagsbarnehage i eksamensperioden, barnepass hjemme hos dere dersom barnet er sykt når dere har eksamen, utvidet åpningstid når du har praksis. Jeg har bare benyttet meg av det siste, men det var helt fantastisk at de åpnet barnehagen en halvtime tidligere slik at jeg ikke kom for seint da jeg hadde praksis på andre siden av byen. Vi har flyttet til et annet sted i Oslo fordi jeg er ferdig studert, og sønnen min snakker ofte veldig varmt om tiden på Kringsjå. Anonymkode: bbe1d...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Dette høres bra ut. Takk for at dere deler. Anonymkode: 6008f...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå