Gå til innhold

Venninne skylder meg over 1000, men har ikke betalt tilbake på flere mnd. Anmelde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må mase og mase på henne ofte om å få dem tilbake. Det har gått tre mnd siden hun betalte meg tilbake sist, jeg har lånt bort til henne 2 ganget i ettertid. Nå kjenner jeg at jeg har fått nok og er redd jeg må gjøre noe drastisk for å få pengene tilbake. Kan jeg anmelde henne? 

Anonymkode: 252d3...5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det vil hjelpe å anmelde, dessverre. Da har du nok heller bare fått en dyr lekse - ikke lån bort penger.

• Liker 11
Skrevet

Du har nok ingen sak om dere ikke skrev kontrakt. 

Anonymkode: 29b9c...033

• Liker 1
Skrevet

Hva kan jeg gjøre da? 

- TS

Skrevet

Du klager over at hun ikke betaler tilbake fort nok, men låner henne mer penger? Høres ikke ut som veldig gjennomtenkt taktikk.

• Liker 26
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre da? 

- TS

Lære av leksen om å ikke låne bort penger til venner eller familie. Ihvertfall ikke noe mere enn det du har råd til å tape. For det er ingen garanti om å få tilbake pengene.

Endret av Lasox
Skrevet

Det er ingenting å gjøre..

Du har lært en lekse, og det er å ikke låne bort penger. Veldig dumt av deg å låne bort, når hun skylder deg.
Jeg ville skrevet en siste gang til hun, og se hva hun svarer. Deretter ville jeg faktisk bare sletta hun på sosiale medier, og gått videre med mitt. Hun er tydeligvis ikke ei venninne, hun er ei jente som har brukt deg for å låne penger!

• Liker 4
Skrevet

Saken blir henlagt. Glem det, 1000 kr er ikke det verste å miste. Kunne vært mer enn det.

Anonymkode: 0d2ae...82c

Skrevet

Låner du bort penger, så er det på eget ansvar. Du risikerer å ikke få de tilbake. Ikke lån bort penger eller i allefall ikke mer enn du tåler å tape. Å anmelde en person for en skarve tusenlapp er bortkastet tid og energi.

Anonymkode: c9e95...e32

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke straffbart å misligholde en betalingsforpliktelse 

Skrevet
4 minutter siden, Brunello skrev:

Du klager over at hun ikke betaler tilbake fort nok, men låner henne mer penger? Høres ikke ut som veldig gjennomtenkt taktikk.

Fordi jeg er dumsnill og veldig naiv dessverre.... Kommer til å tenke meg mer nøye om før jeg låner bort penger. Evt ikke låne vekk i det heletatt

-TS

Skrevet

Så ufattelig stygt gjort å ikke betale tilbake det man skylder. Det er ikke din skyld TS at denne situasjonen har oppstått. :hug:

Har du mulighet til å sende over et vippskrav? 

• Liker 1
Gjest Thoringen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg er dumsnill og veldig naiv dessverre.... Kommer til å tenke meg mer nøye om før jeg låner bort penger. Evt ikke låne vekk i det heletatt

-TS

Se hele situasjonen heller på denne måten - du har betalt veldig lite for å finne ut at denne "vennen" er ikke egentlig en venn. Hvis de ikke respekterer deg til å betale tilbake en såpass liten sum så kan du også tenke at de er villige til å stjele kjæresten din, baktale deg o.l.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre da? 

- TS

Ingenting, anse pengene som tapt.

Skrevet

De pengene kan du føre på tapskontoen først som sist, og så får du slutte å låne ut penger som du ikke kan gi bort.

Anonymkode: 15935...23e

Skrevet

Send Vipps-krav til henne daglig. 

Også låner du aldri penger til henne igjen. 

Anonymkode: 732c5...5ef

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må mase og mase på henne ofte om å få dem tilbake. Det har gått tre mnd siden hun betalte meg tilbake sist, jeg har lånt bort til henne 2 ganget i ettertid. Nå kjenner jeg at jeg har fått nok og er redd jeg må gjøre noe drastisk for å få pengene tilbake. Kan jeg anmelde henne? 

Ja helt klart en sak for politiet, kanskje du skal involvere kongen også?

Skrevet

Min erfaring er at om en først låner noen penger, fortsetter de bare å mase om mer penger. 

Anonymkode: 824c5...222

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert torpedo?

Anonymkode: 5ac61...33f

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Uatskillelig skrev:

Så ufattelig stygt gjort å ikke betale tilbake det man skylder. Det er ikke din skyld TS at denne situasjonen har oppstått. :hug:

Har du mulighet til å sende over et vippskrav? 

Hva hjelper et vippskrav? Folk foreslår det som om det er lovpålagt å betale når noen sender et krav på vipps.

Anonymkode: 8aa15...863

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...