AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hvordan syns dere det er å gå ned i vekt? klarer dere det? og hvilket kosthold fungerer best for dere mtp vektnedgang? Det er jo slik at dersom vi åpner munnen og sier vi sliter litt mer enn andre med å gå ned i vekt, så blir vi som regel slått hardt i hode av noen bedrevitere som sier at det ikke er sånn. Vel, det er sånn. Det betyr ikke at vi IKKE kan gå ned i vekt, for det kan vi, det tar bare litt lenger tid for noen av oss. Derfor spør jeg deg med lavt stoffskifte: hvordan klarte/klarer du å gå ned i vekt? Anonymkode: 4be5a...d8d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Plantebasert, fettfattig. Som mange med lavt stoffskifte er magen min treig, og jeg personlig blir veldig oppblåst av tunge matvarer som mange med fett er. Unngår glutenprodukter og søtningsstoff. Spiser ofte supper med kokte grønnsaker. Supper har gjerne mindre kalorier, og de er bedre for min fordøyelse. Lite/ ingen kalorier utenom måltider. Drikker vann, te eller kaffe uten noe i. Lager alt fra bunnen av med råvarer. Mange prosesserte produkter er vanskelige å fordøye. Glutenfrie brød eller melblandinger er ofte dårlige for meg. Skal jeg spise sjokolade må jeg ha fastet flere timer før, eller så protesterer magen. Jeg gikk ned ca 10kg etter jeg skiftet til plantebasert og har vært slank siden. Bortsett fra noe midjefett som nå forsvinner etter å ha blitt medisinert. Men jeg må spise veldig lite og nå når forbrenningen min øker grunnet medisinene, så sliter jeg med å vite hvor mye jeg "kan" spise. Har vært vant til at dersom jeg spiser noe særlig mer enn 2 måltider om dagen, skyter vekten opp. Men nå spiser jeg gjerne 3 måltider om dagen og går ned i fett. Anonymkode: 671c5...306
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg var undermedisinert i mange år (fastlegen fulgte referanseverdier for friske, det ble korrigert av endo), og da dosen ble rett droppet jeg ned 10kg på kort tid. Etter det klarer jeg å gå ned et par kilo i "rykk og napp" dersom jeg er veldig nøye med kaloriinntaket. Jeg har trøblete hukommelse og mye tåkehjerne og sklir ofte over på autopilot i hjemmet, så jeg jobber med å innarbeide sunnere matlagingsrutiner, få sunnere middagsretter osv inn på den autopiloten. Anonymkode: a2518...5d1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har kuttet ut hvete helt og sukker stort sett alle former. Inkludert frukt. Spiser mindre fett en før og passer selvfølgelig på mengde! Spiser heller ikke kjøpebrød lenger. Har gått ned 8 kilo på 2 måneder, så dette funker veldig godt for meg hvertfall!🥳 Anonymkode: 8fc64...946
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kuttet ut hvete helt og sukker stort sett alle former. Inkludert frukt. Spiser mindre fett en før og passer selvfølgelig på mengde! Spiser heller ikke kjøpebrød lenger. Har gått ned 8 kilo på 2 måneder, så dette funker veldig godt for meg hvertfall!🥳 Anonymkode: 8fc64...946 Må prøve dette Er så lei av å være sulten hele tiden bare for å stå stille. Klarer ikke det i lengden heller. Anonymkode: f090a...50e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må prøve dette Er så lei av å være sulten hele tiden bare for å stå stille. Klarer ikke det i lengden heller. Anonymkode: f090a...50e Det skjønner jeg veldig godt! Man må finne ut hva man klarer å leve uten, og ikke minst finne gode alternativer til det man evt savner! Jeg har en ny lunsj favoritt, som er et godt alternativ til brød! Hvis brød er noe du kanskje vil savne så anbefaler jeg deg å teste den ut 😁 Jeg spiser stort sett én til lunsj, med en stor blandet salat ved siden av. Proteinvaffel 4egg 4ss cottagecheese 1 1/2 dl havregryn 1ts bakepulver og en klype salt. Ha alt i en bolle og kjør med stavmikser. Stekes i vaffeljern 🤩 Dette gir ca 6 vafler! Ost og skinke/Røkt laks og kremost er noen av mine favoritter ❣ Anonymkode: 8fc64...946
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner jeg veldig godt! Man må finne ut hva man klarer å leve uten, og ikke minst finne gode alternativer til det man evt savner! Jeg har en ny lunsj favoritt, som er et godt alternativ til brød! Hvis brød er noe du kanskje vil savne så anbefaler jeg deg å teste den ut 😁 Jeg spiser stort sett én til lunsj, med en stor blandet salat ved siden av. Proteinvaffel 4egg 4ss cottagecheese 1 1/2 dl havregryn 1ts bakepulver og en klype salt. Ha alt i en bolle og kjør med stavmikser. Stekes i vaffeljern 🤩 Dette gir ca 6 vafler! Ost og skinke/Røkt laks og kremost er noen av mine favoritter ❣ Anonymkode: 8fc64...946 Tusen takk! 😁 Skal prøve denne oppskriften. Høres kjempegodt ut. Anonymkode: f090a...50e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå