Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 30. januar 2009 #21 Skrevet 30. januar 2009 Helloo. Jeg er ikke allergisk. Men je greagerer litt. men Pappaen min er allergisk. Å jeg har hørt at Flat board Retriever er allergi vennelig. (?) Men jeg er ikke helt sikkert. Men jeg tror det. er det noen som vet om dem er det? Det er egentlig en veldig fin Hund Det er ikke noe som heter Flat board retriever, men Flat coated retriever er det noe som heter, og den er ikke spesielt allergivennlig etter det jeg kjenner til (har hatt rasen i 20 år). Det er en veldig aktiv hund. Har en tendens til å bli litt stressa, men er stort sett over gjennomsnittet menneskekjær. Trenger mye fysisk og psykisk stimulans.
Lull Skrevet 31. januar 2009 #22 Skrevet 31. januar 2009 Som mange har nevnt kan det være forskjellige ting man reagerer på med hunder. Viktig å "prøve" før man kjøper seg en hund syns jeg. Jeg har selv en Stor Puddel, og har gode opplevelser med han i forhold til allergi. Jeg så det stod at du ikke ville ha en puddel, så da må jeg bare spør, har du hilst på en stor puddel noen gang? Jeg tenkte nemlig også at de var noen rare hunder, helt til jeg fikk møte en. Jeg ble helt forelsket, og har bare positive opplevelser med dem! De er absolutt ikke de pysehundene mange tror de er. Jeg har hatt puddelgutten min i 6 år nå, og det er virkelig en brukshund! Vi har drevet med lydighet, agility og han er en ordentlig familiehund. Lange turer i skog og mark og han bryr seg ikke om vanndammer og søle. Et utrolig godt gemytt, liker andre hunder, mennesker og andre dyr. Nei huff, dette ble rene reklamekampanjen og jeg kan nok snakke om rasen i en evighet;) Men jeg oppfordrer deg til å snakke med en oppdretter eller noen som har stor puddel, kanskje du kan få deg en ny, (allergivennlig) bestevenn<3 Lykke til!
Gjest målfrid Skrevet 3. februar 2009 #23 Skrevet 3. februar 2009 Hei! Jeg tror det kan være lurt å tilbringe litt tid med forskjellige hunder,før du bestemmer deg.Det er sikkert noen i nabolaget/venner eller noe som har hund, som du enten kan låne/passe/besøke/gå tur med.. Det er jo trist å må gi fra seg en valp når man (innser) og oppdager at man ikke tåler den.. Har selv allergi,men det er så utrolig vanskelig,pga alle er forskjellige.Både mennesker og dyr. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå