Kristinefjstad Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hei, Noen her som jobber i Kiwi, og som vil fortelle litt om hverdagen? Gruer meg veldig da jeg er redd for å ikke få til kassen, kundeservice, stresset, låsing, osv. Noen som har tips der? Og hvordan er lønnen? Skriv gjerne ned positive og negative sider. Hva syns du var vanskelig?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 5 timer siden, Kristinefjstad skrev: Hei, Noen her som jobber i Kiwi, og som vil fortelle litt om hverdagen? Gruer meg veldig da jeg er redd for å ikke få til kassen, kundeservice, stresset, låsing, osv. Noen som har tips der? Og hvordan er lønnen? Skriv gjerne ned positive og negative sider. Hva syns du var vanskelig? Hei! Jeg jobber i Kiwi som låsansvarlig. Hverdagen består i all hovedsak av mottak og stabling av varer, og hjelpe/snakke med kundene som er innom. Noen dager er mer stressende enn andre hvor mye skjer samtidig, men jeg vil påstå at du blir vant til det. Du vil også måtte gjennomgå en haug med E-kurs og ranskurs, samt om du skal være låsansvarlig skal ha et låsekurs. Kassen er veldig enkel, og du vil lære deg med den fort - du kan alltid få hjelp av kolleger om du synes noe er vanskelig! Det er egentlig ikke en vanskelig jobb, men det er mye du skal lære deg. Samtidig har du kolleger rundt deg som gjerne hjelper deg, så still spørsmål om du er usikker, og be om en forklaring om du ikke skjønner noe. Lønnen min ligger vel på ca 160 kr i timen, men så har jeg låsetillegg og kveldstillegg også så tjener greit likevel Anonymkode: 99eb9...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Kassa kommer av seg selv veldig fort, kundeservicen vil jeg si er i hovedsak å lytte til folks klager, låsing går helt fint. Selve jobben er ikke vanskelig. Stresset knakk meg, men noen av mine kollegaer liker det, selve jobboppgavene likte jeg godt. Personlig skal jeg aldri tilbake til dagligvaren, men mange trives. Lykke til. Anonymkode: 9e2c4...eae
PetterKanin Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Det verste er å lære seg hva alt som ikke har strekkode er om man ikke er særlig interessert i frukt & grønt.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Marerittet er når det kommer en kunde som kjøper en hel haug med grønnsaker og frukt du ikke har peiling på hva er. Anonymkode: b04ed...82c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Hva er grunnlønna i en slik jobb? tjener de bedre enn industriarbeidere? Anonymkode: 85c13...22e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnlønna i en slik jobb? tjener de bedre enn industriarbeidere? Anonymkode: 85c13...22e Lønna er dårlig. Jeg hadde høyeste sats på ca 190kr timen. Anonymkode: 9e2c4...eae
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Marerittet er når det kommer en kunde som kjøper en hel haug med grønnsaker og frukt du ikke har peiling på hva er. Anonymkode: b04ed...82c Haha ja. Jeg jobbet på en av de store Meny-butikkene, og der var det MYE eksotisk. Måtte ofte si til kunden at "unnskyld meg, men husker du navnet på denne?" og da kunne de ofte navnet De bare smilte og brydde seg lite. Anonymkode: 716c7...2d1
Drizzt Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Marerittet er når det kommer en kunde som kjøper en hel haug med grønnsaker og frukt du ikke har peiling på hva er. Anonymkode: b04ed...82c Fra kundens side: Marerittet er nå du kjøper noe du ikke finner navn og pris på fordi ingen har satt lapp med pris og navn der hvor tingen er 😄 Opplevde det flere ganger og det viste seg at noen hadde satt ut nye varer UTEN å oppdatere lappen med pris og navn foran. Like mye stress for kunden som prøver å finne ut hva det er og hvor mye det koster Men alltid hyggelig og behjelpelige ansatte i dagligvarebutikkene tross høye priser og dårlig utvalg.
Gjest Ezio Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ranskurs Jobbet i Kiwi i 9 år (mye deltid og litt fulltid i ferier osv) og greide aldri å bli sendt på dette 😅
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Ser at de to som har nevnt lønna si her er feil lønnet. Jobber i en annen kjede men følger bedriften tariff ligger lønna rett under 210 timen, pluss tillegg. Fastlønna mi på en 94% stilling er 430 000. Jobber for det meste dag med lite tillegg... Jobber man 100% kveld vil det være helt greit med penger å tjene. Dåg mere slitsomt og komme på jobb midt i middagstid og rush, døgnrytmen blir rimelig skakk kjørt og du mister mye av "dagen". Anonymkode: a91c6...aa9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg jobber i Coop og har 211 kr timen + tillegg. Jobber medt på dagtid. Har ikke fagbrev. Anonymkode: ca6bd...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå