Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fjerna p-staven. Er i midten av 3-åra. Venter på første mens og opplever masse hormoner. Noen som har erfaringer å dele om dette? Når kom mensen? Har dere blitt gravide etc? Og hva slags hormonelle greier fikk dere da dere gikk av p-stav?

Anonymkode: 582b0...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjernet pstav og opplevde masse hormoner og hodepine i starten. Fikk mensen etter tre uker og gikk rett inn i stabil syklus. Jeg vil si jeg var heldig. Noen må vente 3-6 mnd før syklus/eggløsning er tilbake.  Hadde hatt pstav i nesten ti år den gangen.

Anonymkode: b33ef...2c2

Skrevet

Har hatt veldig ømme bryster. Jeg har hatt mens hele veien med p-stav og regelmessig. Men nå virker det som jeg er fast i pms-en. Legen sa jeg antakeligvis ville få mens tilbake om 3-4 uker. Så kan virke som mensen uteble, og jeg fikk ekstra pms. Heldige meg... 😂 har også gått opp i vekt og er veldig oppblåst. 

Anonymkode: 582b0...967

Skrevet

Jeg gikk fra pstav og over på ppiller da. Legen sa jeg kunne begynne på ppillen dagen etter jeg tok ut staven. Så gjorde det, og gikk da rett i 'ppille syklus' :P Sluttet på ppillen etter 6mnd igjen, og ble gravid på 2.forsøk. Desverre endte det i SA :( 

Opplevde ingen endringer hormonelt eller noe annet fra pstav til ppille, iallefall ikke merkbart :) 

Skrevet

Tok ut p-stav i november, fikk bortfallsblødning med en gang. Opplevde ingenting annet enn at jeg raste ned i vekt - minus 15 kg på 2 mnd uten å gjøre noen verdens ting for det 🤷🏽‍♀️ Har ikke merket at disse kiloene kom på en gang, de har bare kommet snikende under mine år på hormonell prevensjon. Fikk også bedre sexlyst ganske raskt. 

Fikk første ordentlige mens i midten av januar, og ble gravid i månedsskiftet jan-feb 😄 Ikke aktiv prøving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...