Morea Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Litt rart spørsmål kanskje. Men etter U2-konserten, som forøvrig var fantastisk, begynte jeg å lure på om det er bare jeg som irriterer meg over en del ting folk gjør... - For det første er det de som kommer lenge etter alle andre og likevel prøver å mose seg framover, og det er tydelig at det ikke er plass. Når du står der du står blir de sure. - Det var ikke han fyren som sto foran meg sin feil at han er 2 meter høy, men vær så snill og ikke prøv å lemp kjæresten din oppå skuldrene dine i tillegg. Spesielt ikke når buksa hennes er så lav og stringen så høy... - Ok. Jeg innrømmer det. Jeg er egentlig fra landet og et stykke nordover også. Men føler at jeg er ganske bra sosialisert. Hun dama nordfra et eller annet sted, med brunt ansikt og bleika hår med høy pannelugg som også sto rett foran oss, sammen med en ganske stusselig fyr som jeg antar var mannen hennes. Her er det et par ting jeg vil påpeke. 1) Ikke forsøk å sjekke opp lillebroren til kameraten min på 21 når du selv er nærmere 40 og mannen din står ved siden av. 2) Ikke søl en halvliter øl i håret hans heller. 3) Du kan være enig eller uenig i det politiske budskapet til U2 men ikke si "Ka faen e det hær for nåkka" med tåkelurstemme under fremvisning av noen av artiklene i menneskerettighetene på skjermen. Du kan vel tenke det antar jeg, men ikke vær så dum at du sier det høyt. 4) Men det som imponerte meg med dette paret; hvor i helvete fikk dere tak i en tilsynelatende ustanselig strøm med øl? Dritings var vel rette ordet. - Folk som betaler masse for en konsertbillett andre ville ha solgt sjela si til Satan for å få tak i. Se ut som du i det minste ikke har det jævlig. Og klapp gjerne én gang. Ok. Kanskje jeg er en sutrefant. Men dette var det som irriterte meg... Midt i alt det utrolig gøye.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. juli 2005 #2 Skrevet 29. juli 2005 Jeg hater folk som prater under konserter. Under stadionkonserter a la U2 er lyden så øredøvende at det ikke gjør så mye, men f.eks på Rockefeller irriterer jeg meg grenseløst over de som står midt i folkemengden og jabber i vei. Hvis dere skal stå der og skravle, så gå hjem og drikk og sett på en CD istedet!!! Er heller ikke glad i de som kommer sent og trenger seg framover. På a-ha konserten i Trondheim for to år siden var det der et mareritt. Dessuten synes jeg at alle over 1,60 kan stå bak meg på konsert sånn at jeg også kan få se...
Gjest Dilla Skrevet 29. juli 2005 #3 Skrevet 29. juli 2005 - For det første er det de som kommer lenge etter alle andre og likevel prøver å mose seg framover, og det er tydelig at det ikke er plass. Når du står der du står blir de sure. ← Helt enig i dette her altså. Til dere som evt gjør dette; Tror dere at vi står timesvis i kø/er tidlig ute for deres skyld eller?
Gjest kenneth Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 (...)Du kan være enig eller uenig i det politiske budskapet til U2 men ikke si "Ka faen e det hær for nåkka" med tåkelurstemme under fremvisning av noen av artiklene i menneskerettighetene på skjermen. Du kan vel tenke det antar jeg, men ikke vær så dum at du sier det høyt.(...) Hehe Jeg var på en intimkonsert med Ole Paus, på en lokal pub i bydelen min. 120 billetter tror jeg de solgte. Kostet vel snaue 200 kroner. En fjompegjeng på 7-8 mann hadde faktisk forhåndsbestilt billetter, men de var ikke særlig interessert i Pausern i det hele tatt. De satt og preiket seg i mellom og satte et stort skår i gleden for de fleste som var der. Hissige tilrop fra andre gjester så ikke ut til å gjøre særlig inntrykk. Toskefjompidioter! Iron Maiden-konserten i Spektrum for ca. 5 år siden ble ødelagt (for min del), da de spilte for høyt. Hadde ikke ørepropper, og hadde derfor "vondt" hele tiden. Jada, jeg vet man må bruke ørepropper, men dette var min første seanse i storstua! Hvorfor skal man forresten spille så høyt? Skru opp og putt ting i øra? Uhørt! (Hva med å ikke spille så høyt, og slippe å putte ting i øra???)
Gjest Lilleulv Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 de som kommer lenge etter alle andre og likevel prøver å mose seg framover, og det er tydelig at det ikke er plass. Når du står der du står blir de sure. Det er det som irriterer meg mest også! Vi var en ganske stor gjeng som gikk på u2-konserten sammen, og vi kom ganske tidlig og fikk helt ok plasser. vi sto sammen alle sammen, og det var litt trangt, men ikke så galt. folk pressa ikke og sånn, så da gikk det helt greit å stå trangt. men så plutselig kommer det 2 gutter og presser seg inn i gjengen vår fra ingensteds. Han ene ble stående mellom meg og han gutten jeg sto og holdt i hånda så vi måtte bare slippe taket. han andre sto rett foran meg og var 2 meter høy, og plutselig så jeg ingenting. i tillegg ble jeg most inni ei jente som sto til venstre for meg. det var utrolig behagelig å bli most sånn som det, at han ikke merka det!! :o til slutt så ble jeg så sinna at jeg spurte om han kunne flytte seg. og da svarte han: du tåler vel såpass? men han flytta seg litt da... såpass lang vekk at jeg fikk pusterom, litt sikt igjen, og fikk tak i gutten jeg sto sammen med. hva i helvete er det å gjøre sånt egentlig? jeg hadde følt meg rimelig teit hvis jeg hadde kommet og stilt meg omtrent oppå en person og splitta opp 2 stykker som holdt hverandre i hånda. men det virka ikke som han merka det en gang. arghhhhhhhhhhhh
Gjest Melk Skrevet 29. juli 2005 #7 Skrevet 29. juli 2005 Høye folk som på død og liv vil 1 m lenger foran, og dytter lille meg tilside. Stod en gang 5 timer først på GnR-konsert, og ble skives ut bak et gjerde 20 min før start, fordi noen kjempemenn syntes de så bedre foran meg. Da ble jeg kjempe leimeg. Folk som prater hele tiden. Folk som er så fulle at de plager andre fremfor å høre på musikken.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2005 #8 Skrevet 29. juli 2005 Jeg er ganske høy selv, og går ofte på konserter. Det jeg legger merke til er at nesten ALLE er høyere enn meg!! Det virker som høye folk samles på konserter. Merkelig... jeg er nesten 1 80, men må alltid stå på tå og strekke meg for jeg blir plutselig så liten på konsert... mens jeg i dagliglivet er nesten den høyeste jeg vet om
Ada Skrevet 29. juli 2005 #9 Skrevet 29. juli 2005 Jeg lar meg som regel ikke irritere så lett - på bra konserter er det lett å bli så opptatt av det som skjer på scenen at man kansje ikke legger merke til at man gjør etteller annet som kan plage andre... Men på U2-konserten opplevde jeg å bli så irritert over en filleting at jeg nesten ble litt flau over megselv i ettertid. Ved siden av meg sto det en dame i 40-åra som stirret med forelsket blikk mot scenen og klappet. Og klappet. Og klappet. Og klappet. Hun hadde rasle-rasle ringer og armbånd på seg. Og klappet. Hun klappet når det var pause i låtene, når Bono snakket, når de spilte og på de rolige låtene. Hun klappet ikke i takt -ånei, mer en sånn sakte, ett klapp i sekundet (rasle rasle i smykkene) klapp. På de raske låtene la jeg ikke merke til det men når Bono snakket, eller på de stille/rolige låtene var klappene øredøvene. Høflig som jeg er torte jeg ikke si noe, men tilslutt tippa det over for ei som sto vedsiden av henne på andre siden som tilslutt måtte be henne om å slutte.
Gjest Melk Skrevet 29. juli 2005 #10 Skrevet 29. juli 2005 Jeg lar meg som regel ikke irritere så lett - på bra konserter er det lett å bli så opptatt av det som skjer på scenen at man kansje ikke legger merke til at man gjør etteller annet som kan plage andre... ← Forutsatt at ikke en gigant har plassert seg foran deg....
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #11 Skrevet 29. juli 2005 Jeg var også på U2 konserten. Den var kanon! Jeg sliter med klaus og hadde mannen min til å holde rundt meg og presse de som ville presse meg. Det var noen som pressa så mye at jeg begynte å gråte.. Jeg pleier ikke det, og det var egentlig litt flaut. Men, jeg ble skikkelig redd. Er så redd for å bli skvisa i hel. Så var det noen idioter av noen voksne folk i 40 åra av alle ting som kom å skvisa meg. Jeg ble så sint og det ble de andre rundt meg også. Godt at det er noen fornuftige mennesker her i verden. Til slutt flyttet de seg. Hvis du kommer sent på en konsert og tror du bare kan skvise deg forbi meg som har stått der i mange timer må du tro om igjen.. Heldigvis er jeg ganske høy så jeg så litt...
Superlammet Skrevet 29. juli 2005 #12 Skrevet 29. juli 2005 Fulle folk som tror de kan teksten, og som tror de synger dritbra i fylla. Det er noe av det verste som finnes. Skjer noe sånt når jeg skal spille (Not likely, men..) kaster jeg micstativet på jævel'n! Man har også premietufsene som absolutt skal presse seg inn forann deg og stå å hoppe opp og ned, gjerne på tærne mine. De får en kjapp albu i ryggen, samt spark i legg og knær i lår av meg (og kompiser hvis de irriterer seg over det samme). Ja jeg er brutal på konserter.. Skal egentlig ikke tro jeg er så mye bedre. På enkelte konserter kan jeg gå over lik for å komme meg langt frem.. Og da benytter man dirty triks!
Ada Skrevet 29. juli 2005 #13 Skrevet 29. juli 2005 Jeg lar meg som regel ikke irritere så lett - på bra konserter er det lett å bli så opptatt av det som skjer på scenen at man kansje ikke legger merke til at man gjør etteller annet som kan plage andre...← Forutsatt at ikke en gigant har plassert seg foran deg.... ← Ja, jeg tenkte mer på at den stakkars giganten kansje bare koser seg på konsert og glemmer at han kan være til bry for andre
Gjest Bellatrix Skrevet 29. juli 2005 #14 Skrevet 29. juli 2005 Jeg hater folk som prater under konserter. Under stadionkonserter a la U2 er lyden så øredøvende at det ikke gjør så mye, men f.eks på Rockefeller irriterer jeg meg grenseløst over de som står midt i folkemengden og jabber i vei. Hvis dere skal stå der og skravle, så gå hjem og drikk og sett på en CD istedet!!! Er heller ikke glad i de som kommer sent og trenger seg framover. På a-ha konserten i Trondheim for to år siden var det der et mareritt. Dessuten synes jeg at alle over 1,60 kan stå bak meg på konsert sånn at jeg også kan få se... ← Enig i alt.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #15 Skrevet 29. juli 2005 Det er da helt vanlig å presse seg litt framover på konsert. Det eneste som irriterer meg på konsert er folk som søler øl over meg, hvis de absolutt skal hoppe så gjør det uten øl. De som ikke tåler høye folk og noen som flytter på seg kan gå i operaen der det er nummererte sitteplasser.
Gjest Melk Skrevet 29. juli 2005 #16 Skrevet 29. juli 2005 Det er da helt vanlig å presse seg litt framover på konsert. Det eneste som irriterer meg på konsert er folk som søler øl over meg, hvis de absolutt skal hoppe så gjør det uten øl. De som ikke tåler høye folk og noen som flytter på seg kan gå i operaen der det er nummererte sitteplasser. ← Så å bli våt av øl er dumt, men å bli skviset vekk fra plassen man har hatt i mange timer, kun fordi noen er større og sterkere (som uansett ser om de står bak meg) er helt ok? Tviler på om du helt forstår hvordan det er å ha ventet på noe i månedsvis, ha tålmodighet til å stå i kø i itmesvis, deretter vente i trengsel i timesvis, for så å miste plassen rett før favorittbandet kommer på scenen. Kun fordi man er liten.
pusla Skrevet 29. juli 2005 #17 Skrevet 29. juli 2005 Jeg bruker heler ikke å irriterere meg over folk på konsert, jeg forsøker best jeg kan å blokke ut og nyte musikken. Men på U2-konserten ble jeg så provosert av folk som bare skulle drikke øl og prate og tydeligvis bare hadde konserten som bakgrunnsmusikk. Så vanskelig å få taki billetter, da trodde jeg virkelig at de som var der kom for å følge med på konserten!! Også har jeg følelsen av at det alltid er motorvei der jeg står, alle skal gå akkurat der jeg står og helst dytte på meg også. Men mulig alle føler det sånn .
Ciara Skrevet 29. juli 2005 #18 Skrevet 29. juli 2005 Jeg irriterte meg en del på u2-konserten. -De foran oss hadde en to meter glippe til de foran seg igjen. Jeg ville ikke trøkke meg fram dit, men det går da an av dem å stå nærmere de foran? Så kommer alle litt nærmere? -Alle de som ikke hadde fortjent å få billetter. Der jeg stod var det mange som ikke gadd å klappe, og først halvveis ut i konserten var det noen som begynte å vagge litt til rytmen. Det er for dårlig, altså. -Og om du ikke tar av selv, så må du godta på en stadionkonsert at andre jubler og klapper mellom sangene. En fyr ble skikkelig irritert på meg fordi jeg gjorde det. -Og prating! Jeg syntes faktisk ikke lyden var så høy, så jeg hørte de som stod rundt meg prate. Og en fyr stod og kommenterte Bono HELE tiden: "Ja, det der pleier han visst å gjøre... Denne sangen spilte de på forrige konsert jeg var også... The Edge er flink på gitar, altså!" Og jeg tenke - herregud, mann, hvis du er så fan så hold kjeft og hør etter da! Humpf.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #19 Skrevet 29. juli 2005 Så å bli våt av øl er dumt, men å bli skviset vekk fra plassen man har hatt i mange timer, kun fordi noen er større og sterkere (som uansett ser om de står bak meg) er helt ok? Tviler på om du helt forstår hvordan det er å ha ventet på noe i månedsvis, ha tålmodighet til å stå i kø i itmesvis, deretter vente i trengsel i timesvis, for så å miste plassen rett før favorittbandet kommer på scenen. Kun fordi man er liten. ← Det er 40 000 på slike konserter. Ikke forvent at de sitter stille og pent på stolene sine. Ikke forvent stoler heller. Du var liten mange måneder før du startet å vente på konsterten, så det her burde du vært forberedt på.
Krimskrams Skrevet 29. juli 2005 #20 Skrevet 29. juli 2005 Folk som skviser seg frem, og driter i om de skubber ned resten av verden vitner om dårlige sosiale antenner, og er jævlig irriterende. Flest jenter jeg har opplevd det med - sure blikk, og arrogante albuer. Skikkelig jalla. Det hender ofte at jeg spør om jeg kan få stå foran, dersom en høy fyr står rett foran meg, men da spør jeg høflig og blidt, jeg buser ikke bare frem og forventer at folk flytter seg. Å bli dyttet bort er IKKE noe man "bør tåle" - vanlig folkeskikk og sosial intelligens er en fordel når man befinner seg sammen med andre mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå