AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Noen som har gjort dette eller kjenner noen som har gjort det? Jeg spør fordi jeg og mannen ikke ønsker å bo sammen per nå, men vi begynner å tenke på å få barn. Anonymkode: 04599...3ea
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Tenker at det er ganske upraktisk da du i praksis blir alenemamma lenge før det er anbefalt at barn er borte fra hovedomsorgsperson (deg). Pappaen vil miste mye tid med barnet fra start, og du vil ikke få hjelp på lik linje på natt eller hverdagen generelt. Men det er jo par som går ifra hverandre både i svangerskapet og i spedbarnstiden så det er jo ikke uvanlig. Men det jeg lurer på er hvorfor du vil få barn med noen du ikke engang ønsker å bo med? Anonymkode: 27b38...cf7 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg og kjæresten er særboere og har vært det snart to år. Vi snakker om barn, men jeg ser det naturlig å flytte sammen da, og det gjør han også. Vi bor ti minutter unna hverandre nå. Har tenkt tanken på å ikke offisielt flytte sammen, men jeg klarer ikke helt se for meg hvordan det skal løses. Jeg vil jo at barnet også skal ha tid med far, samt at jeg vil ha hjelpen. Det er jo som regel en grunn til at man ikke bor sammen, annet enn at det er behagelig å ha sitt eget sted. For vår del er det at han har to barn fra før. Vi må derfor finne et sted som er stort nok til at alle kan være hjemme og man fortsatt kan ha privatliv. Anonymkode: 8d54d...39a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Tenk dere om. Det er utrolig slitsomt å ha baby. Alenemammaer overlever sies det, men jeg skjønner egentlig ikke hvordan (all ære til dere alenemammaer der ute). Vi er to voksne og har hendene fulle. Hadde vi ikke kunnet bytte på å ha ansvar + sove, så tror jeg faktisk jeg hadde klikket. Anonymkode: 83d46...a51 1
Flamme Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Som ny mor, kunne jeg aldri tenkt meg å gjøre det med en far som ikke bor i samme hus. Går glipp av så mye gode øyenblikk, muligheten til å bytte på nattevåk, muligheten til å hjelpe hverandre.. Hadde rett og slett aldri gjort dette frivillig uten partner som bor her med mindre han bor i nabohuset og kan løpe over til deg når som helst.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Vi vurderer det samme, men venter litt til. (Venter til koronaen er under kontroll) Selv om vi er særboere så overnatter vi ofte med hverandre, og tilbringer hverdagene sammen. Jeg er alenemamma fra før, og synes det er enklere enn jeg på forhånd trodde. Anonymkode: 945d0...199
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Skuespiller Agnes Kittelsen og hennes svenske musiker ektemann er særboere med felles barn. De pendler frem og tilbake. Hun har barn fra før av med exmann i Norge, og han har barn fra før av med exdame i Sverige. Uvanlig men funker sikkert for de. Anonymkode: 5df3a...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Det fungerer kjempebra for oss. Mannen min trenger mye alenetid og jobber periodevis svært mye. Jeg jobber lite og har et stort sosialt behov, jobber også frivillig. Vi bor i forskjellige byer og har aldri bodd sammen fast. Vi har begge to alltid ønsket oss mange barn. Vi hadde vært sammen i åtte år før jeg endelig klarte å bli gravid, så datteren vår var virkelig etterlengtet. Vi kommer dessverre ikke til å kunne få flere barn enn henne. Da datteren vår var baby var det kjempedeilig å bo alene og ikke behøve å måtte ta hensyn til andre. Jeg hadde jo permisjon fra jobben, så jeg sov når det passet henne. Hun hadde en (relativ mild form for) kolikk, men jeg kan ikke tenke meg hvor slitsomt det hadde vært hvis mannen min bodde med oss og bare fikk sove 1-3 timer om natten og så måtte på jobb. Vi som vanligvis aldri krangler ville ha endt opp med å krangle masse med et så stort søvnunderskudd. Vi trives veldig godt som særboere. Vi bor hos hverandre i helger og langhelger, eller reiser på hytta sammen. Vi har heldigvis god råd, så for oss er det ikke noe problem å ha flere hjem. Skjønner dog at det ikke er for alle, men for de som har økonomisk mulighet til det anbefaler jeg det på det varmeste. Anonymkode: 0831e...728 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 Veldig egoistisk og ikke greit for barnet. Klarer man ikkeå bo sammen og ha det bra, burde man vartfall ikke få barn sammen. Han hadde gått glipp av mye viktig, og det er ikke rettferdig for en baby. Anonymkode: 94ea7...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå