AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Del Skrevet 18. oktober 2020 Baby var 48 cm da hun ble født. Er nå litt over 3 uker gammel og størrelse 50 er fortsatt noe romslig. Kjøpte veldig lite i 50 da jeg leste at man nesten ikke fikk bruk for det, så har måttet kjøpe mer! Spørsmålet er hvor lenge deres baby brutke hver størrelse? Hvor lenge kan jeg forvente at hun bruker størrelse 56 feks? Redd jeg har for lite der også😅 Anonymkode: 6b324...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 18. oktober 2020 #2 Del Skrevet 18. oktober 2020 Veldig varierende. Vår var 50 cm og 3,3 kg ved fødsel - hadde også som deg omtrent ingenting i str 50 da «alle» sa vi ikke trengte det. Men han badet i str 56 i mange mange uker. Tror ikke vi pakket frem str 62 før han var 3-4 mnd. Derimot skippet han str 68 og hoppet ganske raskt inn i 74, som han igjen har brukt nå i mange mnd. Nå er han 11 mnd og vi har akkurat begynt på 86. 80 hoppet han også over 😅 Rådet mitt er å ikke kjøpe klær før barnet faktisk trenger det, for man aner ikke hvilke str de bruker til en hver tid 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 18. oktober 2020 #3 Del Skrevet 18. oktober 2020 Dette blir så individuelt! Men du får vel en viss pekepinn av å sjekke vekstkurven som babyen følger. Da ser du hvilken høyde den vil ha sånn ca! Men vår baby var stor - hele 54 cm ved fødsel. Str 50 - var vokst ut av mye allerede ved fødsel, men et par klær passet i 2-3 uker. Str 56 - Fra fødsel og frem til 2 mnd Nå er vi på Str 62 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Del Skrevet 18. oktober 2020 Vår første, som var 48 cm ved fødsel, brukte 56 fram til hun var 4 mnd. (men innen det hadde 62 passet også, hvis vi hadde hentet det fram). 50 og 56 brukte hun litt om hverandre etter hvert, så jeg vet ikke nøyaktig når vi byttet. Hun har generelt brukt hver størrelse lenge. Lillesøsteren kunne bruke 56 fra fødsel, selv om det var litt stort, og har gått raskere gjennom størrelsene. Til henne kunne vi sikkert egentlig bare hatt annen hver størrelse i begynnelsen, og gått rett fra 56 til 68 og så til 80. Anonymkode: c0a5e...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Del Skrevet 18. oktober 2020 Min var 49 og ca 3200 g. Brukte 50 lenge. Brukte litt 56/62, men kjøpte lite av det. Hoppet egentlig over rett til 68 som hun brukte til ca 6 mnd. Støtter det å se an etter behov. De vokser i rykk og napp, og trekker forskjellig på klærne . Anonymkode: 522e6...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Del Skrevet 19. oktober 2020 Med mine barn har vi brukt størrelse 56 og 62 frem til ca to måneders alder og deretter hoppet over til størrelse 68 som da ble brukt i lang tid. Det er helt umulig å si hva slags størrelser babyen din trenger. Mine barn har vokst og lagt på seg enormt første par måneder, for så å følge en mer gjennomsnittlig kurve, så vi har hoppet raskt opp i størrelse og deretter brukt klær i størrrelse 68 i lang tid. Anonymkode: 7dd93...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Del Skrevet 19. oktober 2020 Brukte 50/56 i kombinasjon de første to månedene, så 56/62 i kombinasjon de neste to. Så 62/68 i kombinasjon ca en måned før 68 passet ordentlig og har brukt den størrelsen alene i to måneder nå uten at det ser ut som vi er klare for neste størrelse på en god stund. Det er alltid litt overlapp i begynnelsen opplever jeg, varierer litt mellom merkene hvor gode størrelsene er. Lindex synes jeg er ganske stort i størrelsen og kan brukes lenge, Hm & Newbie ganske midt på treet, Name it er lite i størrelsen. 56 varte altså lenge for oss men det kan plutselig gå veldig fort også så vanskelig å si. Synes alltid det er bedre å gå opp en størrelse, gjør ikke noe om ting er litt for stort. Anonymkode: c5423...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Del Skrevet 19. oktober 2020 Første er prematur og har brukt hver størrelse veldig lenge. Tror 80 er den størrelsen som har vart/varer kortest. Begynte på 44 ved fødsel og har nå såvidt startet på 86 ved 26 måneder. Andremann var 48 cm ved fødselen og 57,5 cm på 3 måneders kontrollen. Bruker 50 og 56 om hverandre alt etter merke. Anonymkode: 68e2e...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå