Gjest StoryOfMyLife Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har verdens beste ektefelle og verdens flotteste barn, alle 5, selv om jeg bare har født 3 av de, så er de som om jeg betrakter alle som mine, jeg har vært med de på skole opplegg, jeg har vært med på samtaler, jeg har vært med på planlegging av fødselsdager ( her hos oss) og ja de har vært mine. Så klart har disse ungene en mamma men de kaller oss begge mamma ( med godkjenning av biologisk mor) og jeg har kjent de siden de var 4 og 6 år gamle. Det betyr at i dag er ungene 22 og 24 ( mine er 18,16,15) Det har vært sånn siden jeg kom inn i bildet at når de skulle feire julen hos oss så var moren også her, når jeg fyller år så inviteres selvfølgeilig alle barna og også har det blitt til at moren kommer. Men til uken fyller jeg 40 år og tradisjonen har vært at vi alle sammen har vært ute å spise når noen fyller år, men i år vil jeg ikke. Det er 2 grunner, jeg har bestemt meg for å kun ta med meg barn og mann ut å spise, og denne julen er et unntak. Moren fortalte i går at hun er invitert bort fra 22-28 desember og derfor ikke feire julen sammen med oss. Det hun ikke vet er at jeg denne gangen har satt foten ned for å ha henne her på julen. Og mannen er enig, Ungene ble kjempeskuffet og de mente at det var egoistisk av meg fordi. Men saken er den at vi har frokost juleaften hvor vi alle er samlet, og hun kommer 2 min før vi spiser, hu bidrar aldri, når vi har spist så forlater hun bare bordet og setter seg i sofaen sammen med ungene, Og når juleaften kommer så kommer hun aldri med noe som helst, ikke drikke, ikke mat og ikke en gang en julegave til oss. Nå er det nok og jeg er sliten av at når ungene er her så kommer hun, men hun har ikke noe problem med å ikke invitere mannen min når jeg jobber, jeg jobber turnus. Så i år har jeg sagt at nok er nok. Jeg kjenner at det er nok, og ungene protesterer men jeg har sagt at de er velkommene til å velge selv eller vi har begge sagt det. Men de kommer hit likevel. I helgen fikk vi langveis besøk fra og ungene var invitert, gjett hvem som dukket opp sammen med de? Jepp det var hun, heldigvis for nok mat. Hun kom ikke bare til middagen fredagen men jammen til lørdags frokosten og middagen i går kveld. I går kveld sa jeg at vi skulle avgårde i morges så vi var ikke hjemme , og hu ble sur. Nå har de reist hjem og jammen dukket hun opp på flyplassen for å si hade, hun kjenner de egentlig ikke heller så jaja. Men er jeg eller vi slemme?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Har ikke denne moren et liv utenom barna? En ny partner? Meget spesielt opplegg, spør du meg. Anonymkode: e04f4...ae9 2
Gjest Peres Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Nei, du er ikke slem. Du har empati og forståelse for at hun vil kunne bli skuffet. Men du er på ingen måte slem som ikke ønsker å ha din eks' partner tilstede på din egen bursdag. Det er din dag, og det er du som skal feire og feires og da er det helt naturlig og riktig at det er dine behov som skal tas hensyn til, av deg selv og de andre som er glad i deg. Her synes det som om det er din manns eks sine behov som har blitt tatt hensyn til lenge, men det betyr ikke at det er riktig å fortsette med det. Enkelte har det dessverre med å ta seg for mye til rette, især overfor mennesker som syns grensesetting kan være vanskelig. Det blir enklere etterhvert, TS, å sette grenser for deg og dine uten å frykte at du er slem. Endret 19. oktober 2020 av Peres Skrivefeil
Gjest StoryOfMyLife Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke denne moren et liv utenom barna? En ny partner? Meget spesielt opplegg, spør du meg. Anonymkode: e04f4...ae9 Jo da hun har det , men nei ikke en ny partner. Hun har frem til nå vært velkommen men av en eller annen grunn føler jeg for å holde litt avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå