AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg bader baby (3 uker) ca. 2 ganger i uka. Vasker nedentil flere ganger daglig i forbindelse med bleieskift. Er det vanlig å vaske baby mer enn dette? Jeg tenker hun svetter jo ikke og blir jo ikke spesielt skitten. Vasker selvfølgelig hvis hun får flekker/gulp på seg. Tenker mer vanlig vask på kroppen med klut liksom? Er det vanlig? Anonymkode: 1bb14...271
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg vasket baby daglig utenom bad. Badet nok 2-3 ganger i uka, eller etter behov. Vasket ellers over med fuktig, lunken klut hver kveld, særlig ved halsen da det er et område som blir utsatt for både gulp, sikkel og klamhet. Anser det som en grei rutine å innføre fra tidlig av. Anonymkode: 0f477...64b
Kassiopeia8 Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Vi ble frarådet hyppig vask av baby på barsel. For mye vasking tørker ut det naturlige hudfettet deres. Man bør likevel se over kroppen naken hver dag, og sjekke inn i hudfolder at det ikke er skitt eller fuktig der. Og dersom det er det må man vaske der det trengs, på samme måte som at man vasker gulp og bæsj - men også dette bare med vann og tørke godt etterpå. Vi bader babyen vår bare en gang i uka - etter råd fra barsel. Som du sier - de blir ikke skitne! 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Vi fikk beskjed om at vasking og bading tørker ut huden, så bad en gang i uka holder. Ellers så vasker man der det er møkkete, ved bleieskift og søl vedamming, sikkel osv. Viktig å holde det tørt i alle foldene, særlig under haka feks, klapptørk. Anonymkode: 6bbc5...577 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Vi fikk også beskjed at det ikke er heldig å vaske så små daglig, de kan fort få tørr hud. Tror vi badet ca en gang i uka i begynnelsen, så litt oftere når de ble litt eldre og begynte å krabbe. Men man vasker jo rumpa og rundt ved hver bleieskift, også vasker man hender og rundt munn på de minste ganske ofte. Det er nok vask. Bading er jo også kos og lek. Anonymkode: 050b7...36c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Vasket nedentil, under haka og hendene daglig. Under haka og inni hendene på grunn av sykt mye gulping og sikling, så behovet kan sikkert variere fra baby til baby der. Anonymkode: e35cf...c27
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Bader eller dusjer litt etter behov, kanskje 2 ganger i uken ca. Vasker nedentil og rumpa skikkelig med vann og lufttørker flere ganger for dag, og klutvasker hals/nakke etter behov. Anonymkode: 8a2ee...7d7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Raskt bad ca 2 ganger pr dag. Vasker daglig med myk klut i ansikt, hender, rundt halsen, under armene og bak øret (alle steder hvor det er litt valker). Anonymkode: bade6...249
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 Bader baby med jevne mellomrom, kommer litt an på. Hvis jeg føler han trenger det bader jeg han ekstra. Ellers vasker jeg med en klut med bare vann nedentil hver dag for å unngå at det skal bli fuktig og at han skal slippe å få utslett. Anonymkode: 2faa0...7c0 1
Skogkløver Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Vi skylte ofte rumpen og tissen i vasken ved bæsjebleier. Vasket over halsvalken og andre hudfolder med en fuktet klut ved kveldsstell. Tror kanskje vi badet babyen en gang annenhver uke eller noe 😅 Viktig å beholde det naturlige fettet i huden. Helt unødvendig å bade en baby særlig ofte med mindre den stinker gulp 😊 1
boblevann Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Vasket hals, hender, under armer og knær samt underliv ved kveldsstell daglig fordi det samlet seg så masse plakk osv disse stedene. Badet 1-2 ganger i uka. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå