Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært ufrivillig barnløs og måtte ha hjelp for å få barn (IVF el.) Bruker dere prevensjon etter å ha fått de barna dere skal ha?  

Anonymkode: 0d9ed...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi trenger ikke det for det er 100% umulig å bli gravid uten ivf

Anonymkode: c0da8...f43

Skrevet

Nei, har aldri brukt prevensjon. Hadde gladelig tatt i mot flere barn, om de kom naturlig. Nå er jeg snart 40 så sjansene for et mirakel er svært liten.

Anonymkode: 45ae2...650

Skrevet

Jeg har hormonspiral nå, men begynte ikke på prevensjon etter at vi fikk første barn med IVF etter flere års prøving. Da kom plutselig lillesøster uten uten hjelp. Vi ønsket oss flere barn da, og ble veldig glade for det. Men hadde vi vært ferdige etter hun som kom med IVF, hadde vi sikkert tenkt at vi ikke trengte å styre med prevensjon, og det ble det altså en til av her. 

Anonymkode: 0cff0...2dd

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Vi holder på med ICSI for å forsøke på et tredje barn. Har et hjemmelaget barn og et med hjelp av ICSI. Har ikke brukt prevensjon de siste 7 årene, men begynte plutselig å tenke på hva vi skal gjøre med prevensjon etter et eventuelt barn nr. 3. Ikke krise å få et fjerde barn heller, men tviler vel sterkt på at det skjer. Ville uansett høre hva andre gjør i samme situasjon :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har vært ufrivillig barnløs og måtte ha hjelp for å få barn (IVF el.) Bruker dere prevensjon etter å ha fått de barna dere skal ha?  

Jeg går nå gjennom ivf og har prøvd å bli gravid i 5 år nå. Jeg tenker å starte på p-piller når jeg har fått ett barn før vi eventuelt prøver på nytt, fordi jeg har endometriose og p p-piller skal vissnok hjelpe på endometriosen

Anonymkode: 6d3c9...f1e

• Liker 2
Skrevet

Har tenkt på dette selv. Har fått hjelp med alle 3 barna. Aldri blitt gravid uten hjelp. Tror faktisk jeg kommer til å droppe prevensjon. Blir jeg på mirakuløst vis gravid på egenhånd uten å prøve beholder jeg. Og etter det begynner jeg nok på p piller😅

Anonymkode: 9dda3...0c7

• Liker 1
Skrevet

Vi har et barn etter icsi. Har ikke brukt noen form for prevensjon etter fødselen og har aldri blitt gravid. Er nesten 5 år siden. Prøver for søsken og er i gang med søskenforsøk. 

Skrevet

Har lurt på det samme. Er singel nå, ekteskapet tålte ikke alle nedturene det var å ikke kunne få barn. Men hva om jeg får ny kjæreste? Det ville føles rart å skulle bruke prevensjon når det eneste jeg ønsket meg i så mange år var å bli gravid, men samtidig er det kanskje ikke så lurt å risikere å bli gravid med en ny kjæreste. 

Anonymkode: e71a7...34e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lurt på det samme. Er singel nå, ekteskapet tålte ikke alle nedturene det var å ikke kunne få barn. Men hva om jeg får ny kjæreste? Det ville føles rart å skulle bruke prevensjon når det eneste jeg ønsket meg i så mange år var å bli gravid, men samtidig er det kanskje ikke så lurt å risikere å bli gravid med en ny kjæreste. 

I ditt tilfelle må du først snakke med kjæresten om det når du får en. Venninnen min slet med å bli gravid i flere år, da hun fant en mann var hun åpen om at hun ville ha barn, men hadde hatt utfordringer. De brukte prevensjon i 6 mnder før de sluttet, og fikk ikke barn før etter 3 år og da med hjelp.

Anonymkode: 4d803...d84

Skrevet

For dere som fortsatt prøver og planlegger barn i fremtiden, håper dere lykkes! 

Har kommet frem til at jeg kommer til å droppe prevensjon. Skulle det komme flere barn beholder jeg selvfølgelig. Har bikket 35, så tviler på at det skjer. Ønsker ikke utsette kroppen for hormoner f.eks, når det er stor sannsynlighet for at det ikke er nødvendig. 

Fint å høre andres synspunkt på dette. 

ts 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trist at ekteskapet ikke tålte påkjenningen. Er viktig påminner på hvor krevende det er å være barnløs og å gå gjennom prosessen med å prøve å bli gravid. 

Hadde nok vært mer skeptisk til å droppe prevensjon med ny kjæreste. Ville nok snakket med kjæresten om det og tatt en felles avgjørelse. 

ts

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For dere som fortsatt prøver og planlegger barn i fremtiden, håper dere lykkes! 

Har kommet frem til at jeg kommer til å droppe prevensjon. Skulle det komme flere barn beholder jeg selvfølgelig. Har bikket 35, så tviler på at det skjer. Ønsker ikke utsette kroppen for hormoner f.eks, når det er stor sannsynlighet for at det ikke er nødvendig. 

Fint å høre andres synspunkt på dette. 

ts 

Jeg hadde valgt som deg selv i deres situasjon :) Siden vårt siste barn plutselig kom uten hjelp, er sannsynligheten større for at det skal skje igjen, og mannen er helt sikker på at han ikke ønsker flere pr nå. Et alternativ hos oss er at han steriliserer seg. Han er positiv til det, det er jeg som heller vil bruke spiral fordi jeg ikke er klar for å lukke muligheten for et barn til i framtiden helt. 

Anonymkode: 0cff0...2dd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...