Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man søker på en jobb så fort som mulig, før fristen går ut, uten å høre noe, er det et dårlig tegn? Jeg søkte på en stilling hos en bedrift som trenger noen neste uke, men fristen for å søke var i dag. Hvis jeg ikke har hørt noe fra dem, enda jeg søkte i begynnelsen av uken, er det et tegn på at de mest sannsynlig inviterte noen andre på intervju?

Anonymkode: b1838...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre, ja. Og særlig med tanke på hvordan arbeidsmarkedet er i år. Om de trenger folk raskt har de sannsynligvis kjørt fortløpende intervjuer og det kan nok være at de har ansatt noen, men ikke har fjernet annonsen.  I år er det fler om beinet enn normalt pga at så mange er ledige/permitterte pga korona.

Ei venninne av meg er butikksjef og søker etter sesongansatte til julehandelen. Tidligere år har hun fått kanskje 15-20 søknader på de stillingene, i år har hun fått over 200.

Anonymkode: a5f0e...478

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre, ja. Og særlig med tanke på hvordan arbeidsmarkedet er i år. Om de trenger folk raskt har de sannsynligvis kjørt fortløpende intervjuer og det kan nok være at de har ansatt noen, men ikke har fjernet annonsen.  I år er det fler om beinet enn normalt pga at så mange er ledige/permitterte pga korona.

Ei venninne av meg er butikksjef og søker etter sesongansatte til julehandelen. Tidligere år har hun fått kanskje 15-20 søknader på de stillingene, i år har hun fått over 200.

Anonymkode: a5f0e...478

Ja, det er mange uten jobb. Jeg har bare søkt jobber som jeg har utdanning til da, men jeg har ikke blitt invitert til noen intervjuer. :sukk: Jeg har fått beskjed av NAV at med min utdannelse så skal jeg nok greie å få en relevant jobb, men jeg begynner å lure på om jeg må satse på en den vikararbeid for å få erfaring før jeg får napp. Men jeg har ikke fått avslag enda, så det er enda et lite håp. 😅

Anonymkode: b1838...000

Skrevet

Det er fortsatt håp! Mange bedrifter venter til søknadsfristen har gått ut, siden de kan få gode kandidater helt på slutten også. Lykke til!

Anonymkode: 3acd0...979

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...