AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Hvis man søker på en jobb så fort som mulig, før fristen går ut, uten å høre noe, er det et dårlig tegn? Jeg søkte på en stilling hos en bedrift som trenger noen neste uke, men fristen for å søke var i dag. Hvis jeg ikke har hørt noe fra dem, enda jeg søkte i begynnelsen av uken, er det et tegn på at de mest sannsynlig inviterte noen andre på intervju? Anonymkode: b1838...000
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Dessverre, ja. Og særlig med tanke på hvordan arbeidsmarkedet er i år. Om de trenger folk raskt har de sannsynligvis kjørt fortløpende intervjuer og det kan nok være at de har ansatt noen, men ikke har fjernet annonsen. I år er det fler om beinet enn normalt pga at så mange er ledige/permitterte pga korona. Ei venninne av meg er butikksjef og søker etter sesongansatte til julehandelen. Tidligere år har hun fått kanskje 15-20 søknader på de stillingene, i år har hun fått over 200. Anonymkode: a5f0e...478 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre, ja. Og særlig med tanke på hvordan arbeidsmarkedet er i år. Om de trenger folk raskt har de sannsynligvis kjørt fortløpende intervjuer og det kan nok være at de har ansatt noen, men ikke har fjernet annonsen. I år er det fler om beinet enn normalt pga at så mange er ledige/permitterte pga korona. Ei venninne av meg er butikksjef og søker etter sesongansatte til julehandelen. Tidligere år har hun fått kanskje 15-20 søknader på de stillingene, i år har hun fått over 200. Anonymkode: a5f0e...478 Ja, det er mange uten jobb. Jeg har bare søkt jobber som jeg har utdanning til da, men jeg har ikke blitt invitert til noen intervjuer. Jeg har fått beskjed av NAV at med min utdannelse så skal jeg nok greie å få en relevant jobb, men jeg begynner å lure på om jeg må satse på en den vikararbeid for å få erfaring før jeg får napp. Men jeg har ikke fått avslag enda, så det er enda et lite håp. 😅 Anonymkode: b1838...000
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Det er fortsatt håp! Mange bedrifter venter til søknadsfristen har gått ut, siden de kan få gode kandidater helt på slutten også. Lykke til! Anonymkode: 3acd0...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå