lillesky Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har lyst til å flytte nærmere Oslo, maks en time fra Oslo. Vi må bo i enebolig eller rekkehus, siden vi har utekatter. Kan betale maks. 1,5 millioner (noe som er lite i forhold til Oslo-priser...). Noen gode tips til steder?
Gjest Madeline Skrevet 29. juli 2005 #2 Skrevet 29. juli 2005 Hadeland (f.eks. Gran, Lunner, Roa, Harestua, Grua) kan jo være et alternativ. Der skulle det ikke være noe problem å skaffe en enebolig eller rekkehusleilighet for den summen.
lillesky Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2005 Flott! Ligger de stedene ca. en time fra Oslo? Har sjekket steder like utenfor Oslo (Lørenskog, Lillestrøm etc.) men det er jo svindyrt.
sixx Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 Lillesky....hvordan vil du bo da? Med en avstand ca. en time fra Oslo...så kommer du jo oppi skogene ovenfor Hønefoss like gjerne som ned til Østfold eller Vestfold. Mener du en time i rush eller med normal trafikk. Hva er viktig...vil du f.eks. i nærheten av saltvann?
Gjest Madeline Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Flott! Ligger de stedene ca. en time fra Oslo? Har sjekket steder like utenfor Oslo (Lørenskog, Lillestrøm etc.) men det er jo svindyrt. ← Gran ligger 1 time (eller rett i underkant av det) fra Oslo. De andre stedene ligger noe nærmere Oslo. Harestua f.eks. ligger vel en drøy halvtime fra Oslo.
Gjest Pet ii Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Du får rekkehus i Oslo til under 1,5 millioner. Bare søk på Finn.
lillesky Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2005 Jeg vil ikke til Østfold. Jeg bor i Vestfold. Jeg trenger tips i nærheten av Oslo, sånn som Hannen forteller om.
sixx Skrevet 29. juli 2005 #8 Skrevet 29. juli 2005 Jeg vil ikke til Østfold. Oki...men hvorfor ikke skrive litt om hva du har lyst til å ha rundt deg....og hvor du ikke vil Jeg bor i Vestfold.Jeg vet..og skrev det bare for å vise hvor stort område "en time fra Oslo er". Jeg trenger tips i nærheten av Oslo, sånn som Hannen forteller om. ← Da har du Enebakk, Flateby, Kløfta, muligens Sørum i den retningen. Så har du f.eks. Hole, Sundvollen og Hønefoss i retning Bergen. Du har Sylling, Lierskogen, Tranby, Heggedal, Røyken, Hurum, Drammen, Svelvik. Sørover har du Vestby, Drøbak, Fagerstrand, Siggerud, Ås, Kråkstad...osv. Området er så stort Lillesky Det kommer an på i hvilken retning du vil. Og som en skrev....det går an å finne seg rekkehus for 1,5 mill. i Oslo også.
Nella Skrevet 29. juli 2005 #9 Skrevet 29. juli 2005 Hva med Holmestrand /sande? Etter nye E18 går det jo kjempefort til Oslo da
lillesky Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2005 Kanskje jeg kan spørre om fylker maks en time fra Oslo! Buskerud, Akershus, Vestfold...
sixx Skrevet 29. juli 2005 #12 Skrevet 29. juli 2005 Kanskje jeg kan spørre om fylker maks en time fra Oslo! Buskerud, Akershus, Vestfold... ← Oppland, (Østfold hvor du ikke vil bo)...er litt i tvil om Hedmark.
Lillesøster Skrevet 29. juli 2005 #13 Skrevet 29. juli 2005 http://www.finn.no/finn/realestate/object/...1&pos=6&tot=346
Gjest Gjest_Fritz_* Skrevet 30. juli 2005 #15 Skrevet 30. juli 2005 Du får rekkehus i Oslo til under 1,5 millioner. Bare søk på Finn. ← Vel, da må man være klar over at det er borettslag. Oftest har disse høy fellesgjeld slik at den reelle prisen man betaler er mye høyere (kjøpesum + andel fellesgjeld). Dette er det desværre alt for mange som ikke forstår.
lillesky Skrevet 30. juli 2005 Forfatter #16 Skrevet 30. juli 2005 Vel, da må man være klar over at det er borettslag. Oftest har disse høy fellesgjeld slik at den reelle prisen man betaler er mye høyere (kjøpesum + andel fellesgjeld). Dette er det desværre alt for mange som ikke forstår. ← Selv om borettslag ofte får gunstige lån, så må man legge det inn i prisen, hva man kan betale.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #17 Skrevet 30. juli 2005 Jeg anbefaler Drammen. Det tar 40 min. med tog inn til Oslo. Her er det mulighet til å få hus/rekkehus til den prisen. Ville sjekket ut Åssiden, Øren og Konnerud og muligens Gulskogen, men holdt meg unna Galterud/øvre del av Austad.
tøydukke Anna Skrevet 31. juli 2005 #18 Skrevet 31. juli 2005 Hva med Ullensaker? Jessheim og Kløfta er begge tettsteder i Ullensaker kommune med stor tilflytning for tiden og prisene her er nokså stive, men du får et rekkehus til 1,5 million. Dessuten er det togforbindelse fra begge steder og det tar ca 35 min fra Jessheim og 28 minutter fra Kløfta, men det går dobbelt så mange tog til og fra Kløfta som Jessheim.
Sommerfugl83 Skrevet 1. august 2005 #19 Skrevet 1. august 2005 Jeg anbefaler Lier Landlig og allikevel nært Oslo og Drammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå