AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har allerede begynt å fått et par på magen, og lurte på om noen hadde noen gode produkter/merker å anbefale for å både forebygge flere, og for å behandle/svekke de som allerede har kommet? Trenger ikke noe preik om at strekkmerker er naturlige eller fine. 😅 Anonymkode: 8cf29...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Tror ikke noe fungerer og at det går mer på gener men jeg smurte ihvertfall med fuktighetskrem hver dag på magen for å prøve å få mykere hud som kunne strekke seg lettere 😂 funka bra men vet ikke om det hadde noe å si Anonymkode: 22e1d...d24 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Ingen kremer eller oljer kan hverken fjerne eller forebygge strekkmerker. Strekkmerker er genetisk, men sjansen for å få dem, eller for å få mange, øker hvis man blir veldig stor. Det eneste du kan gjøre for å få færrest mulig, er å ikke bli større enn nødvendig, men du må allikevel regne med flere, siden du tydeligvis er genetisk disponert for å få strekkmerker. Ellers bør du jo absolutt bruke body lotion eller olje, som f.eks Bio Oil uansett, siden det er vanlig å få tørr hud som gravid. Anonymkode: f7367...45d 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Brukt bio oil hver morgen og kveld, rikelig med bio oil, er nå inne i uke 39. Ingen strekkmerker:) 3 svangerskap! Jeg er SVÆR! Anonymkode: 972dc...97f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Brukte også bio Oil hver dag fra positiv test, morgen og kveld. Huden på magen var helt steinhard på slutten men fikk ikke et merke. Fikk derimot mye i puberteten Anonymkode: 6ca95...6a6
Kenelz Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Strekkmerke er genetisk. Det er bare idiotisk å påstå at man ikke fikk eneste strekkmerke pga olje eller krem. 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Kommer tilby bruke både oljer å kremer. For å være På den sikre siden, ingenting er 100% sikkert. Det er mange årsaker til at strekkmerker oppstår. Både strekking av huden og hormonelle faktorer – hormoner som steroider (kortison), østrogen og relaxin endrer hudens elastisitet. Strekkmerker er også genetisk betinget. I svangerskapet er det den raske veksten av magen som gjør at huden «revner». Anonymkode: 892bc...892
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Strekkmerker oppstår dypere i huden enn hva kremer og oljer kommer til. Kosthold og gener er avgjørende. Anonymkode: acf8a...f90 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 BioOil blir ofte anbefalt men ikke tro på det, er bare tull. Jeg brukte det i begge mine graviditeter, og fikk ingen strekkmerker i første, men fikk strekkmerker i andre graviditet. Gikk ca like mye oppi vekt begge graviditetene også, og det varm3 år imellom de, men forskjell er at jeg fødte i uke 37 første gangen, og uke 40 andre gangen. 😒 Anonymkode: 761da...8de
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Det går så dypt at kremer ikke funker. (Stygt gjort å lure folk til å kjøpe produkter mot strekkmerker egentlig) Det er som andre sier genetisk. Jeg er enig i at det er stygt og er glad jeg slapp unna (vel og merke bare ett barn) all heder å ære til de som greier å være stolte over kroppen sin. Jeg kommer aldri til å klare å være det Anonymkode: 6430e...957 2
Arkana Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 Strekkmerker oppstår i underhuden og det finnes ikke den krem i verden som virker der dessverre. Det jeg imidlertid kan trøste deg med er at for de fleste vil strekkmerkene blekne og forsvinne etter fødselen. Mine synes ikke i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg oljet meg inn og smurte som bare det men ingenting hjalp. Du kan jo prøve men ville ikke kjøpt dyre kremer. Anonymkode: 8b949...f85
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 Det finnes absolutt ingen produkter du kan bruke for å forebygge dem. Ingen kremer eller oljer. Alle reklamer du ser for det, er humbug. Det finnes ingen, absolutt ingen, kremer e.l. som har vitenskapelig bevist effekt. Det eneste som er vist at du kan gjøre for å forebygge, er å være aktiv, da det å få opp pulsen øker blodsirkulasjonen, som igjen kan være med på å gjøre underhuden mer elastisk. Anonymkode: 2c04e...c89
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Leste et sted at om man får strekkmerker eller ikke er genetisk og/eller hormonelt. Vet om flere som smurte seg godt med olje, men fikk mye mer strekkmerker enn meg som knapt fikk noen. Anonymkode: dc628...e9e
Thyra Skrevet 19. oktober 2020 #15 Skrevet 19. oktober 2020 Det er genetisk. Men tendensen til å danne strekkmerker avtar ofte også med årene. Jeg fikk barn da jeg var i 40-årene, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Men har strekkmerker på hoftene som jeg fikk da jeg var 13 og knapt 45 kilo.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 Som de andre sier: Det finnes ingenting du kan gjøre for å unngå å få strekkmerker i graviditeten. Alle forhandlere som påstår noe annet lyver så det renner av dem, for forskningen på dette er helt utvetydig. Spør moren din hvordan magen hennes var; det er den eneste pekepinnen du har. Anonymkode: 19a89...059 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #17 Skrevet 19. oktober 2020 Tror dere har helt rett at man er mer disponert når man er yngre.. Fikk mitt første barn som 18 åring og fikk en del strekkmerker på magen og på brystet, og da var både jeg og barnet lite, veide 62 kg som høygravid og barnet var bare 2600 g. Med andre barnet var jeg 31 år gammel, slank og trent fra start men veide 83 kg som høygravid og ungen var 4200 g, fikk ingen nye strekkmerker. Smurte meg litt med aloe vera fordi jeg klødde på magen men det var det.. Nå er jeg gravid på ny og håper på at det holder seg ok. Anonymkode: e1d24...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå