Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #21 Del Skrevet 29. juli 2005 Er ikke verre det enn til stadighet høre hvor høy du er!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2005 #22 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg er 153, og ja det er tydeligvis lov å lage et stort nummer ut av høyden til folk (vil tro svært høye opplever det samme). En annen jeg så vidt kjente påstod at jeg var dverg (mao den medisinske tilstanden), hvilket jeg avviste. Men hun stod på sitt, og påstod at når man var så liten som meg var man en dverg. (Kan nevne at hun er sykepleier, men hun har tydeligvis ikke lært så mye om anatomi). ← Men, jeg kjenner meg igjen i det mange skriver her. Er ca. 153 jeg og, og det er ikke så morsomt å bli sett på som veldig annerledes på grunn av det. Jeg spøker jo med høyden min selv også, kanskje mest for å komme andre i forkjøpet... Men jeg jobber mye med meg selv for å ikke være opptatt av det. Likkevel, det norske samfunnet er nok ikke lagd for sånne som oss, så man blir stadig minnet på at man ikke passer helt inn. Standardhøyden på kjøkkenbenker er økt, busseter og spisestuestoler er altfor høye, jeg når ikke ned... Høyhælte sko er en nødvendighet! Men, jeg var en av de får som hadde god plass på Braathens Back... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2005 #23 Del Skrevet 29. juli 2005 Opplevde på byen en gang at en dame kom bort og sa: "Stakkars deg. Ja, jeg skjønner at du har det fælt. Tanta mi er også liten." ← Jaja, hun hadde nok ikke store problemer her i livet... Jeg har også opplevd lignende ting. Som da jeg snakket med en av mødrene i barnehagen datteren min gikk i. Hun hadde to jenter som begge var bittesmå, og forklarte moren hennes var veldig liten. Jeg svarte at "du er nå ikke liten selv, da." Hun så på meg med STOR lettelse i blikket og utbrøt "nei, HELDIGVIS!" Og der satt jeg med mine etthundreogfemtitre og følte meg som den stakkaren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 29. juli 2005 #24 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg er 157, og ble under tiden på barneskolen mobbet for at jeg var lav. Jeg hadde derfor store komplekser for dette. Men etterhvert som jeg har blitt eldre, ser jeg at jeg ikke er så unormal, og tenker sjeldent over høyden min. Unntaket er når jeg ikke rekker opp (eller ned), men da har jeg en samboer på 183 som kan fikse for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 29. juli 2005 #25 Del Skrevet 29. juli 2005 Men for å svare på spørsmålet.. Jeg synes det er irriterendes med folk som må kommentere høyde, da de ikke kan vite om personen de snakker til har komplekser for dette. Akkurat som med høye, tynne, tykke etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 29. juli 2005 #26 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg er 158,5 cm (!) og har alltid fått kommentarer hele livet. Det var antagelig mer da jeg var yngre, ellers så er det bare jeg som ikke bryr meg om det mer. Jeg brydde meg iallefall mye om det da jeg var yngre. Nå er jeg kjempelykkelig over høyden min! Jeg kunne ikke tenkt meg å vært høyere (bare innimellom når buksene er for lange ). Nå blir jeg sett på som liten, søt og uskyldig, og det kan være en god fordel når det viser seg at jeg ikke er så liten og søt som mange (spesielt selgere) tror Men at det er lettere for folk å kommentere oss som er lave har vel med at det er mer sosalt akseptert og være liten, enn stor, tykk eller svært tynn. Jeg blir iallefall ikke lei meg lengre. Jeg tar det som et kompliment for jeg er stolt av høyden min! Jeg som mange av de andre her har en kjæreste på 182 cm som hjelper til når det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #27 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg er rundt 1.62, og hele klassen min gjennom barneskolen/ungdomsskolen/videregående var faktisk på rundt 1.60-1.70. Var vel kanskje bare én som var høy som var rundt 1.85 eller noe slikt. Dere vet, ugress vokser fort og blir høyt og stygt, blomster holder seg små og fine, vi må ha noe å forsvare oss med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 29. juli 2005 #28 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg er dessverre bare snaue 1, 60 høy, og det blir stadig kommentert. Familiemedlemmer, kollegaer og venner vitser med høyden min, og etter hvert sårer dette meg. Jeg hadde lenge ingen komplekser for høyden min, men nå er jeg altfor fokusert på dette, og blir oppriktig lei meg av å hele tiden få høre "hvor utrolig liten jeg er", eller "hvor høy er du egentlig?" Jeg tror neppe noen ville spurt en overvektig person om hvor mye h*n veier Flere småvokste her ute? ← Hvorfor deppe for noe så ubetydelig? Det er jo bare søtt å være lav Jeg er selv 1,60 og har ikke noen problemer med det. (bortsett fra noen rent praktiske da ) Blir også "mobbet" pga høyden min, men det er bare vennskapelig mobbing som jeg ikke tar meg særlig nær av. Nei, vær stolt av høyden din du! (Jeg har forressten også hørt kompiser diskutere høyden på jenter og da kom de frem til at 1,60 var akkurat passe! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anneliane Skrevet 29. juli 2005 #29 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg er 163, har aldri (tror jeg) fått kommentarer på at jeg er liten. Men har vennepar som har barn som trolig ikke kommer til å bli 150 engang. Da ville jeg nok gjort noe med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 29. juli 2005 #30 Del Skrevet 29. juli 2005 Ok - alle over 1,60: ut av tråden!!! Dere er jo schwære!!! Jeg er 1,54 og det hender vel at jeg får kommentarer på det - men det kjenner jeg ikke et sted! Jeg føler meg liten og lekker, og slett ikke "dvergete"... (Melk: jeg tror faktisk den medisinske betegnelsen på dverg er under 1,50. Så vi er jo laaaaaangt fra det!!) Nei, jeg er glad jeg er liten - evt kommentarer jeg får fra folk er hvertfall aldri negative, og jeg ville aldri latt dem gå inn på meg anyway. Er fornøyd, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 29. juli 2005 #31 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Jeg er 1,53 og har ikke vokst i høyden siden jeg var 12 år tror jeg... Da jeg gikk på skolen (ja også på videregående) fikk jeg ganske mange kommentarer på hvor liten jeg var og det var ikke så artig bestandig. Særlig var det gutter som ertet/tøyset med det. Det gjorde vel at jeg ble litt flau over det. Men, etter skoletiden har jeg heldigvis ikke fått så mange kommentarer på det og nå syns jeg ikke det gjør noe å være lav lenger. Ser jo her at jeg tydeligvis ikke er alene heller så. Og for å svare på spørsmålet, jeg syns ikke man skal kommentere enten folk er høye, lave, tynne eller tykke. Man er som man er. Endret 29. juli 2005 av Soul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #32 Del Skrevet 30. juli 2005 Og jeg får ofte høre hvor bleik jeg er, av både nære og helt fjerne. Ja jeg er bleik, jeg har svært plagsom allergi for sol og varme, så jeg kan ikke sole meg OG er lys fra naturens side. Ja, da blir jeg bleik, SO?! Uansett, trur folk har det med å kommentere det meste som skiller seg ut fra det de har satt som "normalen", selv om de fleste ikke mener noe mer med det enn å holde en samtale eller no sånt .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 31. juli 2005 #33 Del Skrevet 31. juli 2005 Å kommentere folks særegenheter er vel aldri "lov" (høy, lav, tykk, tynn, kvisete, arr, fødselsmerke, osv) og en merkelig ting å gjøre! For å markere det, kan man jo slenge noe igjen (neste gang noen spør hvordan det er å være så lav kan du jo svare at du på din side lurer på hvordan det er å være så frekk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 31. juli 2005 #34 Del Skrevet 31. juli 2005 (Melk: jeg tror faktisk den medisinske betegnelsen på dverg er under 1,50. Så vi er jo laaaaaangt fra det!!) ← Nei, hvorvidt man er dverg har lite med hvorvidt man er eksakt under en viss høyde å gjøre. Det har med proporsjoner, ledd mm å gjøre. overkroppen er forholdsvis vanlig, det er underkroppen som er kraftig forkortet. Det er derfor dverger "ser ut som dverger", og ikke ser ut som en voksen med utviklet barnekropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eini Skrevet 1. august 2005 #35 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg er 157 cm, og ja, får ofte kommentarer over hvor liten jeg er. Men jeg er fornøyd med høyden min jeg. Selv om jeg synes at høye jenter er kjempefint, så har jeg forstått at mange gutter liker oss små, søte jenter også. Kanskje beskytterinstinktet som kommer fram... Jeg har ingen gardintrapp, men er god på å klatre på stoler og kjøkkenbenken etc. Også har jeg funnet en perfekt samboer på 196 cm. Men dere andre som er litt mindre enn gjennomsnittet; føler dere at dere er små? Jeg syns nemlig ikke at jeg er så lita, men så har jeg ei venninne som jeg tenker på som knøttlita. Føler meg alltid som den kjempen når vi går ved siden av hverandre. Og når jeg fikk vite at hun bare var 3 cm lavere enn meg, forstod jeg at jeg ikke var så voldsomt stor sjøl heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darcy Skrevet 1. august 2005 #36 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Jeg er 1.62 og har alltid vært veldig fornøyd med høyden min og legger knapt merke til om folk kommenterer den. Har aldri opplevd at det skulle være negativt å være lav. Jeg har en kollega som er 1.50 og jeg la ikke merke til at hun var så liten før hun sa det selv. Endret 1. august 2005 av Darcy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #37 Del Skrevet 1. august 2005 Opplevde på byen en gang at en dame kom bort og sa: "Stakkars deg. Ja, jeg skjønner at du har det fælt. Tanta mi er også liten." ← Jeg opplevde samme type kommentar da jeg var barn - ei full dame (trolig siste rest av et julebord fra dagen før) kommenterte at staaaakars meg var så tynn, og huff og huff foreldrene dine osv. Veldig fint for en tiåring å høre. Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelser og alltid spist normalt - og fått mat av foreldrene mine , men er genetisk belastet med lite kroppsfett. Og hallo - hvordan får folk seg til å si sånt som det du opplevde? Hvorfor skal man ha hatt det fælt fordi man er 150? Har opptil flere fullstendig vellykkede venninner som ikke er høyere enn deg, og det har virkelig aldri falt meg inn at høyden er et handicap annet enn når man skal nå opp i høye skap/butikkhyller o.l. Og hadde jeg "mistenkt" noen for å ha dvergvekst ville jeg ikke sagt det eller påstått det ovenfor dem heller, ærlig talt. På linje med andre syndromer og diagnoser man ynder å sette på folk. Selv er jeg i overkant av 165, og tror ikke folk ser på jenter på 160-165 som unormalt små? Bare ikke kjempestore? (men folk ER jo rare, da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2005 #38 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg er 1.58, og har alltid fått kommentarer på det. Men så har jeg snudd litt på det og bruker høyden min på en fleipete måte. Ble mobba for alt fra høyde og små føtter da jeg var mindre. Mitt verste problem nå er ikke at jeg er lav, men at jeg har så gruelig små føtter at jeg aldri finner sko som passer ordentlig. (34-35) Barnesko er liksom ikke så utfordrende. Blinkesko er ikke tingen når man er ute for å ta seg en øl Det er ikke hyggelig eller høflig å bruke høyde, vekt, utseende osv. som en morsom spøk uten at personen det gjelder synes det er greit, eller gjør det selv. Folk er mer sårbare på utseende enn man tror - og også til tross for at de viser noe annet. Jeg sliter med å bli tatt alvorlig når jeg sier hvor gammel jeg er, og må ofte vise legitimasjon for at folk skal tro meg. Jeg er utstyrt med et "babyface", runde kinn, korte lemmer, små hender og føtter - og alt dette gjør at jeg med unntak av runde former ser mer ut som en 13-åring enn en 20-åring. Det kan være frustrerende å ikke bli tatt alvorlig. Om noen år kommer jeg nok til å prise meg lykkelig for at jeg ser så "ung" ut, men nå er det ikke så mange fordeler med det. Jeg blir aldri assosiert med sexy, bare som "liten og søt"... Men for all del - jeg er fornøyd med høyden min jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2005 #39 Del Skrevet 2. august 2005 Å kommentere folks særegenheter er vel aldri "lov" (høy, lav, tykk, tynn, kvisete, arr, fødselsmerke, osv) og en merkelig ting å gjøre! ← Folk ser kanskje ikke på slike vanlige høyder som her nevnt i tråden som særegenheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mari-Mari-Mette Skrevet 2. august 2005 #40 Del Skrevet 2. august 2005 Tror nok det er vanskeligere å være liten mann,enn liten dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå