PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #121 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tolker det som at du synes det er helt greit at ansatte differensieres utifra hvor gode de er til å forhandle fremfor hvor gode de er på jobben sin. Det er jo helt sinnsykt. Anonymkode: 979ff...9cf Hvorfor er det mer sinnsykt enn at alle skal ha likt betalt selv om de er på totalt forskjellig nivå mtp utførelse av jobben? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 25. oktober 2020 #122 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er av den enkle grunn at vi har organisasjonsfrihet i Norge, og det er ikke lov til å diskriminere på bakgrunn av dette. Ergo, det er ikke lov til å tilby forskjellig lønn til arbeidstakere på bakgrunn om de er organisert eller ikke. Hvis du syns det er urettferdig, så kan du jo se litt på hvordan kommunene gjør dette. Der velgere ledere ofte hvilket kapittel de ansatte skal plasseres i. Noe som fører til at noen får mer enn andre. Og her er det fagforeningenen som forhandler. Anonymkode: afa0c...7fc Men de uorganiserte blir ikke prioritert ved lønnsforhandlinger og taper store summer. I alle fall i min store statlige virksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #123 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, PetterKanin skrev: Hvorfor er det mer sinnsykt enn at alle skal ha likt betalt selv om de er på totalt forskjellig nivå mtp utførelse av jobben? Nå er det vel sjeldent at noen som er på totalt forskjellig nivå, har den samme stillingen da. Anonymkode: 979ff...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #124 Del Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det vel sjeldent at noen som er på totalt forskjellig nivå, har den samme stillingen da. Anonymkode: 979ff...9cf Jeg opplever det som veldig vanlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 25. oktober 2020 #125 Del Skrevet 25. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tolker det som at du synes det er helt greit at ansatte differensieres utifra hvor gode de er til å forhandle fremfor hvor gode de er på jobben sin. Det er jo helt sinnsykt. Anonymkode: 979ff...9cf Nei, men jeg anser at oppegående mennesker klarer å snakke for seg. Jeg er ikke et lite barn som ikke klarer å snakke for meg selv, spesielt ikke om noe som er så viktig som lønn. Som sagt, alt i livet er ikke rettferdig. Dersom man ikke liker vilkårene til en kontrakt, er det jo ingen som tvinger deg til å signere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #126 Del Skrevet 26. oktober 2020 11 timer siden, Jolene skrev: Nei, men jeg anser at oppegående mennesker klarer å snakke for seg. Jeg er ikke et lite barn som ikke klarer å snakke for meg selv, spesielt ikke om noe som er så viktig som lønn. Som sagt, alt i livet er ikke rettferdig. Dersom man ikke liker vilkårene til en kontrakt, er det jo ingen som tvinger deg til å signere. "Jeg, jeg, jeg..." Så fint for deg, da. Sayonara, alle som ikke er like fantastiske som deg. Anonymkode: 979ff...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 26. oktober 2020 #127 Del Skrevet 26. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Tolker det som at du synes det er helt greit at ansatte differensieres utifra hvor gode de er til å forhandle fremfor hvor gode de er på jobben sin. Det er jo helt sinnsykt. Anonymkode: 979ff...9cf Vil heller si att det er de som gjør den beste jobben som stort sett blir betalt best, ikke slasker som surrer rundt og ikke produserer og roper på foreningen hele tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #128 Del Skrevet 26. oktober 2020 Har vært tillitsvalgt i kommunen i 5 år for fagforbundet. Har vært nødvendig å være til stede pga tullete mellomledere som ikke aner noe om ansettelser blant annet ( fagbrev, annsinitet)Og overtramp mot ansatte mtp overtid og andre rettigheter v AML. Ja det er dyrt , men man får da skrevet av mye på selvangivelsen og akkurat i FF går man innboforsikring inkl i kontigentet. Nja tvang til innmelding v arbeidsstart er vel å dra d litt langt, men hos oss får de nye alltid spm av stedstillitsvalgt om de ønsker dette. Anonymkode: 68fed...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 26. oktober 2020 #129 Del Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 9.05, AnonymBruker skrev: Det er positivt! Anonymkode: 1ad04...8e7 Nei, sosialisme er helt forkastelig. Det har ikke fungert i et eneste land det har blitt prøvd i.. Kapitalisme er best for alle. Alle tjener på det. Nei, slaveri er ikke kapitalisme, det er rake motsetningen til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 26. oktober 2020 #130 Del Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 9.53, mmd skrev: Joda, men hvordan tror du AFP har oppstått? Tror du arbeidsgiverne bestemte seg for at nå skal vi sannelig gi de ansatte bedre pensjon? Tips: AFP står for AVTALEFESTET pensjon. Alle får AFP, men det er de organiserte og fagforeningene som har kjempet fram denne rettigheten. På samme måte som ekstra ferie, kortere arbeidstid osv. Fatter ikke at folk er så utrolig historieløse, «klarer meg selv jeg», «bruker bare advokat». Det er litt som feminisme. Vi trenger det ikke lenger. De har hatt sine glansdager. I 2020 er vi likestilte, wage gap finnes ikke, og fagforening er bare tull.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. oktober 2020 #131 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Jeg, jeg, jeg..." Så fint for deg, da. Sayonara, alle som ikke er like fantastiske som deg. Anonymkode: 979ff...9cf Siter meg gjerne når du har argumenter å komme med du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #132 Del Skrevet 26. oktober 2020 6 timer siden, Jolene skrev: Siter meg gjerne når du har argumenter å komme med du. Okei, hva med: Jeg synes vi som samfunn bør hjelpe hverandre, og de sterkeste bør hjelpe de svakeste. Utifra det du skriver her, fremstår du som en av de "sterke" i denne sammenheng, men det ser ikke ut til at du bryr deg nevneverdig om de "svake", så lenge du får ditt. Dette synes jeg fremstår som svært egoistisk, og hadde alle tenkt sånn hadde vi ikke hatt et så godt felleskap som vi har i dag. Altså, hvis du faktisk er egoistisk og bare tenker på deg selv og dine egne rettigheter på arbeidsplassen, så står du jo fritt til å mene det. Men hvorfor ikke bare innrømme det isåfall? Anonymkode: 979ff...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #133 Del Skrevet 26. oktober 2020 6 timer siden, AndreasBR skrev: Nei, sosialisme er helt forkastelig. Det har ikke fungert i et eneste land det har blitt prøvd i.. Kapitalisme er best for alle. Alle tjener på det. Nei, slaveri er ikke kapitalisme, det er rake motsetningen til det. Jeg vet ikke jeg, jeg synes faktisk sosialisme fungerer ganske fint slik vi har det i Norge i dag. And don't take my word for it. Norge er faktisk objektivt sett et av (om ikke det) beste landet i verden å jo i. Check mate, capitalists. Anonymkode: 979ff...9cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 26. oktober 2020 #134 Del Skrevet 26. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke jeg, jeg synes faktisk sosialisme fungerer ganske fint slik vi har det i Norge i dag. And don't take my word for it. Norge er faktisk objektivt sett et av (om ikke det) beste landet i verden å jo i. Check mate, capitalists. Anonymkode: 979ff...9cf Nå har vi blandingsøkonomi i Norge med innslag fra både sosialisme og kapitalisme, ikke sosialisme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #135 Del Skrevet 26. oktober 2020 6 minutter siden, PetterKanin skrev: Nå har vi blandingsøkonomi i Norge med innslag fra både sosialisme og kapitalisme, ikke sosialisme. Norge er mer sosialistisk enn kapitalistisk, spør du meg da. Gleder meg forøvrig til å høre om alle landene hvor ren kapitalisme har blitt utprøvd med stort hell. Anonymkode: 979ff...9cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 26. oktober 2020 #136 Del Skrevet 26. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge er mer sosialistisk enn kapitalistisk, spør du meg da. Gleder meg forøvrig til å høre om alle landene hvor ren kapitalisme har blitt utprøvd med stort hell. Anonymkode: 979ff...9cf Vi har en nokså balansert blandingsøkonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 26. oktober 2020 #137 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Okei, hva med: Jeg synes vi som samfunn bør hjelpe hverandre, og de sterkeste bør hjelpe de svakeste. Utifra det du skriver her, fremstår du som en av de "sterke" i denne sammenheng, men det ser ikke ut til at du bryr deg nevneverdig om de "svake", så lenge du får ditt. Dette synes jeg fremstår som svært egoistisk, og hadde alle tenkt sånn hadde vi ikke hatt et så godt felleskap som vi har i dag. Altså, hvis du faktisk er egoistisk og bare tenker på deg selv og dine egne rettigheter på arbeidsplassen, så står du jo fritt til å mene det. Men hvorfor ikke bare innrømme det isåfall? Anonymkode: 979ff...9cf Er jo sånn det er i dag, de svakeste får den hjelpen de skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #138 Del Skrevet 26. oktober 2020 11 minutter siden, Loff77 skrev: Er jo sånn det er i dag, de svakeste får den hjelpen de skal Ja, nemlig. De svakeste blir hjulpet opp på et minimumsnivå, og de sterkeste stikker fra. Forskjellene øker. Det synes jeg ikke er riktig. Anonymkode: 979ff...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 26. oktober 2020 #139 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke jeg, jeg synes faktisk sosialisme fungerer ganske fint slik vi har det i Norge i dag. And don't take my word for it. Norge er faktisk objektivt sett et av (om ikke det) beste landet i verden å jo i. Check mate, capitalists. Anonymkode: 979ff...9cf Feilet eksperiment kaller jeg det.. Vi har gitt bort friheten vår for falsk sikkerhet. Når sekundene teller er politiet bare minutter unna vettu. USA er verdens beste land å bo i, og vi har ganske mye kapitalisme i Norge. Hver eneste inngåtte kontrakt der begge tjener på det er bokstavlig talt kapitalisme. Kapitalisme har blant annet 0 med slaveri å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 26. oktober 2020 #140 Del Skrevet 26. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nemlig. De svakeste blir hjulpet opp på et minimumsnivå, og de sterkeste stikker fra. Forskjellene øker. Det synes jeg ikke er riktig. Anonymkode: 979ff...9cf Hva hjelper det å dra de sterkeste ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå