AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Nå er jeg enda mer fortvilet enn sist. Jeg har skrevet om venninnen min som ble forlatt av sin mann i en tidligere tråd. Hun har nå begynt å fortelle detaljert hvorfor de ikke er gift lenger. At pappaen datet andre og at han bare var slem mot henne. Så nekter barna å våre hos han. Eldste datteren på 13 var hos oss og jeg overhørte samtale mellom barna. Er ikke dette omsorgssvikt? Å fortelle detaljert hvor drittsekk faren deres var? Ja, hun drikker i helgene og syns det er viktig å informere barna om alt. Hun prøvde i tillegg å kysse sin eks da han skulle levere klær til barna. Datteren beskrev det som ubehagelig. Hun var mest sannsynlig full. Jeg vet jeg ikke skal blande meg men den eldre datteren er hos oss daglig og jeg får med meg alt. Er det virkelig greit det hun gjør ? Eller er jeg bare sær ? Har tatt dette opp med henne og hun sier jeg er sær og at barna fortjener å vite sannheten. Hun vil ha han tilbake men tror det toget har kjørt for lengst. Egentlig ville jeg tipse nye dama hans men tror hun vet allerede Anonymkode: ac401...5af
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Her hadde jeg tipset barnevernet, det er ikke sunt for barn å vokse opp slik.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg ville først og fremst snakket med henne, før jeg hadde rapportert det videre. Er hun din venninne, så hadde jeg tatt praten med henne først. Anonymkode: 3050b...710 3
Rosatoast Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Du er vel virkelig ikke så firkantet, at du mener dette er omsorgssvikt? Og fortelle barna om "drittsekk pappa"? Det er ikke greit, nei. Men det er langt ifra unormalt at bitre mødre eller fedre, prøver å få barna imot den andre parten etter et stygt brudd.. Tips barnevernet uansett, for drikkingen hennes kan bli et problem. (Hvis det ikke allerede er et problem). At du skal si ifra til nye kjæresten syntes jeg blir drøyt, du har jo egentlig ingenting med dette å gjøre. Så du burde blande deg minst mulig.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, Rosatoast skrev: Du er vel virkelig ikke så firkantet, at du mener dette er omsorgssvikt? Og fortelle barna om "drittsekk pappa"? Det er ikke greit, nei. Men det er langt ifra unormalt at bitre mødre eller fedre, prøver å få barna imot den andre parten etter et stygt brudd.. Tips barnevernet uansett, for drikkingen hennes kan bli et problem. (Hvis det ikke allerede er et problem). At du skal si ifra til nye kjæresten syntes jeg blir drøyt, du har jo egentlig ingenting med dette å gjøre. Så du burde blande deg minst mulig. Jeg mener det er omsorgssvikt å fortelle barna detaljer som kan skade deres oppvekst og forhold til far. Grunnen til at jeg ønsket å tipse nye dama er jo pga min venninnen min og hennes oppførsel. At hun blir full og prøver seg på sin eks. Dama vet helt sikkert, men det er umulig å snakke med venninnen min Anonymkode: ac401...5af 7
Rosatoast Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er omsorgssvikt å fortelle barna detaljer som kan skade deres oppvekst og forhold til far. Grunnen til at jeg ønsket å tipse nye dama er jo pga min venninnen min og hennes oppførsel. At hun blir full og prøver seg på sin eks. Dama vet helt sikkert, men det er umulig å snakke med venninnen min Anonymkode: ac401...5af Det har du jo ingenting med. Og hvis hun er "venninnen din" så sladrer du vel ikke til eksen sin kjæreste, om at hun ikke er over han? Da er du ikke en "venninne" i mine øyne ihvertfall. 7
Lønnesirup01 Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Hvis det er omsorgssvikt å gi et negativt bilde av far til barna, så er det veldig, veldig utbredt. Jeg er fullstendig enig i at det både er slemt, upedagogisk og umodent, men dessverre er det mange som ikke klarer å styre seg. Det er mye følelser rundt en skilsmisse, og ofte renner det over. At barnemor nedsnakker barnefar foran barna er regelen snarere enn unntaket, etter min erfaring. Jeg har ikke lest den andre tråden så jeg aner ikke hvor lenge de har vært skilt. Men jeg hadde uansett snakket med henne, ikke ringt barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Holder med rosatoast. Om dhun går rundt og er full titt og ofte. Er jo dette noe hun så absolutt trenger hjelp med. Og om det er bra og slenge dritt om faren? Nei såklart ikke... Men, det er heller ikke direkte super uvanlig. Litt som å gi unger husarrest. Det er ikke bra! Man skal vel helst ikke gjøre det. Men, det er ganske mange som gjør det allikevel. Omsorgssvikt? Mmh, nei tror ikke det. Men, det kommer jo an på hvordan hun er ellers? Anonymkode: 7326d...780 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 Det er tydelig at hun trenger hjelp. Har du tatt en alvorsprat med henne? Tviler på at hun er en dårlig mamma sånn ellers, om barna blir tatt fra henne, så vet jeg ikke hvor det vil ende. Før det har gått så langt så burde noen sette henne på plass og fortelle henne konsekvensene av hennes oppførsel. Anonymkode: 0c08a...da9 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 14 minutter siden, Catalina Culès skrev: Her hadde jeg tipset barnevernet, det er ikke sunt for barn å vokse opp slik. Nei ærlig talt.... dette er ikke plan A i allefall. Anonymkode: d8956...99c 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ærlig talt.... dette er ikke plan A i allefall. Anonymkode: d8956...99c Så du syns det er greit at foreldre er dritings foran ungene sine ?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Så du syns det er greit at foreldre er dritings foran ungene sine ? Å tipse barnevernet er uaktuelt nå. Hun er ellers en god mor som følger opp og er kjærlig med barna sine. Hun står på for dem og elsker dem virkelig. Det er bare når hun drikker og snoker på Facebooken til eksen at hun får lyst til å fortelle hvor forferdelig han er. Hun elsker han nok og vil bare ha han tilbake Anonymkode: ac401...5af 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Så du syns det er greit at foreldre er dritings foran ungene sine ? Det er stressende om BV blir blandet inn på toppen av det at foreldrene har gått fra hverandre, og dette kan man ordne opp seg i mellom. Ta en skikkelig prat, ikke la henne ha barna i helgene og la henne få hjelp. Det burde i allefall prøves før man tyr til BV. Anonymkode: d8956...99c 2
Nymerïa Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 Kan du gi oss en link til den forrige tråden din?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 Syns også det er litt å ta i når det gjelder å kontakte barnevernet. Ikke alle foreldre er perfekte foreldre 24/7, likevel har ikke barnevernet tatt fra de ungene. Hun trenger hjelp, hvis du er ei god venninne, eller at dere er flere venninner, så burde dere heller stille opp og være der for henne. Virker som hun er lei seg og såret for det eks mannen har gjort. Det er viktig at hun blir påminnet om at barna er viktigere, og at hun burde legge vekk alkohol når hun har så mye sorg. Anonymkode: 0c08a...da9 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg enda mer fortvilet enn sist. Jeg har skrevet om venninnen min som ble forlatt av sin mann i en tidligere tråd. Hun har nå begynt å fortelle detaljert hvorfor de ikke er gift lenger. At pappaen datet andre og at han bare var slem mot henne. Så nekter barna å våre hos han. Eldste datteren på 13 var hos oss og jeg overhørte samtale mellom barna. Er ikke dette omsorgssvikt? Å fortelle detaljert hvor drittsekk faren deres var? Ja, hun drikker i helgene og syns det er viktig å informere barna om alt. Hun prøvde i tillegg å kysse sin eks da han skulle levere klær til barna. Datteren beskrev det som ubehagelig. Hun var mest sannsynlig full. Jeg vet jeg ikke skal blande meg men den eldre datteren er hos oss daglig og jeg får med meg alt. Er det virkelig greit det hun gjør ? Eller er jeg bare sær ? Har tatt dette opp med henne og hun sier jeg er sær og at barna fortjener å vite sannheten. Hun vil ha han tilbake men tror det toget har kjørt for lengst. Egentlig ville jeg tipse nye dama hans men tror hun vet allerede Anonymkode: ac401...5af Barnevernet! Asap! Anonymkode: 5d292...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet! Asap! Anonymkode: 5d292...0cb Prat med din venninne før du går til bv, og informer henne om at du vil kontakte de. Anonymkode: 060e7...598
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 Dette er forbi "snakk med henne". Hun høres ut som en alkoholiker og har ingen hemnninger. Med slike nytter det ikke ta en alvorsprat. Barnevernet neste Anonymkode: ea093...464 2
burgut Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 Overhodet ikke okay. Jeg hadde fortsatt å prøve å fortelle henne hvor slemt og feil det er,det hun gjør med å snakke ned far. Ikke bra at hun ruser seg mye på alkohol når hun har barna. Hun trenger nok hjelp til å komme seg på beina og komme over denne eksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå