Gå til innhold

Junkfood nesten hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 12 åring har 2 venner som får spise på MC, Burger King og pizza og kebab flere ganger i uken. F eks i går var de på Mc og spiste kveldsmat. I dag var de på burger king for å spise lunsj. Tenker at den dagen de skal leve på ett studielån så blir det tøft. Min gutt får ikke det. Han vil heller ikke det. Sier at det er bedre å glede seg til å spise ute av og til. Hvordan er det hos dere? 

Anonymkode: 7c4fa...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det uaktuelt å spise junk så ofte. Av og til må det være greieæt å skeie ut sånn, men ikke flere ganger i uka. 

Anonymkode: 1fb2c...537

Skrevet

Tenker de trenger kosthold veiledning. 

Anonymkode: e56ef...3b3

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men foreldrene vet at de er der. Og de synes det er ok. 

Skrevet

Har ei på 14, og ingen av hennes venner er på sånne steder så ofte. Hadde ikke vært aktuelt her heller, her går det uker imellom hver gang. Hender vi kjøper en milkshake på vei hjem hvis hun har spilt kamp, for eksempel. 

Kanskje foreldrene velger sine kamper? Og dette er en de velger å ikke ta? Hadde ikke syntes det var ok at en 12-åring hadde det kostholdet... Enten fortsetter de når de flytter for seg selv, eller så er de så lei at de er "kurert" ;) 

Skrevet

Ikke flere ganger i uken nei.. Her hender det at vi spiser på en slik resturant til middag/kvelds/lunsj en gang i blant, gjerne på en hverdag. En gang skjedde det to dager på rad.. 😅 Det var min feil da, fordi jeg har cravings på sånt.. 

Det er jo ikke sunt.. Barnet vårt er ganske allsidig og kan kose seg med stekt makrell så vel som en burger.. Går egentlig bare i vegetarburgere da, for vi spiser bare halal.. 

Anonymkode: 3c9bf...241

Skrevet

Her har vi ikke noe regel på det. Barna på 8, 11 og 15  blir lei om de spiser det oftere enn 2-3 ganger i mnd.

Men om de hadde spist ute slik flere ganger i uka måtte vi jo hatt regler på det.

Skjønner ikke hvordan folk ikke blir lei av slik mat og at man velger seg halvfabrikata møkk når de skal kose seg😯 Kan man ikke spise noe ut noe godt når man først skal skeie ut😂 (Men jaja, det er vel smak og behag😃)

Men tilbake til saken din: å spise slikt flere ganger i uka hadde vært uaktuelt her, noe det burde være i alle hjem synes jeg. Både på grunn av kosthold, men også økonomi. Det blir jo dyrt i lengden.

Skrevet

Ingen regel på det, noen uker 4 ganger, andre ganger 0

Anonymkode: 224c8...66b

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger annen veiledning ser jeg

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor bry deg om hva andre gjør? Legger du ut for å føle deg bedre?

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bry deg om hva andre gjør? Legger du ut for å føle deg bedre?

Jepp😁

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min 12 åring har 2 venner som får spise på MC, Burger King og pizza og kebab flere ganger i uken. F eks i går var de på Mc og spiste kveldsmat. I dag var de på burger king for å spise lunsj. Tenker at den dagen de skal leve på ett studielån så blir det tøft. Min gutt får ikke det. Han vil heller ikke det. Sier at det er bedre å glede seg til å spise ute av og til. Hvordan er det hos dere? 

Hadde ikke brydd meg om kostholdet til andre. Så slitsomt. 

Anonymkode: 7a89e...de1

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men foreldrene vet at de er der. Og de synes det er ok. 

Hvorfor bryr du deg? 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke brydd meg om kostholdet til andre. Så slitsomt. 

Enig. Fy søren så slitsomt. Jeg har nok med å bry meg om min egen familie sitt kosthold og det er ikke perfekt. 

Skrevet

Hvis bare alle var som jeg, da ville alt bli bra! :fnise: 

image.png.0501244593d6c9691345ff7fda2f1646.png

Anonymkode: c3377...7b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde snakket med foreldrene og forsøkt på en snedig måte å komme inn på barn og kosthold. Det er jo ikke bra for barn å spise søppelmat flere ganger i uken. Barn trenger jo et variert og sunt kosthold. Det kan jo være at foreldrene ikke er så flinke i matlaging heller og da velger de den letteste utveien.

Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Jeg hadde snakket med foreldrene og forsøkt på en snedig måte å komme inn på barn og kosthold. Det er jo ikke bra for barn å spise søppelmat flere ganger i uken. Barn trenger jo et variert og sunt kosthold. Det kan jo være at foreldrene ikke er så flinke i matlaging heller og da velger de den letteste utveien.

Seriøst?? 

Du synes ikke det er LITT nedlatende? 

• Liker 7
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?? 

Nei

Endret av Honey Dew
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?? 

Jeg hadde definitivt reagert om en foreldre kom å snakket med meg om det hverfall 

• Liker 2
Skrevet

Vi spiser ute med barna flere ganger i uken. Innimellom får de bestemme, da blir det gjerne junkfood. Men ellers blir det sushi, taco, kebab. Har hektiske hverdager et par ganger i uka der vi rett og slett ikke rekker hjemom for å spise, når vi er i sentrum og lillebrors musikkøvelse begynner kl fire, og storesøsters begynner halv seks. Da har vi akkurat til til et restaurantbesøk innimellom. Barna mine har gjort lekser inne på mange av byens restauranter, og innimellom blir det burger king.

Anonymkode: f5fab...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...