Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Kan noen hjelpe meg sortere tankene? lever i hpet om at noen kanskje har opplevd det samme og at det gikk fint?

Jeg har fått påvist PCOS, men ville prøve en siste gang naturlig, selvom syklusen min er på typ 52 dager. Jeg bruker clearblue digital el tester som viser høy og maksimal fertilitet. Høy er blinke smiley, mens max er når egget faktisk slippes og smileyn er statisk. 

Mandag fikk jeg blinke smiley, og vi kjørte på i på vente av statisk smiley, som enda ikke er kommet. i dag, en drøy uke senere blinker den fremdeles. og da jeg tørket meg i dag var det rosa blod på papiret. aldri opplevd før. kan man ha EL og få mens samtidig? kan det være festningsblødning? altså det er så frustrerende å ikke vite. og hvis det er mensen-hvordan kan cb vise høy fertilitet fremdeles? tok en isted også- viste fremdeles den hersens blinke smileyn!

Noe der ute som vil dele sin erfaring? eller om noen har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har å pcos, og bruker samme tester. Jeg har gått på letrozol og metformin i et år nå, og da viser testene riktig. Blitt bekreftet med prøver/ul. Når jeg Ikke har brukt letrozol og metformin så blinker den i hytt og pine, helt fram til mens, pga hormonklusset pga pcos. Men har å hatt blinkene smiley i 9 dager, før det ble fast. 

Anonymkode: 2fabf...6f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk blodflekker i Pp2 ved eggløsning, og 6 dager etter eggløsning, før spotting ved mensen. Hadde kjemisk denne mnd. 

Så blod er ikke ensbetydende med mensen, kan være det var eggløsning du blødde av. 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for at dere svarte.. det betyr mye når man opplever noe utenfor normalen. Man føler seg mindre alene, noe som er årsaken til at dette forumet er så populært vil jeg tro. 

Vi har forsøkt i snart ett år.. og jeg var så glad for jeg tenkte okei, siste naturlige forsøk, og jeg tok alle disse testene som bare viste seg å bli helt feil.. så utrolig kjipt å ha en så fullstendig uforutsigbar syklus og en mann som ikke nødvendigvis er den beste samtalepartneren. men tusen takk for svarene dere.. 

jeg endte opp med å få full blødning så det gikk fra lyserosa til full blødning - uten å ha faktisk fått el, og mensen skulle ha kommet om 12 dager.. men slik er pcos livet. nå skal jeg begynne med Letrozol jeg også og gleder meg til å få en frisk start:) 

Masse lykke til til dere begge:)

Skrevet
1 time siden, miamia23 skrev:

Tusen takk for at dere svarte.. det betyr mye når man opplever noe utenfor normalen. Man føler seg mindre alene, noe som er årsaken til at dette forumet er så populært vil jeg tro. 

Vi har forsøkt i snart ett år.. og jeg var så glad for jeg tenkte okei, siste naturlige forsøk, og jeg tok alle disse testene som bare viste seg å bli helt feil.. så utrolig kjipt å ha en så fullstendig uforutsigbar syklus og en mann som ikke nødvendigvis er den beste samtalepartneren. men tusen takk for svarene dere.. 

jeg endte opp med å få full blødning så det gikk fra lyserosa til full blødning - uten å ha faktisk fått el, og mensen skulle ha kommet om 12 dager.. men slik er pcos livet. nå skal jeg begynne med Letrozol jeg også og gleder meg til å få en frisk start:) 

Masse lykke til til dere begge:)

Håper du er like heldig med syklusene som meg, etter oppstart på letrozol. Jeg hadde sykluser på rundt 150 dager, nå har jeg jevnt over sykluser på 28-30 dager. Krysser fingrene for deg å🤞 Masse lykke til. Clearblue advance som du har brukt, fungerer veldig bra for meg nå som syklusene er i orden. Viser alltid riktig resultat😊

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du er like heldig med syklusene som meg, etter oppstart på letrozol. Jeg hadde sykluser på rundt 150 dager, nå har jeg jevnt over sykluser på 28-30 dager. Krysser fingrene for deg å🤞 Masse lykke til. Clearblue advance som du har brukt, fungerer veldig bra for meg nå som syklusene er i orden. Viser alltid riktig resultat😊

Tusen takk- håper jeg og :) 

Skrevet

Jeg har også pcos og kjenner frustrasjonen. Jeg har ikke brukt den monitoren, men jeg tror blinkesmiley betyr at man har høyere østrogen - noe man i en normal syklus får opp mot eggløsning. Fast smiley kommer når man peaker hormonet LH. Med pcos kan det være annerledes. Man kan ha konstant forhøya østrogen og LH, og risikere at el tester og monitor ikke slår ut riktig. Det blir jo vanskelig å fastslå EL da, men jeg personlig ser etter fertil utflod og temper. Har blitt gravid en gang uten utslag i noen tester. 

Med pcos er det jo vanlig å ikke ha EL hver måned, noe som er sykt frustrerende.. hvis dere har prøvd i 1 år høres det på tide ut å få medisinsk hjelp😊 mange med pcos som har blitt gravid slik.

Anonymkode: e9189...52a

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet mye med monitoren mitt første prøveår, før jeg også fant ut at jeg hadde pcos og helt tullete sykluser. Nøyaktig 1 år etter prøvestart fikk jeg metformin hos gynekolog og jeg ble gravid på første EL på det. Ved neste forsøk var det rett på metformin igjen, så to av barna mine hadde jeg neppe fått uten denne hjelpen. Nå er vi i gang med prøving på sistemann, og jeg har gått på metformin et halvt år nå. Syklusene er relativt stabile, kan ikke sammenlignes med for noen år i allefall, men jeg er utålmodig så ønsker tidligere EL og litt boost der, så håper også på letrozol snart.

Masse lykke til til deg!

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 21.10.2020 den 13.18, Amatariel skrev:

Jeg slet mye med monitoren mitt første prøveår, før jeg også fant ut at jeg hadde pcos og helt tullete sykluser. Nøyaktig 1 år etter prøvestart fikk jeg metformin hos gynekolog og jeg ble gravid på første EL på det. Ved neste forsøk var det rett på metformin igjen, så to av barna mine hadde jeg neppe fått uten denne hjelpen. Nå er vi i gang med prøving på sistemann, og jeg har gått på metformin et halvt år nå. Syklusene er relativt stabile, kan ikke sammenlignes med for noen år i allefall, men jeg er utålmodig så ønsker tidligere EL og litt boost der, så håper også på letrozol snart.

Masse lykke til til deg!

Ah, krysser fingrene for deg!! håper det sitter snart ❤️

Selv kjenner meg litt rådvill. Har akkurat gjennomført kur med dobbel dose klomifen (pergotime) i håp om at EL skulle komme tidligere etc. Det hadde ingen effekt på meg.  Så spørsmålet er om jeg skal prøve leztrozol/femar eller om jeg skal gå direkte på lavdose hormonstimulering tilsvarende de gjør ved ivf. jeg vet jo at jeg kan bli gravid, jeg har jo ei lita ei på to år.. men det er denne ustabile syklusen og det faktum at vi har prøvd i snart ett år- i tillegg til at jeg har to gynekologer som er motstridende som gjør meg huggærn. Hva hadde du gjort?

Skrevet
6 minutter siden, miamia23 skrev:

Ah, krysser fingrene for deg!! håper det sitter snart ❤️

Selv kjenner meg litt rådvill. Har akkurat gjennomført kur med dobbel dose klomifen (pergotime) i håp om at EL skulle komme tidligere etc. Det hadde ingen effekt på meg.  Så spørsmålet er om jeg skal prøve leztrozol/femar eller om jeg skal gå direkte på lavdose hormonstimulering tilsvarende de gjør ved ivf. jeg vet jo at jeg kan bli gravid, jeg har jo ei lita ei på to år.. men det er denne ustabile syklusen og det faktum at vi har prøvd i snart ett år- i tillegg til at jeg har to gynekologer som er motstridende som gjør meg huggærn. Hva hadde du gjort?

Jeg har vært i veldig lik situasjon, så vet ganske lett hva jeg hadde gjort. Da pergotime ikke fungerte på meg ble jeg satt på metformin, og det gjorde susen for hormonkontrollen og jeg fikk EL. Men som nevnt over er vi på ny prøverunde nå, og selv om jeg går på metformin så er jeg ikke helt fornøyd med syklusen. Fikk letrozol denne pp'en jeg er i nå, og EL kom rekordtidlig!

Så jeg ville absolutt sagt til gynekologen at du ønsker letrozol.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg har vært i veldig lik situasjon, så vet ganske lett hva jeg hadde gjort. Da pergotime ikke fungerte på meg ble jeg satt på metformin, og det gjorde susen for hormonkontrollen og jeg fikk EL. Men som nevnt over er vi på ny prøverunde nå, og selv om jeg går på metformin så er jeg ikke helt fornøyd med syklusen. Fikk letrozol denne pp'en jeg er i nå, og EL kom rekordtidlig!

Så jeg ville absolutt sagt til gynekologen at du ønsker letrozol.

Skjønner, ja det er også det som føles mest rett for min del. Jeg har tablettene og tenker å kjøre på med dobbel dose så da er det bare å vente på mens og prøve med det. Da har jeg i det minste virkelig prøvd alt før hormonstimulering. 

Så godt å høre at du fikk tidlig EL med letrozol! hadde du enkel eller dobbel dose? Håper dere lykkes denne runden ❤️ 

Skrevet
18 minutter siden, miamia23 skrev:

Så godt å høre at du fikk tidlig EL med letrozol! hadde du enkel eller dobbel dose? Håper dere lykkes denne runden ❤️ 

Første gang, så ble en enkel dose, og ser ut til at det hjalp på å få et modent egg til et normalt tidspunkt iallefall. Var på UL på tirsdag og tittet på det. Fikk EL-sprøyte for sikkerhets skyld, sa gynekologen, for å være sikker på at det slipper. Og etter alle beregninger så slipper det i dag. Veldig spent ja :hjertesmil:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Amatariel skrev:

Første gang, så ble en enkel dose, og ser ut til at det hjalp på å få et modent egg til et normalt tidspunkt iallefall. Var på UL på tirsdag og tittet på det. Fikk EL-sprøyte for sikkerhets skyld, sa gynekologen, for å være sikker på at det slipper. Og etter alle beregninger så slipper det i dag. Veldig spent ja :hjertesmil:

fantastisk da! og så bra at det fungerte selv når ikke pergo(klomifen) funket! gir meg håp:)

Ah, fikk du ovitrelle? krysser fingrene for deg! Hold meg oppdatert da:) og masse lykke til! ❤️ 

Skrevet
16 minutter siden, miamia23 skrev:

Ah, fikk du ovitrelle?

Jepp, satt den sent på tirsdagskvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...