Gå til innhold

Min eks mistet jobben pga. korona, nå har hun begynt å prostituere seg. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min eks. (forholdet var over for 2 år siden, men vi har hatt ok vennskap etter det), mistet jobben pga. korona. I dag oppdaget jeg at hun har lagt ut en annonse på en eskorte-side, med tilbud om sex.

Hva gjør jeg?

Bør jeg fortelle henne at jeg vet om det? Bør jeg forsøke å snakke henne ut av det?

Blir det mer problematisk for henne dersom hun vet at jeg vet?

Jeg regner med at hun har valgt å prostituere seg pga. dårlig økonomi. Alternativet hennes er å gå på sosialen.

Anonymkode: 67e4f...f15

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingenting, gjør du. Du har nemlig ingenting med hva exen din gjør. 

Skrevet

hun har valgt det og har lov til det
hvorfor du var inne på eskorteside?

Anonymkode: 08039...e39

• Liker 8
Skrevet

Hva har dette med deg å gjøre egt?

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg er enig. Men vi er gode venner, og jeg er oppriktig bekymret for henne. Prostitusjon kan medføre en del uheldige konsekvenser, og tiltrekke seg dårlige mannfolk.

Jeg er veldig usikker nå.

Skal jeg bare late som ingenting når jeg treffer henne?

• Liker 1
Skrevet

Litt suspekt at du selv var på en sånn side ja. Men hadde jeg visst det hadde jeg nok brød å prate hun ut av det, for hennes skyld. 

Anonymkode: f0d6c...718

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hun har valgt det og har lov til det
hvorfor du var inne på eskorteside?

Det er vel egentlig ikke så interessant for denne saken, men svaret er fordi jeg har hatt en mistanke om at hun skulle gjøre det.

Og jeg er fortsatt oppriktig glad i henne og bryr meg om henne. Jeg ønsker ikke at hun skal rote seg borti noe dumt.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Ragle skrev:

Nei, jeg er enig. Men vi er gode venner, og jeg er oppriktig bekymret for henne. Prostitusjon kan medføre en del uheldige konsekvenser, og tiltrekke seg dårlige mannfolk.

Jeg tenker at det er fint om du tør å bry deg. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Ragle said:

bland deg uten om. hun vet godt hva hennes valgmuligeter er

Skrevet
7 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Ingenting, gjør du. Du har nemlig ingenting med hva exen din gjør. 

Skal man si det samme om bekjente driver med andre selvskadende ting også? Hakke noe med det? 

Selvfølgelig skal man blande seg inn når noen har det så vondt at de tyr til slike ting. 

Anonymkode: 91ec8...459

• Liker 8
Skrevet

Du får kjøpe en time da, så blir din eks sjokkert når dere møtes så kan du ta det derifra. 

Anonymkode: feb2c...5ee

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skal man si det samme om bekjente driver med andre selvskadende ting også? Hakke noe med det? 

Selvfølgelig skal man blande seg inn når noen har det så vondt at de tyr til slike ting. 

en voksen dame vet godt hva prostitusjon går ut på, og medfølgende risiko

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med hun vet hva hun går til. Selvskading er en psykisk sykdom og kan ikke sammenlignes. 

Skrevet

en voksen dame vet godt hva prostitusjon går ut på, og medfølgende risiko

Hun virker jo desperat etter penger siden hun har mista jobben. Kanskje ser det ut som eneste utvei. Ganske tragisk, og midt i en pandemi. Er vel ikke akkurat noe hun har valgt fordi hun har så forbanna lyst til det! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun virker jo desperat etter penger siden hun har mista jobben. Kanskje ser det ut som eneste utvei. Ganske tragisk, og midt i en pandemi. Er vel ikke akkurat noe hun har valgt fordi hun har så forbanna lyst til det! 

Om hun er sagt opp kan hun får støtte, samtig søke ny jobb. Dette skjer for veldig mange under pandemien. de flese blir ikke prostiuerte. 

• Liker 2
Skrevet

Når man er desperat kan man gjøre desperate ting, som i etterkant kanskje ikke var så smart.

Samtidig så KAN det jo hende at hun egentlig ikke synes det er så "farlig" å selge sex. Det er kanskje samfunnets fordømmelse av dette som er et like stort problem for henne. Og fordømmelsen kan føre til skam.

Det er derfor jeg er usikker på om jeg skal prøve å snakke med henne, eller om jeg skal late som ingen ting.

Begge deler kan være det dårlig valg.

Og jeg er villig til å ofre vennskapet, dersom det fører til noe godt for henne hvis jeg snakker med henne.

Det er kanskje like mye skamfult å søke om sosialpenger?

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei.

Min eks. (forholdet var over for 2 år siden, men vi har hatt ok vennskap etter det), mistet jobben pga. korona. I dag oppdaget jeg at hun har lagt ut en annonse på en eskorte-side, med tilbud om sex.

Hva gjør jeg?

Bør jeg fortelle henne at jeg vet om det? Bør jeg forsøke å snakke henne ut av det?

Blir det mer problematisk for henne dersom hun vet at jeg vet?

Jeg regner med at hun har valgt å prostituere seg pga. dårlig økonomi. Alternativet hennes er å gå på sosialen.

Anonymkode: 67e4f...f15

Du bare driter i å si noe som helst. Som du sier, hun er en eks, derfor har du fint lite med hva hun foretar seg.

• Liker 1
Skrevet

Om hun er sagt opp kan hun får støtte, samtig søke ny jobb. Dette skjer for veldig mange under pandemien. de flese blir ikke prostiuerte. 

Ja, men da er det ett eller annet som ikke stemmer. Ville tatt en prat med henne. Tviler på at hun vil bli prostituert bare fordi hun er kåt. 🙄

Skrevet

Ikke så lett å få jobb om dagen. Og i hvert fall ikke om du ikke har utdannelse.

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i Norge og i Norge er det ikke lov å bry seg, da skal man bare passe på seg selv og evt angre dypt når vedkommende tar livet sitt. Kalde, patetiske søplesamfunn.

Anonymkode: 3a366...97d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...