Gå til innhold

Hudpleie til 12-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 12-åring har begynt å få nupper og svarte hudormer i ansiktet. Han ønsker at jeg hjelper han med produkter. Min erfaring er at det stort sett er peeling og syrer som hjelper på slikt, men man kan jo ikke kjøre sånt på barnehud...

hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med barnet til hudlege :)

Anonymkode: a1482...880

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok startet med en mild rens og en mild fuktighetskrem. Jeg hadde veldig god erfaring med avene når jeg var i den alderen. Ellers så kan du jo høre med legen om barnet kan bruke basiron, det inneholder et stoff som virker mot svare prikker og kviser. Men dette kan være sterkt så ville rådført meg med lege først. 

Veldig bra at du tar dette på alvor. Har selv erfaring med å ikke få hjelp til min urene hud i den alderen, og det unner jeg ingen. Lykke til 😊

• Liker 2
Skrevet

Ansiktsvask og fuktighetskrem er nok stedet å begynne. Du kan eventuelt forhøre deg på et apotek, de har hudvenlige produkter. 

Anonymkode: cf961...ccf

Skrevet

Skinsecret.no

Hvorfor ikke bruke syrer på "barnehud"? Han er 12 år, ikke 7 eller 8.

Anonymkode: 81c01...64e

Skrevet

Dermalogica har en serie for ung uren hud som heter Clean Start. Ser de har den på Vitusapotek.

Anonymkode: 7b430...f05

• Liker 2
Skrevet

Dermalogica har en fin serie for ung hud, clean start. Ønsker du ikke bruke så mye penger har de mange fine alternativer som er rimeligere men det lønner seg ofte å kjøpe de litt ordentlige merkene. Vis datteren din hvordan hun skal bruke det og at hun ikke trenger å ta så mye av gangen da produktene er drøye, da varer de lengre

Anonymkode: 7c63e...729

• Liker 2
Skrevet

En del Vitusapotek har hudpleiesalonger der de har hudpleiebehandlinger for tenåringshud. 

Anonymkode: b3967...729

Skrevet
7 timer siden, Ella Grisella skrev:

Min 12-åring har begynt å få nupper og svarte hudormer i ansiktet. Han ønsker at jeg hjelper han med produkter. Min erfaring er at det stort sett er peeling og syrer som hjelper på slikt, men man kan jo ikke kjøre sånt på barnehud...

hva anbefaler dere?

Er problemet  stort ville jeg gått til hudpleier.. MD eller noe.  

Anonymkode: 90c69...059

Skrevet

Jeg brukte Clean Start fra Dermalogica når jeg var yngre, det er en fin serie. Husk å lære han å bruke solkrem daglig også. 

• Liker 2
Skrevet

Huden gjenspeiler tarmen. Spis sunnere så skal dere se problemet bli borte. Hjelper ikke å smøre på ting på huden, man må ta roten til problemene. Jeg får selv mye svarte prikker på nesa og på kinnene når jeg spiser produkter som inneholder melkeprodukter som sjokolade, is, yoghurt, melk osv Også viktig å ikke spise for mye av produkter som inneholder gluten som kjeks, pizza, kake, boller, loff 

Anonymkode: 5ef11...459

Skrevet

Tusen takk for svar! Tenker vi prøver den Clean start jeg :)

Skrevet

Bra valg. Jeg bruker peelingen selv og er nesten 40. 

Anonymkode: 24324...425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...