Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært igjennom dette? Hvor langt var du på vei og hvordan var det? Fikk du det innvilget / eller ikke?

I forrige uke ble det oppdaget at jeg er gravid i cirka uke 12, men ble voldtatt - tok angrepille og trodde det var «overstått». Jeg er så rådvill, trist, oppgitt og aner ikke hva jeg går til. Skal i ett møte på sykehuset for å søke om det over helgen, og det er vel alt jeg vet. 

Anonymkode: 0ac46...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det, men vil tro du får innvilget. Du har tross alt en veldig god grunn. Jeg ville bare gi deg en digital klem❤️

Anonymkode: 8782e...1ba

• Liker 3
Skrevet

Vil tro prosessen går ganske fort og at du lett får dette innvilget. Håper de tar godt vare på deg på sykehuset og i prosessen. Har du noen du kan ha som støtte? 

Anonymkode: d2c9e...99e

Skrevet

Alle får innvilget i uke 13, det er ikke sååå langt på vei. Du får nok tabletter med en gang, men siden du er over uke 9 så vil de nok helst at du er innlagt på sykehuset. 

Jeg har ikke tatt abort, men har hatt dødt foster som skulle ut på samme måte. Det var ikke så ille fysisk dom forventet, psykisk er noe annet.....

Stor klem og lykke til ♥️

Anonymkode: b69e5...b47

Skrevet

Har vært gjennom, av andre årsaker. 

Nemnden var sikkert en formalitet, men de var opptatt av jeg hadde fått informasjon om alternativer, og det tok lenger tid enn jeg hadde trodd. Følte meg presset, og det var ubehagelig, fordi jeg var uforberedt på det. 

Du har rett til å ha med deg en person hvis du ønsker det. 

Min abort var senere, vond, men ikke uutholdelig.  Fikk så mye smertestillende jeg ønsket (morfin). Må gjøres på sykehus etter uke 9. 

Mitt beste råd er at du tar med deg noen du er trygg på. Det kommer til å gå fint, selv om det er en lei situasjon å være i. 

Om du mot formodning skulle få avslag har du rett til å klage, og det er svært få som ikke da ender opp med å få innvilget.

Anonymkode: 142b5...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...