AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Er så drittlei av å vente og ha vondt hele tiden.. Jeg er 37, har ingen barn fra før, og tok ut spiralen for 6 mnd siden. 3 uker etterpå, vips, jeg var gravid. Totalt uventet da jeg var sikker på at kroppen måtte tilvenning å være uten prevensjon osv, før den var klar til å bli gravid.. spontanabort kom uke 6+5, og fikk time til gynekolog, og alt var kommet ut selv, og jeg hadde en perfekt slimhinne. Har hatt 2 menstruasjoner siden. Og ble nesten desperat etter å bli gravid igjen, har lest og prøvd alt jeg har maktet, og nå føler jeg at jeg ikke gidder å gå rundt å ha vondt. Jeg vil bare slappe av nå, holder på å bli sprø.. Mensen etter spontanabort var normal, forrige mensen var derimot meget rar. Mensenmurringer/smerter hele uken før og under mensen som bare varte 2 dager. Mensenmurringer/smerter hele uken før eggløsning, og under, ga seg i et par dager, og nå er det mensen murring igjen.. ømme pupper, hodepine, svimmelhet, oppblåst og fæl, sur er jeg, griner av ingenting, fryser hele dagen, småkvalm og regelrett uggen i formen. Har vært sånn siden forrige menstruasjon.. Og så tok jeg en test igår 9 dpo, og den var jo selvsagt negativ, for jeg skal visst bare være generelt dårlig i form 😖 er så drittlei av å gå rundt å føle meg sånn som dette. Noen som har vært med lignende, og vet om ting normaliseres igjen? Har legetime i uken som kommer.. Anonymkode: 20005...f97 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Ingen som har vært borti dette? Ts Anonymkode: 20005...f97
Niny Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Halve Pp2 hadde jeg det sånn, og hele denne PP(4) har vært sånn. Hatt vonde kramper og vært trøtt og sur og snopesyk helt siden forrige mens. Er 8dpo idag, så for tidlig å teste også.. Lege sjekket meg for de sterke smertene hin dagen. Fant ikke noe. Konkluderte med tilfeldige livmorsammentrekninger..
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så drittlei av å vente og ha vondt hele tiden.. Jeg er 37, har ingen barn fra før, og tok ut spiralen for 6 mnd siden. 3 uker etterpå, vips, jeg var gravid. Totalt uventet da jeg var sikker på at kroppen måtte tilvenning å være uten prevensjon osv, før den var klar til å bli gravid.. spontanabort kom uke 6+5, og fikk time til gynekolog, og alt var kommet ut selv, og jeg hadde en perfekt slimhinne. Har hatt 2 menstruasjoner siden. Og ble nesten desperat etter å bli gravid igjen, har lest og prøvd alt jeg har maktet, og nå føler jeg at jeg ikke gidder å gå rundt å ha vondt. Jeg vil bare slappe av nå, holder på å bli sprø.. Mensen etter spontanabort var normal, forrige mensen var derimot meget rar. Mensenmurringer/smerter hele uken før og under mensen som bare varte 2 dager. Mensenmurringer/smerter hele uken før eggløsning, og under, ga seg i et par dager, og nå er det mensen murring igjen.. ømme pupper, hodepine, svimmelhet, oppblåst og fæl, sur er jeg, griner av ingenting, fryser hele dagen, småkvalm og regelrett uggen i formen. Har vært sånn siden forrige menstruasjon.. Og så tok jeg en test igår 9 dpo, og den var jo selvsagt negativ, for jeg skal visst bare være generelt dårlig i form 😖 er så drittlei av å gå rundt å føle meg sånn som dette. Noen som har vært med lignende, og vet om ting normaliseres igjen? Har legetime i uken som kommer.. Anonymkode: 20005...f97 Er du lei allerede? Høres ut som du i utgangspunktet har hatt bare 2 pp ? Og det er veldig normalt at det kan ta opptil ett helt år å få normal syklus igjen etter presentasjonsbruk og spesielt spiral, det kan ta opptil 2 år. Her er vi mange som har prøvd i flere år med mange prøverør bak seg. Anonymkode: 7fb50...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 2 timer siden, Niny skrev: Halve Pp2 hadde jeg det sånn, og hele denne PP(4) har vært sånn. Hatt vonde kramper og vært trøtt og sur og snopesyk helt siden forrige mens. Er 8dpo idag, så for tidlig å teste også.. Lege sjekket meg for de sterke smertene hin dagen. Fant ikke noe. Konkluderte med tilfeldige livmorsammentrekninger.. Bra de ikke fant noe annet! ❤ jeg er veldig spent på hva lege sier om meg. Håper selvsagt mens ikke kommer denne gangen, men tar ikke ny test før mens uteblir.. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du lei allerede? Høres ut som du i utgangspunktet har hatt bare 2 pp ? Og det er veldig normalt at det kan ta opptil ett helt år å få normal syklus igjen etter presentasjonsbruk og spesielt spiral, det kan ta opptil 2 år. Her er vi mange som har prøvd i flere år med mange prøverør bak seg. Anonymkode: 7fb50...ea4 Ja, lei av å ha vondt. Har aldri hatt særlig plager med mens eller eggløsning før, så jeg er mest frustrert over det.. Jeg hadde spiral i 5 mnd, så tviler på at det er problemet. P-pillen derimot har jeg brukt i mangfoldige år.. Trist å høre om dere som prøver i mange år. Det ordner seg til slutt ❤ Ts Anonymkode: 20005...f97 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg tenkte umiddelbart at de symptomene du har nesten høres ut som den SAen bør sjekkes opp i selv om de sa alt var kommet ut. Om du fryser og føler deg skikkelig uvel, ta ihvertfall blodprøver og CRP etc så det ikke er en infeksjon eller betennelse etter denne. Lykke til med prøvingen, det går til slutt:) Anonymkode: 65ef3...49b 1
supernaturalfan Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Føler med deg ❤️ Ble gravid på 2.forsøk, endte i SA. Har hatt 3 menstruasjoner siden, og like ulykkelig hver gang den kommer.. De har vært litt rare.. varer i ca 7-8 dager, er vant med 5-6 fra før. Før har det vært jevn blødning gjennom hele, begynner smått lander på medium blødning, og avtar. Aldri hatt noe voldsomme blødninger.. Men nå er de 3-4 første døgn såvidt blødning, før det er mye blødning et par dager, og avtar så normalt.. Den siste menstruasjonen var mer normal enn de andre, kanskje kroppen bare bruker mer tid å finne tilbake til seg selv..? Denne gangen var det 3 døgn med lite og så 2døgn med vanlig blødning og avtok som normalt, og ikke flom som de to andre gangene mellom SA og nå.. Jeg har vurdert å ringe legen å høre om det er nødvendig med en sjekk. Jeg har ikke vært inne til sjekk hos gyn etter SA, da jeg tror alt kom ut og kroppen ordnet selv. Men etter denne siste mensen tenker jeg å vente en mnd til og se neste mens før jeg evt tar kontakt.. kan virke som det normaliserer seg.. Håper jo såklart ikke det blir noe neste mens da Jeg har ikke hatt andre plager ifm SA, type kvalme, hodepine eller annet.. Så tror nok det er lurt du tar en sjekk med legen 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte umiddelbart at de symptomene du har nesten høres ut som den SAen bør sjekkes opp i selv om de sa alt var kommet ut. Om du fryser og føler deg skikkelig uvel, ta ihvertfall blodprøver og CRP etc så det ikke er en infeksjon eller betennelse etter denne. Lykke til med prøvingen, det går til slutt:) Anonymkode: 65ef3...49b 1 time siden, supernaturalfan skrev: Føler med deg ❤️ Ble gravid på 2.forsøk, endte i SA. Har hatt 3 menstruasjoner siden, og like ulykkelig hver gang den kommer.. De har vært litt rare.. varer i ca 7-8 dager, er vant med 5-6 fra før. Før har det vært jevn blødning gjennom hele, begynner smått lander på medium blødning, og avtar. Aldri hatt noe voldsomme blødninger.. Men nå er de 3-4 første døgn såvidt blødning, før det er mye blødning et par dager, og avtar så normalt.. Den siste menstruasjonen var mer normal enn de andre, kanskje kroppen bare bruker mer tid å finne tilbake til seg selv..? Denne gangen var det 3 døgn med lite og så 2døgn med vanlig blødning og avtok som normalt, og ikke flom som de to andre gangene mellom SA og nå.. Jeg har vurdert å ringe legen å høre om det er nødvendig med en sjekk. Jeg har ikke vært inne til sjekk hos gyn etter SA, da jeg tror alt kom ut og kroppen ordnet selv. Men etter denne siste mensen tenker jeg å vente en mnd til og se neste mens før jeg evt tar kontakt.. kan virke som det normaliserer seg.. Håper jo såklart ikke det blir noe neste mens da Jeg har ikke hatt andre plager ifm SA, type kvalme, hodepine eller annet.. Så tror nok det er lurt du tar en sjekk med legen Ja, jeg er klar for legesjekk om et par dager. Det kan jo ikke være riktig at man skal føle seg påkjørt og elendig hver eneste mnd, 3 av 4 uker fremover... men jeg fikk jo ultralyd etter SA, og så slimhinnen klart og tydelig selv. I tillegg til at graviditetstester ble negative uken etterpå.. 🤔 Setter stor pris pådere som svarer, og veldig kjekt at dere vil dele egne opplevelser ❤ Jeg har aldri blødd mye, har i nød trengt et bind eller to, og stort sett er truseinnlegg innafor. Men forrige mensen var så veldig lite og kort at jeg er spent på denne gangen, om den kommer. Er 11 dpo idag, og kjenner på alle symptomene. Bortsett fra at kvalmen er verre, sitter nesten og smågulper innimellom... og intens hodepine... smertene hadde vært verdt det om det er en baby inni her, men om mensen kommer, så er det så fullstendig meningsløst å gå rundt å føle seg så fryktelig... 😖 Ts Anonymkode: 20005...f97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå