Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selvfølgelig høre med sjefen ang reglene, men har ikke fortalt at jeg er gravid ennå (er bare 5 uker på vei) men er nysgjerrig. Jeg jobber i Oslo kommune og har termin juli 2021. Har planer om å flytte ut av Oslo i permisjonstiden og dermed også slutte i jobben, så derfor kan jeg ikke ta ferien i 2022. For den ferien kan vel ikke brukes da jeg flytter ut av Oslo kommune? Regner med at jeg må ta de 5 ukene rett før jeg skal ut i permisjon neste år? Si at jeg går ut i permisjon andre uka i juni. Da skal jeg altså ha ferien min fra rundt tidlig mai?

Anonymkode: c9906...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det trenger du da ikke. Du kan ta lovfestet ferie i løpet av permisjonen, f.eks på høsten og så kan du overføre resten av ferien til året etter. Du får uansett feriepenger, så bare spar resten av de pengene. Ferie kan avvikles helt frem til siste dag i jobb, også når du er i permisjon. Hvor du bor har ingen ting å si, er mange som jobber i Oslo men som ikke bor der. Jeg hadde ikke brukt opp ferien min før permisjon iallefall. 

Anonymkode: 3254b...61c

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar! ☺️ Men en ny jobb vil mest sannsynlig ikke være i Oslo. Så derfor lurer jeg på om det fortsatt går an å spare den ferien, og ta den mot slutten, når permisjonen min er over, når jeg da ikke har jobb i Oslo lenger 🤔

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! ☺️ Men en ny jobb vil mest sannsynlig ikke være i Oslo. Så derfor lurer jeg på om det fortsatt går an å spare den ferien, og ta den mot slutten, når permisjonen min er over, når jeg da ikke har jobb i Oslo lenger 🤔

Bedre å ta den i permisjon og utsette den. 

Anonymkode: 496f2...762

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å ta den i permisjon og utsette den. 

Så det går altså an å ta ferien f.eks midt i permisjonstiden? Slik at permisjonen da blir forskyvet?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det går altså an å ta ferien f.eks midt i permisjonstiden? Slik at permisjonen da blir forskyvet?

Ja. Du kan ta ferie 6 uker etter fødsel og dermed utsette permisjonen de ukene (bare husk å søke om det) 

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men kun den lovbestemte. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men kun den lovbestemte. 

Nav innvilger den lovbestemte. Om man har mer enn det må arbeidsgiver godkjenne. 

Anonymkode: c6dc4...508

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan forlenge permisjonen din med fire uker ferie (den lovbestemte) i hvert kalenderår ☺️

Anonymkode: a6936...b7d

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nav innvilger den lovbestemte. Om man har mer enn det må arbeidsgiver godkjenne. 

Anonymkode: c6dc4...508

Ja, du får ikke utsette permisjonen med mer enn de lovbestemte per år. Da sier nav nei, men du kan utsette med fars jobb, din aktivitet eller lignende. Men ku  lovbestemt godtas av nav ( med forbehold at det ikke er endret nylig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...