Gå til innhold

Fremgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før kondisen bedrer seg og hvor mange økter må til før man ser en forskjell på kroppen? Jeg trener håndball 2 ganger i uka, går ca 10 000 skritt om dagen ellers. Spiser relativt sunt. Burde jeg legge inn noen lette økter de andre dagene jeg ikke har organisert trening? De treningene er beinharde og jeg er støl og sliten i 2 dager etter. 

Anonymkode: fe1cb...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor raskt man ser endring i kondisjon avhenger fra person til person. Noen har gode gener for forbedring av kondis, men andre må trene i en lengre periode for å få samme framgang på samme treningsplan. Det høres ut som kondisen får kjørt seg ganske godt på håndballtreningene. Hvis du skulle lagt inn trening utenom ville jeg vurdert å legge inn en styrkeøkt, både for skadeforebygging og fordi det vil stramme opp kroppen. Ellers ville jeg også vurdert å legge inn en dag med en rolig kondisjonsøkt som er litt lengre, f.eks. jogging/sykling/svømming i 30-40 min. Nå vet jeg ikke hva utgangspunktet ditt er kondisjonsmessig, men hvis 30-40 min sammenhengende blir for lenge kan du dele det opp (f.eks. jogg 90 sek, gå rolig 30 sek, jogg 90 sek, osv.).

Utgangspunktet ditt vil også spille inn på hvor raskt du vil se framgang, men jeg tror at du etter 8-12 uker vil merke at du er i bedre form. Du vil selvfølgelig bli litt og litt bedre, men etter 8-12 uker vil du kunne merke det under trening. Om du ser forskjell på kroppen handler mest om kalorier, ikke hvor god kondisen er.

Anonymkode: 3cf5e...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...