AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Vet ikke hvor dette bør postes her inne, så prøver meg her. Jeg er ikke i mot jakt! Må bare få sagt det! Skjønner at visse bestander må holdes nede og at kjøtt kommer fra et sted og man bør vite det. Det jeg dog ikke helt klarer å forstå er hvorfor disse groteske bildene må postes for hvert felte dyr? Jaktes det for status eller jaktes det for nødvendighet? Det går an å legge ut et bilde av seg selv med utstyr + diverse, uten å alltid måtte vise frem alle disse døde dyrene. Tåler jeg å se bildene? Ja! Synes jeg det er hyggelig eller nødvendig? Nei! Forstår jeg hvor kjøtt kommer fra? Ja, selv uten å se bildene så forstår jeg faktisk det. Jeg klarer bare ikke forstå hvorfor det på død og liv er så viktig! Når jeg har fullført en rapport på jobb, eller et prosjekt, legger jeg neimen ikke ut bilde av det heller. Om jeg gjør det godt i en konkurranse poster jeg det ikke. Heller ikke om jeg har vasket hele heimen. Så nei, jeg forstår det ikke! Skjønner det vil komme mange kommentarer nå, av alle mulige sorter. Må jo være veldig forskjellig syn på dette siden dette gjøres under hver jakt. Til de av dere som ikke poster bilder av de døde dørene hengende i hånden eller som poserer med et glis ved siden av; takk! Anonymkode: 5bf83...53f 22
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Forklar nærmere "groteske bilder". Anonymkode: 8520d...2a0 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Heller død-elg-bilder enn bikinibilder i hytt og gevær... Anonymkode: 0750d...b79 32
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Enig! Det er ekkelt, primitivt og unødvendig. Anonymkode: 09c0c...560 15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller død-elg-bilder enn bikinibilder i hytt og gevær... Anonymkode: 0750d...b79 Har aldri sagt noe om bikinibilder, et onde gjør ikke et annet onde mindre ille. Anonymkode: 5bf83...53f 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forklar nærmere "groteske bilder". Anonymkode: 8520d...2a0 Hvor er groteske bilder nevnt? Jeg synes bilder av døde dyr med blod osv er fælt å se på. Det er en ting å synes det, det får være opp til enhver. Kanskje du liker det? Jeg for min del liker det ikke og har 0 behov for å se det. Spørsmålet mitt er hvorfor det er nødvendig å vise det frem? Hva er formålet? Anonymkode: 5bf83...53f 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Legger inn jakt- og fiske-bilder i private grupper med folk med samme interesse. Det sagt synes jeg at jaktbilder m/bytte er helt greit i aviser etc. for å verve nye jegere og gi innsyn i høsting av naturen. Da kan heller de sarte bla over/schrolle forbi de sakene uten å få knute på trusa. Anonymkode: 8246a...5e7 5
pia mater Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Nå jakter ikke jeg noe spesielt, men syns ikke slike bilder er groteske. Hadde de lagt ut bilder mens de vommer ut så hadde jeg skjønt greia mer. Det er jo "naturlig" å legge ut bilder av gevinsten fra en jakt, samme som noen andre legger ut bilde av medaljen sin fra en konkurranse. Hvis jeg ikke hadde likt slike bilder så hadde jeg bare slettet de folka som legger ut slikt fra vennelista. Er ikke verre. 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 Man kan ikke ta hensyn til hva du og andre synes er fælt å legge ut. Anonymkode: 1ebe9...ffa 8
Honey Dew Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 (endret) Jegere legger ut slike bilder for å vise hvor tøffe og hardbarka menn de er. Det kan gjerne drepe hjort o.l. for å holde bestanden nede, men de trenger ikke legge ut bilder av liket. Kanskje vi skulle begynne å legge ut bilder av kjøttmaten vi kjøpe på butikken for å vise hvor tøffe vi er? Endret 18. oktober 2020 av Honey Dew 13
Honey Dew Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger inn jakt- og fiske-bilder i private grupper med folk med samme interesse. Det sagt synes jeg at jaktbilder m/bytte er helt greit i aviser etc. for å verve nye jegere og gi innsyn i høsting av naturen. Da kan heller de sarte bla over/schrolle forbi de sakene uten å få knute på trusa. Anonymkode: 8246a...5e7 Men hvorfor MÅ dere legge ut slike bilder? Skjønner det bare ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 Skjønner egentlig litt de bildene jeg, særlig om man jakter med hund. Ofte har man jobba hardt og lenge og trent opp akkurat til dette, selvfølgelig blir man stolt. Det er også noe tilfredsstillende i å kunne jakte maten selv og vite at kjøttet man spiser har levd er fritt og godt liv. Jakt bare for å drepe for skinn, pels og bilder liker jeg ikke .. Anonymkode: a6da9...c3e 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Jegere legger ut slike bilder for å vise hvor tøffe og hardbarka menn de er. Det kan gjerne drepe hjort o.l. for å holde bestanden nede, men de trenger ikke legge ut bilder av liket. Kanskje vi skulle begynne å legge ut bilder av kjøttmaten vi kjøpe på butikken for å vise hvor tøffe vi er? Har tenkt på det samme. Om jeg fant husdyret mitt påkjørt og blodig og la ut bilde av dette, hadde folk syntes det var makabert og sært. Man kan fint legge ut bilde av seg selv med sin fantastiske hund fra jakt og SKRIVE: to elger i dag! Uten å ha med bildet av det døde dyret med blodig munn feks. Kun et eksempel. Kom akkurat over 6 bilder på fb av en bekjent som stolt viste frem haren han har skutt. Det var bilder i alle vinkler, haren alene på nært hold, hunden som stod og slikket det døde dyret, jegeren som holdt haren stolt opp og gliste! Hvorfor må dette vises slik? Det er det man spør seg om! Anonymkode: 5bf83...53f 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er groteske bilder nevnt? Jeg synes bilder av døde dyr med blod osv er fælt å se på. Det er en ting å synes det, det får være opp til enhver. Kanskje du liker det? Jeg for min del liker det ikke og har 0 behov for å se det. Spørsmålet mitt er hvorfor det er nødvendig å vise det frem? Hva er formålet? Anonymkode: 5bf83...53f Du nevner selv groteske bilder i HI. Jeg ber deg forklare hva du mener med dette. Anonymkode: 8520d...2a0 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Men hvorfor MÅ dere legge ut slike bilder? Skjønner det bare ikke. Ingen MÅ det. Det eksisterer ingen tvang rundt dette. Anonymkode: 8520d...2a0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger inn jakt- og fiske-bilder i private grupper med folk med samme interesse. Det sagt synes jeg at jaktbilder m/bytte er helt greit i aviser etc. for å verve nye jegere og gi innsyn i høsting av naturen. Da kan heller de sarte bla over/schrolle forbi de sakene uten å få knute på trusa. Anonymkode: 8246a...5e7 Tenker du at det eneste som vil lokke folk til å jakte er bilder av døde dyr? Er det det som vil «friste» folk til å begynne med jakt? Hva med å heller skrive noe om hvorfor det bør jaktes og viktigheten av dette etc? Det du sier er jo i grunn indirekte at det visuelle bildet av de døde dyrene er det som vil kunne lokke nye jegere? Det sier med andre ord meget om motivasjonen? Eller? Anonymkode: 5bf83...53f 6
Honey Dew Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt på det samme. Om jeg fant husdyret mitt påkjørt og blodig og la ut bilde av dette, hadde folk syntes det var makabert og sært. Man kan fint legge ut bilde av seg selv med sin fantastiske hund fra jakt og SKRIVE: to elger i dag! Uten å ha med bildet av det døde dyret med blodig munn feks. Kun et eksempel. Kom akkurat over 6 bilder på fb av en bekjent som stolt viste frem haren han har skutt. Det var bilder i alle vinkler, haren alene på nært hold, hunden som stod og slikket det døde dyret, jegeren som holdt haren stolt opp og gliste! Hvorfor må dette vises slik? Det er det man spør seg om! Anonymkode: 5bf83...53f Disse jegerne føler seg små i hverdagen og er desperate etter å vise frem manndommen sin (nei, jeg mener ikke foldesnolken, men det drepte dyret) 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Disse jegerne føler seg små i hverdagen og er desperate etter å vise frem manndommen sin (nei, jeg mener ikke foldesnolken, men det drepte dyret) Det verste er at jeg ikke blir imponert heller.. menneske med gevær mot et forsvarsløst dyr. Viktig å holde bestanden nede osv. Full forståelse for det! Det mener jeg virkelig! Det er dog ikke direkte imponerende å ta et dyr med våpen. Det hadde vært mer imponerende om mennesket tok den gaupa for hånd.. Anonymkode: 5bf83...53f 11
Bunuel Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 Aldri forstått trangen til å legge ut den type bilder jeg heller. Glad at noen jakter og gjør det mulig for meg å få tak i godt kjøtt dog. 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #20 Skrevet 18. oktober 2020 10 minutter siden, Honey Dew skrev: Jegere legger ut slike bilder for å vise hvor tøffe og hardbarka menn de er. Det kan gjerne drepe hjort o.l. for å holde bestanden nede, men de trenger ikke legge ut bilder av liket. Kanskje vi skulle begynne å legge ut bilder av kjøttmaten vi kjøpe på butikken for å vise hvor tøffe vi er? Jeg la ikke ut bilde for å vise hvor hardbarka mann jeg er. Jeg la ut for å skryte av at jeg skjøt den største oksen som har blitt skutt i klubben på 70 år og at jeg gjorde den som den yngste jegeren noen sinne i klubben og som den første jenta. Anonymkode: 6c5e5...f20 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå