AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 På første svangerskapskontroll målte jordmor ferritin til 24 og anbefalte meg å ta tilskudd fra uke 18. Jeg tåler tilskuddet dårlig og tar derfor lavere dose annenhver dag. Nå er jeg i uke 24 og er skikkelig slapp, tungpustet/høy puls av ingenting, øresus... Mistenker at nivåene ikke har steget (nok)... Burde jeg sjekke ferritin snarlig, eller kan det f.eks. vente en uke til jeg har neste svangerskapskontroll? Anonymkode: 283bc...f82
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Sjekk Hb, ferritin vil uansett være (misvisende) lav nå i uke 24. Men du bør få deg en legetime, de kan ev. måle andre ting, som feks b12. Anonymkode: 705e3...cf5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk Hb, ferritin vil uansett være (misvisende) lav nå i uke 24. Men du bør få deg en legetime, de kan ev. måle andre ting, som feks b12. Anonymkode: 705e3...cf5 Kan jordmor sjekke dette? Legen har ikke ledig time før samme uke som jordmorkontrollen... 🙄 TS Anonymkode: 283bc...f82
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Med ferritin på 24 trenger du ikke ta tilskudd om du tåler det dårlig Anonymkode: 51ff0...e15
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 På 18.10.2020 den 18.51, AnonymBruker skrev: Kan jordmor sjekke dette? Legen har ikke ledig time før samme uke som jordmorkontrollen... 🙄 TS Anonymkode: 283bc...f82 Hun kan muligens sjekke Hb, kommer an på hva hun har av utstyr. Men har hun ikke utstyr selv, kan du stikke innom legekontoret med beskjed fra jordmor om at du skal måle Hb. Utvidede prøver må du snakke med lege om. Noen leger tar også ferritin litt ut i svangerskapet, men det er feil og gir misvisende svar uansett. Anonymkode: 705e3...cf5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kan muligens sjekke Hb, kommer an på hva hun har av utstyr. Men har hun ikke utstyr selv, kan du stikke innom legekontoret med beskjed fra jordmor om at du skal måle Hb. Utvidede prøver må du snakke med lege om. Noen leger tar også ferritin litt ut i svangerskapet, men det er feil og gir misvisende svar uansett. Anonymkode: 705e3...cf5 Takk for svar 😊 hun sjekket ferritin på første kontroll, så hun kan nok sjekke Hb. Så får hun heller anbefale meg å kontakte lege om hun tenker det er mer som bør sjekkes 👌 Anonymkode: 283bc...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå