Gå til innhold

Få 3 barn? Dårlige gener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn på 1 og 3 år. Har alltid hatt lyst på 3 barn. Min mann hadde  lærevansker på skolen da han vokste opp. Dette kan jo barna arve. Jeg har vært god på skolen, men slet litt sosialt. Har hatt en del angst opp igjennom, som har forsvunnet med årene. Jeg har også flere med psykiske problemer i slekten. Er redd for å videreføre dårlige gener til barna og at de skal slite på skolen. 

Får vi tre barn er jo sjansen veldig stor for at minst ett av barna arver lærevansker eller annet. Men samtidig, det finnes jo ingen perfekte mennesker, og alle er jo disponert for forskjellige utfordringer enten det er sykdommer eller andre ting.  

Jeg tenker også på at ungene mine har stor sjanse for å arve dårlig hår, da mun mann er helt skallet og jeg har tynt hår.  Vil ikke at de skal måtte oppleve dette. Får helt vondt av å tenke på at de også skal måtte bli skallet. er jeg helt på jordet som tenker på dette? Det er jo ikke slik at jeg kan beskytte barna mot motgang i livet. Det er jo bare en del av det å leve. 

Anonymkode: 8cdaa...55d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din har tydeligvis et bra liv både med lærevansker og uten hår. Synes du overdriver problematikken med å være skallet og ha lærevansker. Så ja, jeg synes du er litt på jordet. Du har dessuten videreført genene deres til to barn allerede, så hva er problemet med en til? 

Anonymkode: 3f262...1c0

• Liker 5
Skrevet

Ble din mann skallet etter du hadde de to første? Siden du er bekymret nå?

Anonymkode: c40b6...b3c

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din har tydeligvis et bra liv både med lærevansker og uten hår. Synes du overdriver problematikken med å være skallet og ha lærevansker. Så ja, jeg synes du er litt på jordet. Du har dessuten videreført genene deres til to barn allerede, så hva er problemet med en til? 

Ja, det er jo ikke verdens undergang å ha disse utfordringene. Men alle foreldre vil vel gi barna sine et godt utgangspunkt i livet? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble din mann skallet etter du hadde de to første? Siden du er bekymret nå?

Jeg tenker at det er ikke sikkert at alle i en søskenflokk arver dette. Jo flere barn jo mer sannsynlig. 

Skrevet

Jeg hadde heller vært utro og lot mannen tro barna var hans, for å være ærlig. Det eneste vonde er at barna da ikke vet hvem som er biofaren deres i så fall. Men jeg hadde heller valgt det, for å være sikker på at barna fikk gode gener, enn å få barn med en mann med dårlige gener.

Anonymkode: f0cee...aa7

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke skallet er personer med dårlige gener 😄 Du må nesten si mer enn "lærevansker" og "psykiske problemer" fordi vansker på skolen er ikke dårlige gener, depresjon og angst kan alle få, men det er verre ting som er arvelig og det veit jeg jo ikke noe om utifra det du skriver

Anonymkode: 39bd8...d48

• Liker 3
Skrevet

Dette var vel ikke så dårlige gener? Har ikke typ alle angst nå for tiden? 

her har vi i min og min manns slekt:

utviklingshemming på begge sider

adhd

livslang depresjon x3

Fetma på begge sider

hjerteproblemer

diabetes på begge sider

mm mm

jeg har tenkt at det er dårlig grunnlag for barn men søsknene våres har fått «Problemfrie» barn, utenom en som ser ut å ha Asperger. 

Anonymkode: 11295...c23

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde heller vært utro og lot mannen tro barna var hans, for å være ærlig. Det eneste vonde er at barna da ikke vet hvem som er biofaren deres i så fall. Men jeg hadde heller valgt det, for å være sikker på at barna fikk gode gener, enn å få barn med en mann med dårlige gener.

Anonymkode: f0cee...aa7

Synd foreldrene dine ikke gjorde det samme.

• Liker 2
Skrevet

Har mannen gode gener som kan kompensere da? Et pent ansikt? Stor penis?

Anonymkode: 44156...17d

Skrevet

Skjønner deg godt, min mann har dysleksi og er skallet. Derfor stoppet vi på to barn. :ironi:

Anonymkode: daf85...b0d

• Liker 3
Skrevet

Du får prøve på en jente, så slipper du i alle fall skallet-heten

Skrevet

Av det du beskriver så syns jeg det høres ut som utfordringene du og din mann har/har hatt er innenfor normalen og ikke «dårlige gener». De fleste menn som blir skallet kler det. Barn med lærevansker får bedre og bedre tilrettelegging på skolen. Tynt hår er fint om du gir det riktig pleie.  
Har også hørt/lest at det å bli skallet oftest arves via mor, så det er mer avgjørende om din far er skallet enn at din mann er det. Går ikke god for denne teorien, da jeg ikke husker hvor jeg har hørt/lest dette, så vet ikke om det var vitenskapelig bevist.

Er det kun disse bekymringene som gjør at du tviler på om du vil ha flere barn, og dere har kapasitet til en til, så tror jeg det vil gå veldig greit.

Anonymkode: 3e4a9...3bb

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får prøve på en jente, så slipper du i alle fall skallet-heten

Skikkelig kjipt hvis man får en jente og så kommer skallet-heten der da, maks uflaks liksom. 

Men jeg hadde vel heller bekymret meg over de psykiske problemene i egen familie før jeg bekymret meg om eventuelt hårtap. 

Anonymkode: d1623...bb7

Skrevet

Min far er døv, det stoppet ikke oss. Har fått to hørende barn til nå

Anonymkode: dc3ec...5d3

Skrevet

Jeg har dyskalkuli og hørselstap. Har det likevel bra her i livet 😊

Ingen er perfekte, fint med litt variasjon i samfunnet 

Anonymkode: cd17e...237

Skrevet

Tenk om de to dere har nå har arvet lærevansker og dårlig hår, mens den tredje er den som slipper. Men så stopper dere på to....

Her har forresten alle våre tre arvet dysleksien til pappan + en har arvet allergien. Supre unger jeg aldri hadde byttet bort fordet. Men det kan være fordi de kompenserer med tykt og fint hår alle tre 😊

Anonymkode: c87d6...979

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er jo ikke verdens undergang å ha disse utfordringene. Men alle foreldre vil vel gi barna sine et godt utgangspunkt i livet? 

Burde tenkt på dette før dere valgte partner?

Om en av de to første har lærevansker så vil ikke det at dere ikke får en til stoppe dette?

Anonymkode: 371db...259

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...