AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Ser i flere tråder her at folk har vaskehjelp med småbarn i hus. Hvordan rekker dere å holde huset strøkent til vaskedag? Jeg blir så utslitt av den ryddingen dagen i forveien at jeg like gjerne kunne skrubbet alt selv. Eller forventer de ikke at huset er superryddig når de kommer? Har bare hatt hjelp et par ganger, og syns nesten det er mer slit enn hjelp. Og nei, vi har det egentlig ikke så veldig rotete. De fleste ting har faste plasser, men likevel så sniker det seg litt ting og tang rundt omkring med to småtroll i hus. Jeg føler jeg omtrent må puffe sofaputene før de kommer for at det skal være ordentlig ryddig. Anonymkode: 354a1...6de 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Kjenner til den, det er ikke det at det er så rotete, men det er barn her og da er det alltid noe å rydde. Og det å rydde er jo det verste, å da kan jeg likesågodt vaske selv. Anonymkode: 9a289...063 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg betaler heller litt ekstra for at de rydder også. Vi rydder jo hver kveld etter at barna har lagt seg, men frokosten står alltid på kjøkkenbenken når vi drar på jobb. Dette fikser vaskehjelpen. Barna må rydde rommene sine før leggetid, men er jo alltid noe, det tar også vaskehjelpen. Sofaen må jo støvsuges en gang i uken hos oss (hunder og barn😅) så puffer ikke noe puter eller noe. Vil så gjerne bruke fritiden vi har med barna, så betaler heller litt mer for at vaskehjelpen tar litt ekstra. Anonymkode: d5b79...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til den, det er ikke det at det er så rotete, men det er barn her og da er det alltid noe å rydde. Og det å rydde er jo det verste, å da kan jeg likesågodt vaske selv. Anonymkode: 9a289...063 Rydding er det verste 😅🥵! 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler heller litt ekstra for at de rydder også. Vi rydder jo hver kveld etter at barna har lagt seg, men frokosten står alltid på kjøkkenbenken når vi drar på jobb. Dette fikser vaskehjelpen. Barna må rydde rommene sine før leggetid, men er jo alltid noe, det tar også vaskehjelpen. Sofaen må jo støvsuges en gang i uken hos oss (hunder og barn😅) så puffer ikke noe puter eller noe. Vil så gjerne bruke fritiden vi har med barna, så betaler heller litt mer for at vaskehjelpen tar litt ekstra. Anonymkode: d5b79...8cf Hvilken tjeneste bruker du? Jeg kan ikke se at rydding er del av pakken jeg kan bestille. Kan jeg bare be dem rydde og så går det på den vanlige timeprisen? Jeg vet du ikke kan svare på renholderens vegne selvsagt, men hva er vanlig praksis? Mine er ett og to år gamle, så det er lite hjelp i dem enn så lenge. Anonymkode: 354a1...6de
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg hadde aldri orket å ha fremmede folk inn i huset for å rydde på plass ting hos meg. De jeg kjenner som har vaskehjelp har det rotete overalt, og jeg tenker det er bortkastede penger å betale for vasking om man ikke samtidig betale de for å rydde. Men det kan nok bli dyrt - fryktelig dyrt. Anonymkode: 7f06f...db8 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler heller litt ekstra for at de rydder også. Vi rydder jo hver kveld etter at barna har lagt seg, men frokosten står alltid på kjøkkenbenken når vi drar på jobb. Dette fikser vaskehjelpen. Barna må rydde rommene sine før leggetid, men er jo alltid noe, det tar også vaskehjelpen. Sofaen må jo støvsuges en gang i uken hos oss (hunder og barn😅) så puffer ikke noe puter eller noe. Vil så gjerne bruke fritiden vi har med barna, så betaler heller litt mer for at vaskehjelpen tar litt ekstra. Anonymkode: d5b79...8cf Er det ikke bare å sette koppene inn i oppvaskmaskinen når man er ferdig med frokosten, og slenge pålegget inn i kjøleskapet? Det tar 2 minutter Da slipper man å rydde når man kommer hjem Anonymkode: 975ba...55a 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Altså, vi rydder ting opp fra gulvet - har et gjesterom og en bod der de ikke vasker, så vi kan sette ting der. Skoene stables i et hjørne i gangen eller i boden, sekkene tar vi med oss når vi drar på morgenen, vasketøyet brettes og legges i en haug på benken på vaskerommet... er ikke sånn superstrøkent, men de kommer til å vaske overalt 😊 Anonymkode: 089f0...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 Nå som jeg har hjemmekontor rydder jeg på morgenen etter bhg levering. Før hjemmekontor ryddet jeg på kvelden før. Er begrenset hvor mye rot det blir på 1 time med frokost b Anonymkode: c5c7c...4c2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 En av grunnene til at jeg liker vaskehjelp er fordi vi da blir tvunget til å rydde bedre. Så d rydder vi i alle fall godt annen hver uke. Anonymkode: 3b5fa...241 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En av grunnene til at jeg liker vaskehjelp er fordi vi da blir tvunget til å rydde bedre. Så d rydder vi i alle fall godt annen hver uke. Anonymkode: 3b5fa...241 Samme her. I perioder uten vaskehjelp flyter det konstant. Np har vi det ganske ryddig nedten en uke hvertfall. Å Anonymkode: c5c7c...4c2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En av grunnene til at jeg liker vaskehjelp er fordi vi da blir tvunget til å rydde bedre. Så d rydder vi i alle fall godt annen hver uke. Anonymkode: 3b5fa...241 Når jeg har ryddet tenker jeg at halve jobben er gjort, og vel så det. Da er det ikke mange minuttene det tar å støvsuge. Rydder bort leker hver kveld, men har nå startet å involvere eldste på snart 3 år i at hun må rydde ting på plass før leggetid. Anonymkode: 7f06f...db8 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av grunnene til at jeg liker vaskehjelp er fordi vi da blir tvunget til å rydde bedre. Så d rydder vi i alle fall godt annen hver uke. Anonymkode: 3b5fa...241 Dette! Ja vi må rydde, men da rydder vi hvertfall 😂 Ellers tror jeg det hadde vært mer dritt liggende rundt om vi visste det ikke kom noen. Anonymkode: b467d...652 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 Er ikke SÅ mye rydding som skal til før vaskehjelpen kommer. Setter ting inn i oppvaskmaskinen, men det gjør vi jo uansett. Sørger for at det ikke ligger leker og ting på gulvet. Fluffe sofaputene trenger man jo ikke.. Anonymkode: 6ab87...d3e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 På 18.10.2020 den 13.38, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å sette koppene inn i oppvaskmaskinen når man er ferdig med frokosten, og slenge pålegget inn i kjøleskapet? Det tar 2 minutter Da slipper man å rydde når man kommer hjem Anonymkode: 975ba...55a Ikke om oppvaskmaskinen er full Her må vi sette på oppvaskmaskinen etter middag hver dag, og da får vi ikke tømt den til dagen etter. Den er ferdig såpass seint at alt inni fremdeles står og damper av seg ved leggetid, og dermed må vi sette ting på benken, eller bruke tid på å ta ut om morgenen (og det gidder vi virkelig ikk). Anonymkode: d85f8...c92 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #15 Skrevet 19. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke om oppvaskmaskinen er full Her må vi sette på oppvaskmaskinen etter middag hver dag, og da får vi ikke tømt den til dagen etter. Den er ferdig såpass seint at alt inni fremdeles står og damper av seg ved leggetid, og dermed må vi sette ting på benken, eller bruke tid på å ta ut om morgenen (og det gidder vi virkelig ikk). Anonymkode: d85f8...c92 Vår oppvaskmaskin er også stort sett full. Og oppvaskstativet. Og kummen og benken. Bare for å toppe det enda mer. Ikke at det er en konkurranse😅 Anonymkode: 99436...87c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 Det er så flott når folk trekker frem i hver slik tråd at det bare tar et par minutter å gjøre det, fem minutter å gjøre det osv. Når du har små barn tar det stort sett ikke to minutter å rydde av bordet og sette inn i oppvaskmaskin. Det ser jo ut som en ballong med matrester har sprukket over matbord, stoler og gulv. Å rydde bordet her tar minst to minutter, skylle og sette inn ca fire minutter og vaske bord/stol/gulv fem minutter. Det er uten avbrytelser, men så kommer de. En slår seg, en skal tørkes på do, en slår den andre, en har tråkket i maten under bordet og sprer det rundt i hele huset... Innen du har slukket brann en og to er det i gang igjen. Ryddingen etter måltidet tar plutselig 20-30 minutter. Anonymkode: 9be89...7f3 10
cattleya Skrevet 20. oktober 2020 #17 Skrevet 20. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så flott når folk trekker frem i hver slik tråd at det bare tar et par minutter å gjøre det, fem minutter å gjøre det osv. Når du har små barn tar det stort sett ikke to minutter å rydde av bordet og sette inn i oppvaskmaskin. Det ser jo ut som en ballong med matrester har sprukket over matbord, stoler og gulv. Å rydde bordet her tar minst to minutter, skylle og sette inn ca fire minutter og vaske bord/stol/gulv fem minutter. Det er uten avbrytelser, men så kommer de. En slår seg, en skal tørkes på do, en slår den andre, en har tråkket i maten under bordet og sprer det rundt i hele huset... Innen du har slukket brann en og to er det i gang igjen. Ryddingen etter måltidet tar plutselig 20-30 minutter. Anonymkode: 9be89...7f3 Dette! 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. oktober 2020 #18 Skrevet 20. oktober 2020 Hadde lett hatt en som vasket ned gulv, bad og kjøkken, støvsuget og tørket støv én gang i uka. Smårydding og litt enkel rengjøring tar 5 min om dagen. Å vaske opp rett etter en har brukt glass, tallerkener etc tar heller ikke mange minuttene og gjøres etter hvert måltid så er det gjort. Men den store, skikkelige husvasken er det som tar tid. Har ikke det nå som vi ikke har hus, men hadde definitivt ville hatt det med mer enn 150 kvm👀
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #19 Skrevet 20. oktober 2020 Det er litt stress med rydding kvelden før vaskehjelpa skal komme. Vi sier til barna at vaskehjelpa kaster alt som ligger slengt rundt på gulvet, så hvis de ikke gidder å rydde på rommene sine, vet de at tingene blir kastet... (Vaskehjelpa er snill som et lam, altså... men jeg kan finne på å kaste småtteri som aldri blir ryddet opp, når jeg har bedt dem rydde flere ganger. Greit å ha en vaskehjelp å skylde på. og barna rydder kjempenøye av frykt for å miste ting ) Anonymkode: df6b6...a16 1
Pås Skrevet 22. oktober 2020 #20 Skrevet 22. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er egentlig "poenget" med å rydde FØR vaskehjelpen i det hele tatt dukker opp? Er ikke nettopp sånne ting som en vaskehjelp liksom SKAL holde på med da? Gjøre alt som handler om vasking og rydding? Anonymkode: 84184...5db Veldig vanskelig for vaskehjelpen å rydde... vedkommende vet ikke om det er tomme doruller fordi barna samler dem til å lage dorullnisser eller om det er boss! De vet ikke hvor listen ligger for å hive halvgammelt brød i bosset eller i skuffen! Vet ikke om klærne på gulvet på soverommet skal brukes på nytt eller er skitne. Vi har hatt vaskehjelp i 20 år, og har alltid ryddet før de kom. En gang ba jeg dem vaske kjøkkenskap i stedet for å vaske hus (oppussing, og kjøkkenskapene ble gullende rene, men de kunne ikke vite at de fleste krydderne i skapene kunne vært kastet! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå