Kaisamaia Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 Ja, som sagt over.. Hva er reglene.. Og hva gjør dere
sonush Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Vei, jeg kjenner ikke til reglene, men bare hva de BURDE gjøre. Jeg kjenner til et barn som var "overalt" fordi hen var frisk og ingen forkjølelse symptomer, med venner, på skole osv. En av foreldrene var hjemme med forkjølelse. Foreldren tok test for å utelukke at det var Covid. Barna levde som vanlig, da de hadde ingen symptomer. Da denne foreldrens test kom positiv, ble hele familien sjekket. Dette barnets test kom positiv, uten symptomer som sagt. Nå er hele klassers satt i karantene, alle venner og deres familier, siden de har vært med noen med bekreftet smitte. Flere ti-talls personer. Så alle familier med forkjølelse bør være i karantene, skal vi få bukt med dette. Ihvertfall ikke oppsøke store folke-mengder.
Milky Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Du skal jo ta test og være i karantene hvis du har symptomer. Da kan du også ha barnet hjemme. For sikkerhetskyld
Gjest ATLAS6 Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Ja, barn som er friske kan dra i barnehagen.
LisbethBerg Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Barn som er friske kan dra i barnehagen/ skole så lenge de ikke er nærkontakter til en bekreftet smittet. Det er ingen regler som sier at de skal holdes hjemme fordi foreldrene er forkjølet. Dersom en forelder er i karantene pga nærkontakt, kan barna leve som vanlig så lenge de ikke er definert som nærkontakter. Ingen grunn til å lage strengere regler for seg selv enn det som gjelder. 1
sonush Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 8 minutter siden, ATLAS6 skrev: Ja, barn som er friske kan dra i barnehagen. Det er det jeg mener ikke burde gjøre. Friske barn betyr ikke nødvendigvis at de ikke er smittet, bare at de ikke har symptomer. 2
minister-mio Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 Friske barn kan komme i barnehagen uavhengig om foreldrene er forkjølet 2
Rosa Sitron Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 On 10/18/2020 at 12:44 PM, sonush said: Det er det jeg mener ikke burde gjøre. Friske barn betyr ikke nødvendigvis at de ikke er smittet, bare at de ikke har symptomer. Men det er slik anbefalingene er. Hos oss kan barn være i barnehagen om foreldrene er syke, men syke får ikke lov å hente/levere
sonush Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 . Jeg vet, men disse bør endres på. Et barn med bekreftet forkjølelse hos foreldrene, er smitte bærer av Corona. Selv om det er ingen symptomer hos barna. Hele skoleklasser, barnehage og nabolaget har blitt satt i karantene, pga smitte hos barn uten symptomer, men med lett syke foreldre.
Rosa Sitron Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 6 hours ago, sonush said: . Jeg vet, men disse bør endres på. Et barn med bekreftet forkjølelse hos foreldrene, er smitte bærer av Corona. Selv om det er ingen symptomer hos barna. Hele skoleklasser, barnehage og nabolaget har blitt satt i karantene, pga smitte hos barn uten symptomer, men med lett syke foreldre. I skolen venninnen min jobber på har de sendt hele klasser i karantene selv om ingen på har symptomer. Satte de i karantene før resultatet til testen til nærkontakt (foreldrene) var kommet til og med. PS, skjønte ikke helt hva du mente med at bekreftet forkjølelse gjorde barna til bærere av Corona? Er det bekreftet forkjølelse er det jo ikke Corona?
Anbefalte innlegg