Gå til innhold

Hvor ofte er deres førsteklassing sosial med andre barn utenom skole og SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi begynte i første klasse nå i høst. Virker som om hun har flere hun kan være med på både skolen og SFO, men hun er en stille og veldig forsiktig jente, så det kan være litt skummelt noen ganger (f.eks. vanskelig å bli med noen hjem for første gang osv.). Det er bl.a. en sammenkomst for jentene i klassen som hun sier hun ikke har lyst til å gå på. Jeg tror det kan være lurt å bli med fordi det kan være en viktig sosial happening, men usikker på hvor mye jeg skal pushe henne også.

Barnefar og samboer (samme person altså) tror at hun ikke er så godt likt blant de andre, men han klarer ikke helt forklare hvorfor han tenker det. Og jeg har ikke det inntrykket.

Hvor ofte er deres førsteklassing sosial med andre barn utenom skole og SFO? Hverdager? Helg? Overnattingsbesøk?

Hilsen overtenkende mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svar til deg men mitt tips er å snakke med SFO leder evt. Avd.leder på SFO, og læreren. Snakk om deres bekymring. De ser barnet i sosiale situasjoner med de andre mange timer om dagen, og har sikkert sett mye av hvordan hun samhandler med klassevennene sine.

Anonymkode: 497ea...1af

Skrevet

Hos meg er det 2-3 dager i uken. Ser de bare annenhver uke, så synes det er greit. 🙂

Skrevet

Jeg har sjenerte barn og har opplevd at det har løsnet for dem etter jul. Før jul så har det være relativt stille med besøk. Etter jul så begynner de å bli varm i trøya, mase, spørre, bli litt kjent, føler at de har kommet litt i gang. Alle sånne ting. :) Ganske greit egentlig. 

Anonymkode: 5cfb9...1a2

Skrevet

Kan du være med henne den første gangen hun skal besøke noen hun ikke har vært hos før? Her varierer det litt med 1.klasse, noen uker 1-2 ganger, andre uker ingen. 

Skrevet

Min førsteklassing er sosial med andre barn hver dag, men det er bare fordi vi bor i ett nabolag med masse barn både fra klassen og eldre/yngre. Lettvint når hun bare må gå ut av døra for å finne noen å leke med. Hadde nok vært sjeldnere om vi bodde sånn at man måtte avtale og kjøre for å besøke venner. 

Anonymkode: eeff5...b3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...